Ważne rozmowy o biznesie i nie tylko...
Żyjemy w szybko zmieniającej się rzeczywistości biznesowej i trudno nie zauważyć,
że modele zarządzania, jakie sprawdzały się jeszcze kilka lat temu, przestają
funkcjonować. Kadra kierownicza i działy personalne odczuwają silną presję, aby od
nowa wypracować zasady strategii biznesowych, funkcjonowania organizacji, pozyskiwania
klientów, czy rozwoju i motywowania pracowników XXI wieku. A to już zupełnie inni
ludzie, niż jeszcze kilka lat temu. W pracy nastawieni na nowości technologiczne,
doskonale czują się w świecie mediów społecznościowych, są zwolennikami
różnorodności a wirtualna rzeczywistość czy sztuczna inteligencja nie jest im obca.
Jednocześnie zupełnie inne wartości są dla nich istotne: zaufanie w stosunku do
bezpośredniego przełożonego, wiara w jego kompetencje, życzliwość, uczciwość. Te
zmiany wymagają przede?niowania dotychczasowych koncepcji zarządzania ludźmi i
przewodzenia im. Pomoże w tym ta książka.
Proponujemy Czytelnikom zbiór najciekawszych wywiadów, które ukazały się w latach
2015-2018 w miesięczniku „Personel i Zarządzanie”, który od 1994 roku towarzyszy
menedżerom i specjalistom personalnym w kształtowaniu efektywnej polityki zarządzania
ludźmi w organizacji.
W książce znajdą Państwo rozmowy z uznanymi psychologami, autorami bestsellerów,
konsultantami biznesowymi czy mówcami motywacyjnymi z Polski i zagranicy. Nie zabraknie
inspiracji ze świata nauki reprezentowanego przez wykładowców prestiżowych uczelni
europejskich. Polecamy także rozmowy z menedżerami praktykami – prezesami, dyrektorami
zarządzającymi i menedżerami personalnymi firm, które odniosły sukces biznesowy.
Można się od nich wiele nauczyć. I temu właśnie służy ta książka.
Czytelnicy znajdą w niej wiele inspiracji nie tylko w zakresie efektywnego
zarządzania firmą i pracownikami, ale także w zakresie rozwoju zawodowego i osiągania
stawianych sobie celów osobistych.
Wstęp
Rozdział 1. Dylematy zarządzania
1. Chodzi o ten taniec pomiędzy kobiecością i męskością - Michelle Miller, autorka
bestsellerowej powieści The Underwriting, konsultant biznesowy
2. Dziś biznes wymaga dojrzałości - Jacek Rozenek, aktor, trener i coach biznesu
3. Im więcej technologii, tym więcej relacji - Nikolay Kirov, dyrektor ds. strategii i
rozwoju Kozminski Executive Business School
4. Roztropne zaufanie - Jacek Santorski, psycholog społeczny i psycholog biznesu, doradca
przedsiębiorców, wykładowca, mentor
5. Ścieranie się starego i nowego świata - Joanna Heidtman, psycholog, socjolog,
trener, doradca i coach
6. Żegnaj dobre samopoczucie - Andre Spicer, profesor Organisational Behaviour w Cass
Business School, City University w Londynie
Rozdział 2. Z szerszej perspektywy
1. Apetyt na więcej - Adam Góral, prezes zarządu Asseco
2. Firma to droga, która nie ma końca - Jarosław Czają, prezes Future Processing
3. Na pograniczu świata biznesu, społeczeństwa i duchowości - Jacek WIOSNA Stryczek,
prezes Stowarzyszenia Wiosna, inicjator "Szlachetnej Paczki"
4. Nie o sukces chodzi, ale o dobre życie - Andrzej Jeznach, prezes firmy handlowej GERSO
GmbH (Niemcy), autor książek Sztuka życia oraz Szef, który ma czas
5. Otwieramy się na współzarządzanie - Grzegorz Rutkowski, dyrektor zarządzający
Grupy Oknoplast
6. Zarządzanie firmą jest jak podróż - Beata Osiecka, dyrektor generalna Kinnarps
Polska
Rozdział 3. HR w dobie zmian
1. Dział HR to więcej niż partner biznesowy - David Taylor, autor bestsellerów Naked
Leader, Naked Coach
2. Lepiej uważać z oceną efektywności pracowników - prof. dr Armin Trost, wykładowca
na Wydziale HRM na Uniwersytecie w Fiirtwangen w Niemczech
3. Nasz sukces to my - Jolanta Musielak, członek zarządu ds. personalnych w Volkswagen
Poznań
4. Samoświadomość jest bramą do inteligencji emocjonalnej - Hendrie Weisinger,
psycholog, autor narzędzi psychometrycznych
5. Strategia wojskowa w zarządzaniu kadrami, czyli jak funkcjonować w środowisku VUCA?
- Federico Sabria, profesor w IESE Business School
6. Zamknij się i słuchaj - Emmajane Varley menedżer ds. globalnej strategii komunikacji
wewnętrznej w Grupie HSBC
Rozdział 4. Na drodze do rozwoju
1. Emo Sapiens, czyli harmonia emocji i intelektu - Rafał Ohme, profesor nadzwyczajny
psychologii, jeden ze światowych pionierów consumer neuroscience
2. Jak znaleźć pracę fajniejszą od wakacji? - Edi Pyrek, mentor właścicieli i
prezesów największych firm w Polsce
3. Lubię przydać się ludziom... - Ewa Foley promotorka pozytywnego życia, doradca
rozwojowy i charyzmatyczny mówca
4. Nie bądź niewolnikiem stałej pensji - Magnus Lindkvist, szwedzki mówca motywacyjny
i futurolog
5. Nie bój się błędów! - Erik Kessel, współzałożyciel międzynarodowej agencji
reklamowej KesselsKramer, autor książki Ale wtopa!
6. Nigdy się nie poddawaj - Allan i Barbara Pease, autorzy światowych bestsellerów na
temat relacji międzyludzkich
7. Rozwój nigdy się nie kończy - Mateusz Grzesiak, psycholog i doradca biznesowy
8. Umysł zwycięzcy - Jakub B. Bączek, trener mentalny, przedsiębiorca, mówca
biznesowy
9. Najważniejsze to być ciekawym świata - Nick Vujicic, jeden z najpopularniejszych
mówców motywacyjnych na świecie
260 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka