|
PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH INTERPRETACJE PORADY KOMENTARZE REKOMENDACJE
JERZYKOWSKI J. GROCHALSKA D. WIKTOROWSKA E. PAWLAK Z. WYSOCKI J. SKUBISZAK-KALINOWSKA I. JERKA J. POPEK Z. MAZUREK G. wydawnictwo: WIEDZA I PRAKTYKA , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 149.90 Twoja cena 142,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Prawo zamówień publicznych
Interpretacje
porady
komentarze
rekomendacje
"Prawo zamówień publicznych – interpretacje, porady, komentarze,
rekomendacje" przybliża najistotniejsze zagadnienia, bez zrozumienia których
niemożliwe jest prawidłowe stosowanie procedur zamówień publicznych. \
Zbiór porad nt. praktyki stosowania przepisów Prawa zamówień publicznych,
opracowany przez wybitnych ekspertów z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów
Zamówień Publicznych.
PRZEDMOWA
1. ZAGADNIENIA OGÓLNE
1.1. Co charakteryzuje rynek zamówień publicznych w Polsce
1.2. Nowelizować czy uchwalać nową ustawę? Co jest lepsze
1.3. Co w praktyce oznacza elektronizacja zamówień publicznych
2. ROBOTY BUDOWLANE
2.1. Jak należy prawidłowo zlecać nadzór autorski, o którym mowa w Prawie budowlanym
2.2. Czy projekt budowlany może być programem funkcjonalno-użytkowym
2.3. Jaki jest zakres prac zespołu do nadzoru nad realizacją zamówienia (art. 20a)
2.4. Jak określić prawa autorskie oraz prawo własności intelektualnej w umowie z
architektem
3. WYŁĄCZENIA STOSOWANIA USTAWY
3.1. Jak właściwie realizować zamówienia z dziedziny nauki
4. ZASADY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ
4.1. Zasada proporcjonalności w Pzp - jak jest realizowana w praktyce
4.2. Czym się charakteryzuje zasada konkurencyjności w zamówieniach publicznych do 30
tys. euro
4.3. Czy zamawiający może żądać udziału wykonawcy w obowiązkowej wizji lokalnej
dotyczącej przedmiotu zamówienia
5. PLAN POSTĘPOWAŃ
5.1. Jakie są zasady tworzenia planów postępowań o udzielenie zamówień publicznych
oraz jaka jest ich rola
6. KOMISJA PRZETARGOWA
6.1. Z jaką datą kierownik zamawiającego powinien podpisać oświadczenie (art. 17 ust.
1)
6.2. Kto musi złożyć oświadczenie z art. 17 ust. 2
6.3. Kto może być członkiem komisji przetargowej
6.4. Jakie jest usytuowanie komisji przetargowej wobec kierownika zamawiającego
6.5. Czy kierownik zamawiającego może być jednocześnie członkiem komisji przetargowej
6.6. Czy i kiedy powoływać komisję przetargową
7. TERMINY
7.1. Jak nowelizacja ustawy Pzp z 2016 roku wpłynęła na czas trwania przetargu
nieograniczonego
7.2. Jak naruszenie terminów wpływa na wynik postępowania
8. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
8.1. Kiedy doświadczenie można uznać za warunek udziału i kryterium oceny oferty
8.2. Czy warunki finansowe zamawiającego powinny być proporcjonalne do oferowanego przez
wykonawcę produktu
9. DOKUMENTY W POSTĘPOWANIU
9.1. Co z wykonawcą, jeśli ze złożonych dokumentów wynika, że ważną ofertę
będzie w stanie złożyć dopiero po dniu otwarcia ofert
9.2. Czy oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej należy składać wraz z ofertą
9.3. Które postanowienia JEDZ budzą wątpliwości interpretacyjne
w praktyce udzielania zamówień publicznych
9.4. Które oświadczenia i dokumenty podmiotowe muszą być aktualne
9.5. Próbka - element oferty czy dokument
10. WYKLUCZENIE Z POSTĘPOWANIA
10.1. Z jakich powodów wykonawcę można wykluczyć z postępowania
10.2. Zmowa przetargowa - co może zrobić zamawiający
11. SZACOWANIE WARTOŚCI ZAMÓWIENIA
11.1. Jak w praktyce przeprowadzić i udokumentować szacowanie wartości zamówienia
11.2. Jak oszacować wartość zamówienia i podział na części przy ubezpieczeniu
11.3. Jakie naruszenia związane z szacowaniem wartości zamówienia są istotne, a jakie
nieistotne
11.4. Jaki związek ma szacowanie wartości zamówienia z jego podziałem na części
11.5. Artykuł 6a ustawy Pzp - jakie są zasady korzystania z uprawnienia zawartego w tym
przepisie
12. KLAUZULE SPOŁECZNE
12.1. Jaki związek zachodzi między umową o pracę (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp) a
klauzulami społecznymi
12.2. Jakie są zadania i charakterystyka klauzul społecznych w ustawie Pzp
13. PRAWO OPCJI
13.1. Jak udzielać zamówień publicznych z zastosowaniem prawa opcji
14. PODWYKONAWSTWO
14.1. Czy i w jakich okolicznościach zamawiający może ograniczyć podwykonawstwo
14.2. Wskazywanie firm podwykonawców w ofertach - prawo czy obowiązek
15. PRZETARG NIEOGRANICZONY
15.1. Stan pilnej konieczności - czy wiesz, kiedy staje się przesłanką wyznaczenia
skróconego terminu składania ofert w przetargu nieograniczonym
16. WADIUM
16.1. Kiedy zamawiający może zatrzymać wadium
16.2. Jaki jest zakres gwarancji wadialnej po nowelizacji ustawy Pzp
16.3. Jaka powinna być przyczyna zatrzymania wadium: brak staranności wykonawcy w
uzupełnieniu dokumentów czy zmowa przetargowa
16.4. Kiedy ubezpieczeniowa gwarancja zapłaty wadium jest wystarczającym zabezpieczeniem
oferty konsorcjum
17. PARTNERSTWO INNOWACYJNE
17.1. Czym jest partnerstwo innowacyjne
18. LICYTACJA ELEKTRONICZNA
18.1. Jak prawidłowo udzielać zamówień w trybie licytacji elektronicznej
19. KRYTERIA OCENY OFERT
19.1. Jak ustalić pozacenowe kryteria oceny ofert w postępowaniu na usługi żywienia w
szpitalu
19.2. Jak określić kryteria pozacenowe w zamówieniach na dostawy lub usługi
informatyczne
19.3. Jakie przyjąć kryteria oceny ofert w postępowaniu w trybie partnerstwa
innowacyjnego
19.4. Jakie kryteria oceny ofert powinny być stosowane, aby wybrać najkorzystniejszą
ofertę na roboty budowlane
19.5. Osobiste wykonanie części zamówienia - kryterium udzielenia zamówienia czy
warunek wykonania zamówienia
19.6. Jaki zastosować aspekty społeczne w kryteriach oceny ofert na usługi hotelarskie
20. WYJAŚNIENIA RAŻĄCO NISKIEJ CENY
20.1. Kiedy można odstąpić od wezwania do wyjaśnienia rażąco niskiej ceny
21. ODRZUCENIE OFERTY
21.1. Czy brak kosztorysu w ofercie oznacza niezgodność z siwz
21.2. Czy można odrzucić ofertę, jeśli wykonawca nie przedłużył okresu związania
ofertą
22. PROTOKÓŁ POSTĘPOWANIA
22.1. W jakiej formie należy prowadzić protokół postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego
23. PODZIAŁ ZAMÓWENIA NA CZĘŚCI
23.1. Jakie zamówienia można podzielić na części, aby zwiększyć szansę sektora
MŚP
24. ZAMÓWIENIA W DZIEDZINIE OBRONNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA
24.1. Jak kwalifikować zamówienia obronne
25. ZAMÓWIENIENIA NA USŁUGI SPOŁECZNE I INNE SZCZEGÓLNE USŁUGI
25.1. Kiedy trzeba wezwać wykonawcę do uzupełnienie dokumentacji w postępowaniu na
podstawie art. 138o
25.2. Jakie są najważniejsze różnice w procedurze udzielania zamówień na usługi
społeczne, o wartości określonej w art. 138g w stosunku do zamówień na usługi
społeczne, jakich mowa w art. 138o ustawy Pzp
25.3. Czy w zamówieniach na usługi społeczne i inne szczególne usługi występuje
termin "związanie ofertą"
25.4. Jak zmieniły się zasady kontraktowania usług ochrony osób mienia po nowelizacji
ustawy Pzp
26. UCHYLANIE SIĘ OD ZAWARCIA UMOWY
26.1. Co zrobić, gdy wybrany wykonawca uchyla się od zawarcia umowy
27. ZMIANY UMOWY
27.1. Jak wprowadzić zmiany do umowy
27.2. Jak zmienić umowę, gdy jej treść nie przewiduje klauzul waloryzacyjnych
27.3. W jaki sposób dokonać waloryzacji minimalnej stawki godzinowej w umowie o
zamówienia
27.4. Gdy zmieni się skład konsorcjum - jakie skutki dla zamawiającego
28. KONTROLA UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ
28.1. Jakie naruszenia przepisów Pzp najczęściej stwierdza Prezes UZP od 2016 roku
29. INTERES WE WNOSZENIU ŚRODKÓW OCHRONY PRAWNEJ
29.1. Czym jest "interes" we wnoszeniu środków ochrony prawnej
30. ODWOŁANIE
30.1. Jak skutecznie odwołać się w postępowaniach podprogowych na podstawie art. 180
ust. 2 pkt 6
30.2. Czy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o wartości poniżej
750.000 euro wykonawca może wnieść odwołanie
31. SKARGA DO SĄDU
31.1. Jak obliczyć opłatę sądową od skargi na orzeczenie KIO, dotyczącą kilku
odwołań rozpoznanych łącznie
0 AUTORACH
308 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|