ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 50.60 48,07   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MIĘDZYNARODOWY OUTSOURCING USŁUG IT POZYCJA POLSKI NA ŚWIATOWYM RYNKU OUTSOURCINGU USŁUG


DAVY A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 50.60 Twoja cena  48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Międzynarodowy outsourcing usług IT

Pozycja Polski na światowym rynku outsourcingu usług


Książka dotyczy tematyki outsourcingu usług informatycznych (IT) w wymiarze międzynarodowym. Analizuje rozwój outsourcingu na tle najważniejszych teorii ekonomicznych, a także przedstawia główne światowe centra outsourcingu, takie jak Indie, Chiny, czy Europa Środkowa i Wschodnia. Autorka zajmuje się porównaniem tych lokalizacji pod względem czynników, takich jak koszty pracy, dostępność siły roboczej, ogólne warunki prowadzenia biznesu, a także perspektyw rozwoju outsourcingu w poszczególnych państwach.

Praca ma także wymiar bardzo praktyczny, przedstawiając doświadczenia podmiotów stosujących outsourcing usług IT, sposoby organizacji projektów outsourcingowych, a także szanse i zagrożenia dla przedsiębiorstw. Szczególną uwagę zwraca autorka na rozwój nowych form outsourcingu, takich jak platformy internetowe, analizując ich działanie, możliwe korzyści związane z ich wykorzystaniem oraz ich wpływ na rynek pracy. Obszernej analizie poddana jest także sytuacja Polski na światowym rynku outsourcingu.


Wstęp

Rozdział I. Outsourcing - teoretyczne uwarunkowania stosowania w obrocie krajowym i międzynarodowym
1. Pojęcie i istota zjawiska outsourcingu
2. Klasyfikacje outsourcingu
2.1. Kryterium przedmiotu outsourcingu
2.2. Kryterium geograficzne
2.3. Kryterium więzi kapitałowych między podmiotami uczestniczącymi w transakcjach outsourcingowych
3. Czynniki rozwoju BIZ i outsourcingu międzynarodowego
3.1. Teoretyczne podstawy rozwoju BIZ i outsourcingu międzynarodowego w ujęciu makroekonomicznym
3.2. Czynniki rozwoju BIZ i outsourcingu międzynarodowego we współczesnej gospodarce w ujęciu makroekonomicznym
3.3. Teoretyczne podstawy rozwoju outsourcingu międzynarodowego w ujęciu mikroekonomicznym

Rozdział II. Outsourcing w praktyce międzynarodowej
1. Międzynarodowe transakcje outsourcingowe na tle BIZ, światowego handlu towarami i usługami oraz globalnych łańcuchów wartości
1.1. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne - skala i trendy
1.2. Międzynarodowy handel towarami i usługami
1.3. Globalne łańcuchy wartości
1.4. Globalny łańcuch wartości usług outsourcingu międzynarodowego
1.5. Wielkość transakcji outsourcingowych w globalnej gospodarce
2. Główne centra outsourcingu
2.1. Indie jako światowy lider outsourcingu usług
2.2. Chiny - ewolucja pozycji na rynku outsourcingu
2.3. Irlandia jako atrakcyjne miejsce dla firm z branży IT
2.4. Państwa Europy Środkowej i Wschodniej wschodzącymi liderami outsourcingu
3. Czynniki sprzyjające atrakcyjności danego państwa dla outsourcingu usług i budowaniu przewag komparatywnych
4. Konsekwencje rozwoju BIZ i międzynarodowego outsourcingu w ujęciu podmiotowym
4.1. BIZ i outsourcing międzynarodowy a globalizacja i finansyzacja gospodarki światowej
4.2. BIZ i outsourcing międzynarodowy a rynek pracy

Rozdział III. Outsourcing na rynku globalnym na przykładzie branży IT
1. Rynek międzynarodowego outsourcingu usług IT - geneza i ewolucja
2. Rola chmury obliczeniowej w rozwoju outsourcingu usług IT
3. Strategie firm korzystających z outsourcingu usług IT
4. Zawody, funkcje i zadania w branży IT najbardziej podatne na outsourcing oraz czynniki wpływające na wysokość wynagrodzeń specjalistów IT na rynku międzynarodowym
5. Organizacja zasobów ludzkich w firmach świadczących i nabywających usługi outsourcingu IT
6. Czynniki kształtujące koszt projektu IT w outsourcingu międzynarodowym
7. Outsourcing usług IT w rozliczeniach finansowych firmy i ocenie jej efektywności ekonomicznej
8. Doświadczenia przedsiębiorstw w stosowaniu outsourcingu usług IT
8.1. Organizacja projektu outsourcingowego - przykład
8.2. Międzynarodowy outsourcing usług IT - doświadczenia firm
8.3. Czynniki wpływające na powodzenie bądź porażkę projektu outsourcingowego
9. Perspektywy rozwoju outsourcingu w branży IT

Rozdział IV. Platformy pracy internetowej (praca "w chmurze") jako nowa forma międzynarodowego outsourcingu
1. Rozwój platform pracy internetowej na tle tradycyjnych metod pozyskiwania usług
2. Platformy pracy internetowej - sposoby działania, strategie, zasięg, zakres usług
3. Rozwój platform internetowych a bezpieczeństwo socjalne pracowników i ich pozycja na rynku pracy
4. Regulacje prawne a rozwój platform internetowych na rynku państw Unii Europejskiej
5. Znaczenie platform internetowych dla rozwoju gospodarczego państw
6. Rola instytucji publicznych w rozwoju platform pracy internetowej
7. Perspektywy rozwoju pracy "w chmurze"

Rozdział V. Polska na światowym rynku outsourcingu usług - doświadczenia i perspektywy
1. Czynniki decydujące o atrakcyjności Polski jako miejscu lokalizacji BIZ i międzynarodowego outsourcingu
1.1. Polska jako atrakcyjna lokalizacja dla BIZ i przedsięwzięć outsourcingowych
1.2. Działalność specjalnych stref ekonomicznych jako zachęta dla inwestorów zagranicznych finansowana ze środków publicznych
1.3. Działania na rzecz rozwoju innowacyjności w Polsce
1.3.1. Ustawa o innowacyjności i jej znaczenie dla wspierania innowacji w Polsce
1.3.2. Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości i ich rola dla gospodarki polskiej
1.4. Specyfika polskiego rynku pracy jako czynnik przyciągający inwestorów zagranicznych
1.4.1. Koszty pracy
1.4.2. Formy zatrudnienia i poziom ochrony praw pracowniczych
1.4.3. Kompetencje pracowników i ich alokacja
2. Rozwój rynku usług outsourcingowych w Polsce
2.1. Polski rynek usług IT i pozycja Polski na światowym rynku outsourcingu usług IT
2.2. Perspektywy rozwoju rynku usług outsourcingowych w Polsce
3. Praca "w chmurze" - szansa czy zagrożenie dla rynku outsourcingu usług w Polsce
3.1. Wykorzystanie platform pracy internetowej w Polsce na tle innych państw
3.2. Uwarunkowania prawne i ekonomiczne rozwoju pracy internetowej w Polsce
3.3. Potencjalne konsekwencje wykorzystania platform pracy internetowej dla rynku pracy i całej gospodarki polskiej
4. Kierunki rozwoju rynku usług outsourcingowych w Polsce
4.1. Rola instytucji publicznych i prywatnych w Polsce w rozwoju rynku outsourcingu usług i możliwe kierunki tego rozwoju
4.2. Działania Komisji Europejskiej na rzecz rozwoju jednolitego rynku cyfrowego - implikacje dla Polski
4.3. Irlandia, Polska i Ukraina jako miejsca lokalizacji usług outsourcingowych.

Wnioski dla Polski

Zakończenie
Bibliografia (najważniejsze pozycje)
Spis tabel, wykresów i schematów


176 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022