ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NADZÓR PEDAGOGICZNY W SZKOLE I PRZEDSZKOLU - PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE NOWYCH PRZEPISÓW


RUDZIŃSKA Z.

wydawnictwo: WIEDZA I PRAKTYKA , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 69.89 Twoja cena  66,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu - praktyczne zastosowanie nowych przepisów


Książka "Nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu - praktyczne zastosowanie nowych przepisów" to zbiór przepisów dotyczących nadzoru pedagogicznego oraz ich interpretacji i dokumentów szkolnych związanych z nadzorem pedagogicznym.

Publikacja zawiera szczegółowo omówione nowe przepisy oświatowe - zadania dyrektora, formy sprawowanego nadzoru, zadania organu nadzoru pedagogocznego.

Książka i płyta CD zawierają ponad 40 aktualnych dokumentów, gotowych do edytowania i zastosowania w placówce.

Materiał opisuje nowe zadania dyrektora szkoły oraz organu kontroli związane z nadzorem pedagogicznym. Publikacja to kompleksowe kompendium wiedzy na temat sprawowania nadzoru, prowadzonej dokumentacji, przeprowadzania poszczególnych czynności związanych z nadzorem pedagogicznym w szkole i przedszkolu. Wszystkie dokumenty są opracowane na podstawie nowych przepisów oświatowych i uwzględniają zmiany wprowadzone 1 stycznia 2018 roku. Płyta CD dołączona do publikacji zawiera ponad 40 wzorów dokumentów, gotowych do zastosowania w każdej szkole. Publikacja pozwoli usystematyzować wiedzę z zakresu nadzoru pedagogicznego, wskaże zgodny z prawem sposób postępowania oraz gotowe, praktyczne i prawidłowe rozwiązanie.


Wstęp . 5

Rozdział 1. Nadzór pedagogiczny kuratora oświaty . 7
1.1. Plan nadzoru pedagogicznego kuratora oświaty  8
1.2. Kontrola . 9
1.3. Monitorowanie  13
1.4. Ewaluacja zewnętrzna  13
1.4.1. Etap przygotowawczy . 15
1.4.2. Czynności badawcze . 16
1.4.3. Wyniki ewaluacji . 17
1.4.4. Kierunki realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego w kwestii ewaluacji . 20
1.4.5. Program poprawy efektywności kształcenia lub wychowania  20
1.4.6. Platforma elektroniczna  22
1.5. Wspomaganie  23
1.5.1. Rola poradni psychologiczno-pedagogicznej we wspomaganiu szkół  24
1.6. Placówki doskonalenia zawodowego w procesie wspomagania  26
1.6.1. Biblioteki publiczne a wspomaganie . 28

Rozdział 2. Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/przedszkola . 31
2.1. Plan nadzoru pedagogicznego . 32
2.2. Ewaluacja wewnętrzna  33
2.3. Kontrola . 37
2.4. Wspomaganie  39
2.5. Monitorowanie  42
2.6. Diagnozowanie . 44
2.7. Terminarz czynności dyrektora  45

Rozdział 3. Wymagania państwa wobec szkół i placówek . 47
3.1. Przykłady działań, które należy podjąć, by zrealizować wymagania sformułowane wobec szkoły  49
3.2. Przykłady działań, które należy podjąć, by zrealizować wymagania sformułowane wobec przedszkola . 53

Rozdział 4. Materiały do wykorzystania . 61
4.1. Scenariusz rady pedagogicznej opracowującej wyniki nadzoru pedagogicznego . 61
4.2. Projekt uchwały rady pedagogicznej w sprawie ustalenia sposobów wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły/przedszkola . 64
4.3. Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły  65
4.4. Aneks do planu nadzoru pedagogicznego  74
4.5. Projekt planu nadzoru pedagogicznego dyrektora przedszkola . 75
4.6. Arkusze obserwacji zajęć  84
4.6.1. Materiały pomocnicze do obserwacji zajęć umiejętności określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego . 84
4.6.2. Arkusz obserwacji zajęć edukacyjnych – kształcenie umiejętności określonych w podstawie programowej . 115
4.6.3. Arkusz obserwacji zajęć edukacyjnych – zastosowanie zalecanych sposobów i warunków realizacji podstawy programowej  118
4.6.4. Materiały pomocnicze do obserwacji lekcji – indywidualizacja procesu nauczania   121
4.6.5. Arkusz obserwacji zajęć edukacyjnych – indywidualizacja procesu nauczania   122
4.6.6. Materiały pomocnicze do obserwacji lekcji – umiejętności i zalecane warunki realizacji określone w podstawie programowej wychowania przedszkolnego  126
4.6.7. Arkusz obserwacji zajęć edukacyjnych – kształtowanie umiejętności określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego  140
4.6.8. Arkusz obserwacji zajęć edukacyjnych – wykorzystanie zalecanych warunków realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego  147
4.6.9. Arkusz kontroli dziennika lekcyjnego  149
4.6.10. Arkusz kontroli dziennika zajęć pozalekcyjnych  151
4.6.11. Arkusz kontroli dziennika zajęć przedszkola  152
4.6.12. Arkusz analizy karty wycieczki  153
4.6.13. Arkusz obserwacji zajęć świetlicowych . 154
4.6.14. Arkusz obserwacji zebrania z rodzicami  156
4.6.15. Karta działań nauczyciela  158
4.6.16. Arkusz kontroli informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej  159

Podstawa prawna . 163


164 strony, Format: 15.8x23.4, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022