|
PROCES KREATYWNOŚCI I JEGO UWARUNKOWANIA W OBSZARZE MARKETINGU
JERZYK E. wydawnictwo: UE POZNAŃ , rok wydania 2007, wydanie Icena netto: 45.00 Twoja cena 42,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Proces kreatywności i jego uwarunkowania w obszarze marketingu
Głównym celem pracy było zidentyfikowanie procesu kreatywności w obszarze
marketingu, z uwzględnieniem jego uwarunkowań oraz jego podmiotowego charakteru, a zatem
poszukiwanie odpowiedzi na pytania: jak przebiega ten proces, co go początkuje, jakie
warunki mu sprzyjają, a jakie blokują, w jakich zakresach marketingu potrzeba kreatywności
jest największa, jaka jest wiedza i umiejętności w dziedzinie myślenia kreatywnego
pracowników zajmujących się marketingiem?
Realizacji tego celu służyło wnikliwe zbadanie zagadnienia od strony ustaleń
teoretycznych, dostarczanych przez inne dyscypliny nauki, co miało przełożyć się na
empiryczną umiejętność rozpoznania tego zagadnienia w sferze marketingu. Okazało się,
że prosta transkrypcja tej wiedzy nie jest możliwa, ponieważ już na poziomie językowym
występowały problemy w interpretacji pojęć. Starano się posługiwać terminami i
znaczeniami wypracowanymi min. przez psychologię, socjologię czy filozofię, ale też
przyjmowano niekiedy inne znaczenie, z uwagi na zakres i specyfikę omawianych zagadnień.
Wstęp
1. Istota i kształtowanie się pojęcia kreatywności
1.1. Ewolucja pojęcia
1.2. Definiowanie kreatywności
1.3. Kreatywność w rozumieniu potocznym
1.4. Teoretyczne koncepcje procesu twórczego
1.4.1. Teorie klasyczne
1.4.2. Teorie nowoczesne
1.4.3. Teorie systemowe
2. Miejsce i znaczenie kreatywności w ekonomii i naukach o zarządzaniu
2.1. Twórczość w teorii ekonomii
2.2. Kreatywność we współczesnych koncepcjach i modelach zarządzania
2.3. Miejsce i rola kreatywności w marketingu i przedsiębiorstwie
3. Proces kreatywności w ujęciu teoretycznym
3.1. Geneza procesu twórczego w przedsiębiorstwie
3.2. Przegląd ujęć modelowych procesu twórczego
3.3. Techniki kreatywności w procesie twórczym
3.4. Podmiot procesu twórczego i kontekst oceny jego kreatywności
3.4.1. Proces twórczy w wymiarze zespołu i jednostki
3.4.2. Kryteria i proces oceniania kreatywności
4. Proces kreatywności w marketingu - potrzeby i uwarunkowania
4.1. Kreatywność a wyzwania współczesnego rynku
4.2. Zorientowanie przedsiębiorstwa na kreatywność
4.3. Potrzeby marketingu w zakresie kreatywności i nowatorskiego myślenia
4.4. Przebieg i uwarunkowania procesu kreatywności w marketingu
4.4.1. Proces kreatywności w marketingu - źródła, etapy i stopień sformalizowania
4.4.2. Uwarunkowania procesu kreatywności w marketingu
5. Proces kreatywności w marketingu w wymiarze podmiotowym
5.1. Kreatywność zespołowa i komunikacja w procesie twórczym
5.2. Analiza świadomości i wiedzy na temat procesu kreatywności wśród kadry menedżerskiej
i pracowników marketingu
5.3. Sposoby i kryteria oceniania potencjału kreatywności pracowników marketingu
Zakończenie
Aneks
Bibliografia
Spis schematów, wykresów i tabel
Załącznik CD
257 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|