ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RODO DLA SAMORZĄDU I ADMINISTRACJI WZORY DOKUMENTÓW Z OBJAŚNIENIAMI + AKTYWNE DRUKI NA PENDRIVE


CZAJKOWSKA-MATOSIUK K.

wydawnictwo: INFOR , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 111.35 Twoja cena  105,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

RODO dla samorządu i administracji

Wzory dokumentów z objaśnieniami + aktywne druki na pendrive


Publikacja jest praktycznym kompendium ułatwiającym przygotowanie się i wdrożenie w jednostkach samorządu terytorialnego oraz administracji nowych zasad ochrony danych osobowych wymaganych przez unijne rozporządzenie RODO i przepisy ustawy o ochronie danych osobowych.

W poradniku zostały opisane kluczowe zmiany wprowadzane przez RODO, obowiązki, jakie zostały nałożone na urzędy i organy samorządu, a także zasady nadzoru i sankcje za nieprzestrzeganie nowych przepisów.

Poradnik został napisany przystępnym językiem. Zawiera liczne porady i objaśnienia. Najtrudniejsze zagadnienia są przedstawione na praktycznych przykładach i poparte wypracowanym już orzecznictwem sądów administracyjnych. Częścią publikacji jest pakiet wzorów dokumentów, pism i oświadczeń związany z wdrożeniem i stosowaniem nowych przepisów. Zestaw aktywnych druków do wykorzystania przez Czytelnika został załączony na pendrive, stanowiącym część publikacji.


Częścią publikacji jest kompletny pakiet 20 wzorów dokumentów dla samorządu i administracji, które omówiono w książce.

Wśród nich można znaleźć m.in. wzory:

1.Dokument wyznaczania IOD
2.Instrukcja zarządzania systemem informatycznym
3.Klauzula informacyjna
4.Oświadczenie dotyczące zgodny na przetwarzanie
5.Oświadczenie osoby upoważnionej do przetwarzania danych
6.Raport z naruszenia ochrony danych osobowych
7.Umowa powierzenia przetwarzania danych
8.Wykaz zasobów danych


Wykaz skrótów
Wstęp

Rozdział I. Kluczowe zmiany wprowadzane przez RODO
1. Jednolite zasady ochrony danych w całej UE
2. Silniejsze egzekwowanie zasad bezpieczeństwa
3. Jasny i zrozumiały język
4. Nowa nazwa i kompetencje organu ochrony danych osobowych
5. Nowe zadania instytucji publicznych administrujących danymi
6. Inspektor ochrony danych zamiast administratora bezpieczeństwa informacji
7. Ochrona prywatności by design i by default (projektowanie od podstaw i domyślność)
8. Rejestr przetwarzania i dokumentacja
9. Szacowanie ryzyka - ocena i konsultacje w zakresie skutków przetwarzania
10. Zgłaszanie naruszenia ochrony danych do Prezesa Urzędu
11. Pseudonimizacja danych
12. Retencja i usuwanie danych
13. Certyfikacja zwiększająca wiarygodność przetwarzających
14. Szerszy katalog danych szczególnej kategorii
15. Obowiązki informacyjne wobec osób, których dotyczą dane
16. Ograniczenie profilowania
17. Warunki uzyskiwania zgody na przetwarzanie danych osobowych
18. Zgoda wyrażana przez dziecko
19. Prawo do przenoszenia danych
20. Rozszerzone prawo do usunięcia danych i ograniczenia przetwarzania

Rozdział II. Administrator danych osobowych w sektorze publicznym
1. Definicja pojęcia administratora danych osobowych
2. Administrator danych osobowych a podmiot przetwarzający dane na zlecenie
3. Administrator danych osobowych w sektorze publicznym
4. Marszałek województwa jako administrator danych
5. Starosta jako administrator danych
6. Administrator danych w stosunku do konkretnych zbiorów
7. Przetwarzanie danych osobowych w celu wykonywania określonych prawem zadań
8. Zmiany wprowadzone ustawą o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci
9. Dwa typy administratorów danych osobowych
10. Pojęcie interesu publicznego
11. Wymiana danych między organami władzy publicznej
12. Powierzenie przetwarzania danych przez podmioty administracji publicznej
13. Umowa o powierzenie danych osobowych
14. Art. 31 ust. 2a ustawy o ochronie danych osobowych w świetle RODO
15. Art. 31 ust. 2a a kontrola GIODO
16. Skutki wyłączenia dla zastosowania środków zabezpieczenia danych
17. Inne konsekwencje wprowadzenia art. 31 ust. 2a ustawy o ochronie danych osobowych

Rozdział III. Obowiązki instytucji administracji publicznej po wejściu w życie RODO
1. Pojęcie i charakter zbiorów danych w sektorze publicznym
1.1. Wykazy radnych
1.2. Rejestr korespondencji
1.3. Ewidencja czytelników bibliotek
1.4. Newsletter
1.5. Zbiory informacji o osobach fizycznych występujących w obrocie gospodarczym
1.6. Dane gromadzone w Krajowym Rejestrze Sądowym
2. Rejestrowanie czynności przetwarzania
3. Zabezpieczenie danych
4. Zgłoszenie naruszenia ochrony danych osobowych organowi nadzorczemu
5. Zawiadamianie osoby o naruszeniu ochrony jej danych osobowych
6. Powołanie inspektora ochrony danych
7. Zadania inspektora ochrony danych
8. Wykonywanie sprawdzeń zgodności przetwarzania danych
9. Kodeksy postępowania
10. Ocena skutków pod kątem ochrony danych
11. Uprawnienia informacyjne i kontrolne osób, których dane dotyczą
12. Informacje podawane w przypadku zbierania danych
13. Prawo dostępu osoby, której dotyczą dane
14. Prawo do poprawienia danych
15. Prawo do bycia zapomnianym
16. Prawo do ograniczenia przetwarzania
17. Powiadomienie o sprostowaniu danych, ich usunięciu lub ograniczeniu przetwarzania
18. Prawo do przenoszenia danych
19. Prawo do sprzeciwu
20. Nowe obowiązki administratora wobec osób, których dotyczą dane
21. Strategie ochrony danych prwacy by design i privacy by default
22. Przetwarzanie danych w rekrutacji
23. Przetwarzanie danych w zatrudnieniu

Rozdział IV. Nadzór i sankcje za nieprzestrzeganie zasad ochrony danych osobowych
1. Koncepcja one stop snop w kodyfikacji europejskiej
2. Czynności kontrolne
3. Czynności przedkontrolne
4. Upoważnienie do kontroli
5. Pouczenie o prawach i obowiązkach
6. Miejsce i czas kontroli
7. Ustalenia w trakcie kontroli
8. Protokoły z poszczególnych czynności kontrolnych
9. Protokół z czynności kontrolnych
10. Uwagi i zastrzeżenia kontrolowanego
11. Zakończenie postępowania kontrolnego
12. Wyłączenia uprawnień kontrolnych
13. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
14. Prawo do skutecznego sądowego środka ochrony prawnej
15. Reprezentacja osób, których dane dotyczą
16. Zawieszenie postępowania
17. Prawo do odszkodowania i odpowiedzialność prawna
18. Nakładanie kar pieniężnych
19. Wysokość kar pieniężnych

Rozdział V. Wzory pism i formularzy
Wzór 1. Instrukcja zarządzania systemem informatycznym w zakresie przetwarzania danych osobowych
Wzór 2. Dokument wyznaczenia Inspektora Ochrony Danych
Wzór 3. Wykaz pomieszczeń, w których przetwarzane są dane osobowe
Wzór 4. Wykaz zasobów danych osobowych i systemów ich przetwarzania
Wzór 5. Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych w urzędzie
Wzór 6. Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych - ogólny
Wzór 7. Unieważnienie upoważnienia do przetwarzania danych osobowych
Wzór 8. Oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych
Wzór 9. Oświadczenie osoby upoważnionej do przetwarzania danych osobowych
Wzór 10. Ogólna klauzula informacyjna z art. 13 RODO
Wzór 11. Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych
Wzór 12. Rejestr czynności przetwarzania danych dla administratora
Wzór 13. Rejestr czynności przetwarzania dla podmiotu przetwarzającego
Wzór 14. Procedura postępowania w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych przez osoby zatrudnione przy ich przetwarzaniu
Wzór 15. Raport z naruszenia bezpieczeństwa zasad ochrony danych osobowych
Wzór 16. Raport z naruszenia ochrony danych osobowych - druk ogólny
Wzór 17. Sprawozdanie ze sprawdzenia zgodności przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych
Wzór 18. Wniosek o udostępnienie danych osobowych


140 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022