|
TERAPIA PEDAGOGICZNA SCENARIUSZE ZAJÊÆ PORADNIK DLA TERAPEUTY I NAUCZYCIELA
RADWAÑSKA A. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 61.89 Twoja cena 58,80 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka Terapia pedagogiczna
Scenariusze zajêæ
Poradnik dla terapeuty i nauczyciela
Ksi±¿kê napisana zosta³a z my¶l± o nauczycielach i terapeutach pracuj±cych z
dzieæmi ze specyficznymi trudno¶ciami w nauce. Mo¿na w niej znale¼æ programy
rewalidacji, które pomog± w codziennych obowi±zkach oraz scenariusze zajêæ z
opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podzia³em na
zaburzone funkcje:
- wzrokow±,
- s³uchowo-jêzykow±,
- koordynacjê wzrokowo-ruchow±
oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zespó³ Aspergera, zespó³ Downa, afazja,
autyzm, upo¶ledzenie w stopniu lekkim, z niedos³uchem.
W poradniku zamieszczone s± wzory opinii wydawanej dla rodziców, zespo³u orzekaj±cego
oraz wzór karty zajêæ rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych.
Wstêp
Rozdzia³ I. OGÓLNE ZASADY PRACY Z UCZNIEM PODCZAS TERAPII PEDAGOGICZNEJ
Metoda Dobrego Startu
Zastosowanie Metody Dobrego Startu
Rozdzia³ II. POCZ¡TKI
Jak rozpocz±æ naukê czytania?
Scenariusz zajêæ dla uczniów przygotowuj±cych siê do nauki czytania
Jak przygotowaæ dziecko do nauki pisania?
Scenariusz zajêæ - dla dzieci rozpoczynaj±cych przygodê z pisaniem
Rozdzia³ III. FUNKCJE WZROKOWE - SCENARIUSZE
Temat: Czego tutaj brakuje?
Temat: Spacer po lesie
Temat: Obrazki
Temat: Zabawa kolorem
Temat: Jaki to wyraz, zdanie?
Temat: Rodzinna wycieczka
Temat: Zabawa s³owem
Temat: Jedna litera
Temat: Wiosna, lato, jesieñ, zima
Temat: Co tutaj nie pasuje?
Rozdzia³ IV. FUNKCJE S£UCHOWO-JÊZYKOWE
Scenariusze zajêæ - usprawnianie funkcji s³uchowo-jêzykowych
Temat: Nadaj tytu³
Temat: Dokoñcz
Temat: Jaka to melodia?
Temat: Pomy¶l, zamaluj i odpowiedz
Temat: G³oski
Temat: Co s³yszysz?
Temat: G³oska, sylaba, wyraz
Temat: Coraz wiêcej
Temat: D¼wiêki
Temat: Opowiem Ci bajkê
Rozdzia³ V. KOORDYNACJA WZROKOWO-RUCHOWA
Temat: Patrz i pisz
Temat: Przeciwieñstwa
Temat: Skojarz mnie!
Temat: Zagadki
Temat: Owoce i warzywa
Temat: Zabawki
Temat: Figury geometryczne
Temat: U³ó¿ to, co ja
Temat: Jesieñ
Rozdzia³ VI. SCENARIUSZE ZAJÊÆ
Scenariusz zajêæ dla uczniów z autyzmem i zespo³em Aspergera
Temat: Emocje
Scenariusz zajêæ dla uczniów z niedos³uchem lub s³abos³ysz±cych
Temat: Pos³uchaj i opowiedz
Scenariusz zajêæ dla uczniów z niepe³nosprawno¶ci± intelektualn± w stopniu lekkim
Temat: Znajd¼, powtórz, pogrupuj
Scenariusz zajêæ dla uczniów z zaburzon± koncentracj± uwagi
Temat: Litery i cyfry
Scenariusz zajêæ dla uczniów z zespo³em Downa
Temat: Dwuznaki
Scenariusz zajêæ dla uczniów s³abowidz±cych
Temat: Æwiczenia liter mylonych
Scenariusz zajêæ dla ucznia z afazj±
Temat zajêæ: "Opowiedz mi...!"
Rozdzia³ VII. PROGRAMY REWALIDACJI
Program rewalidacji dla ucznia ze stwierdzonym niedos³uchem
Program rewalidacji dla ucznia z autyzmem
Program rewalidacji dla ucznia z afazj±
Program rewalidacji ucznia z niepe³nosprawno¶ci± intelektualn± w stopniu lekkim
Rozdzia³ VIII. ZAMIAST ZAKOÑCZENIA
Wzór opinii wystawianej dla rodziców w celu przed³o¿enia innym specjalistom
Wzór Karty Zajêæ Specjalistycznych (np. korekcyjno-kompensacyjne)
Wzór Karty Zajêæ Rewalidacyjnych
Bibliografia
258 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miêkka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub
anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.
|