ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 45.00 42,75   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PROCES KREATYWNOŚCI I JEGO UWARUNKOWANIA W OBSZARZE MARKETINGU


JERZYK E.

wydawnictwo: UE POZNAŃ , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 45.00 Twoja cena  42,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Proces kreatywności i jego uwarunkowania w obszarze marketingu


Głównym celem pracy było zidentyfikowanie procesu kreatywności w obszarze marketingu, z uwzględnieniem jego uwarunkowań oraz jego podmiotowego charakteru, a zatem poszukiwanie odpowiedzi na pytania: jak przebiega ten proces, co go początkuje, jakie warunki mu sprzyjają, a jakie blokują, w jakich zakresach marketingu potrzeba kreatywności jest największa, jaka jest wiedza i umiejętności w dziedzinie myślenia kreatywnego pracowników zajmujących się marketingiem?

Realizacji tego celu służyło wnikliwe zbadanie zagadnienia od strony ustaleń teoretycznych, dostarczanych przez inne dyscypliny nauki, co miało przełożyć się na empiryczną umiejętność rozpoznania tego zagadnienia w sferze marketingu. Okazało się, że prosta transkrypcja tej wiedzy nie jest możliwa, ponieważ już na poziomie językowym występowały problemy w interpretacji pojęć. Starano się posługiwać terminami i znaczeniami wypracowanymi min. przez psychologię, socjologię czy filozofię, ale też przyjmowano niekiedy inne znaczenie, z uwagi na zakres i specyfikę omawianych zagadnień.


Wstęp

1. Istota i kształtowanie się pojęcia kreatywności
1.1. Ewolucja pojęcia
1.2. Definiowanie kreatywności
1.3. Kreatywność w rozumieniu potocznym
1.4. Teoretyczne koncepcje procesu twórczego
1.4.1. Teorie klasyczne
1.4.2. Teorie nowoczesne
1.4.3. Teorie systemowe

2. Miejsce i znaczenie kreatywności w ekonomii i naukach o zarządzaniu
2.1. Twórczość w teorii ekonomii
2.2. Kreatywność we współczesnych koncepcjach i modelach zarządzania
2.3. Miejsce i rola kreatywności w marketingu i przedsiębiorstwie

3. Proces kreatywności w ujęciu teoretycznym
3.1. Geneza procesu twórczego w przedsiębiorstwie
3.2. Przegląd ujęć modelowych procesu twórczego
3.3. Techniki kreatywności w procesie twórczym
3.4. Podmiot procesu twórczego i kontekst oceny jego kreatywności
3.4.1. Proces twórczy w wymiarze zespołu i jednostki
3.4.2. Kryteria i proces oceniania kreatywności

4. Proces kreatywności w marketingu - potrzeby i uwarunkowania
4.1. Kreatywność a wyzwania współczesnego rynku
4.2. Zorientowanie przedsiębiorstwa na kreatywność
4.3. Potrzeby marketingu w zakresie kreatywności i nowatorskiego myślenia
4.4. Przebieg i uwarunkowania procesu kreatywności w marketingu
4.4.1. Proces kreatywności w marketingu - źródła, etapy i stopień sformalizowania
4.4.2. Uwarunkowania procesu kreatywności w marketingu

5. Proces kreatywności w marketingu w wymiarze podmiotowym
5.1. Kreatywność zespołowa i komunikacja w procesie twórczym
5.2. Analiza świadomości i wiedzy na temat procesu kreatywności wśród kadry menedżerskiej i pracowników marketingu
5.3. Sposoby i kryteria oceniania potencjału kreatywności pracowników marketingu

Zakończenie
Aneks
Bibliografia
Spis schematów, wykresów i tabel
Załącznik CD


257 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022