ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SEKSUALNOŚĆ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ NAUCZYCIELSKIE (DE)KONSTRUKCJE


JURCZYK M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 50.60 Twoja cena  48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną

Nauczycielskie (de)konstrukcje


Książka w skłaniający do refleksji sposób pokazuje, w jakich systemach nauczyciele i terapeuci konstruują dyskurs seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną. W jaki sposób reglamentują ich prawo do posiadania seksualności, do możliwości organizowania edukacji seksualnej czy też konstruowania profilaktycznych praktyk sterylizacyjnych. Tym samym – mimo deklaracji emancypacji i pracy podmiotowej – wzmacniają procesy marginalizowania osób z niepełnosprawnością intelektualną i deprywacją ich potrzeb – tak seksualnych, jak i społecznych.


Wstęp
Wprowadzenie. Seksualność i niepełnosprawność – płaszczyzna intersekcjonalna

Rozdział 1. Seksualność w wybranych teoriach społecznych

Seksuologia i seksualność
Psychoanaliza
Marksizm
Feminizm
Konstruktywizm społeczny
Seksualność i ciało
Ciało i konstruktywizm społeczny
Ciało w teorii społecznej Michela Foucaulta
Ciało w teorii socjologicznej Ervinga Goffmana
Ciało w teorii społecznej Pierre’a Bourdieu
Seksualność i władza
Ciało i seksualność a władza
Seksualność i kultura
Seksualność – dyspozycje i pole wytwarzania władzy
Seksualność i niepełnosprawność
Postrzeganie niepełnosprawności i dyskurs seksualności w pedagogice specjalnej
Dehumanizacja i orientalizacja seksualności osób z niepełnosprawnością
Seksualność i queer
Crip theory – w poszukiwaniu alternatywy?

Rozdział 2. Metodologiczne założenia badań własnych

Badania etnograficzne
Zwrot interpretatywny w naukach społecznych
Zwrot performatywny w badaniach społecznych
Badania dyskursywne
Ewolucja przedmiotu badań i problemu badawczego
Przedmiot badań
Problem badawczy i cel badań
Strategia badań
Etnografia performatywna jako matryca metodologiczna wytwarzania i odtwarzania kultury
Drama – terminy, pojęcia, metody
Nieścisłości w terminologii dramy
Etnografia performatywna i drama – odgrywanie rytuałów
Narzędzie badawcze oraz metoda gromadzenia danych
Obserwacja uczestnicząca i wywiad grupowy
Dobór i charakterystyka próby badawczej
Metoda analizy danych empirycznych
Kwestie etyczne związane z partycypacyjnym modelem badawczym

Rozdział 3. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną – typy formacji dyskursywnych i kategorie konstruowane przez dyskurs

Sposoby opracowania danych empirycznych
Rama eugeniczna
Dyskurs „upośledzonego” rodzicielstwa
Dyskurs (nie)zdolności
Dyskurs reglamentacji potrzeb
Dyskurs pozornej edukacji seksualnej
Dyskurs eugeniczny
Dyskurs społecznej troski
Dyskurs milczącego profesjonalizmu
Rama podmiotowa
Dyskurs poszukiwania podmiotowości
Kategorie konstruowane przez dyskurs

Rozdział 4. (Nie)pełnonormatywna seksualność – interpretacja wyników badań własnych

Przemoc jako kontrakt społeczny i warunek konstytucji, tego co wspólne
Biopolityka i życie (nie)pełnowartościowe
Fantazmat emancypacji
Strategie zbiorowej odpowiedzialności

Zakończenie
Bibliografia


196 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022