|
ZARZĄDZANIE TALENTAMI A ORIENTACJA NA UCZENIE SIĘ PRZEDSIĘBIORSTW
SKUZA A. wydawnictwo: UE POZNAŃ , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 58.50 Twoja cena 55,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie talentami a orientacja na uczenie się przedsiębiorstw
Autorka podejmuje aktualny i coraz rozważany w teorii i praktyce zarzadzania zasobami
ludzkimi problem zarządzania utalentowanymi pracownikami w kontekście zwiększającej się
presji zarówno na uczenie się organizacyjne, jak i indywidualne.
Kwestia zarzadzania utalentowanymi pracownikami staje się dla organizacji priorytetowa
z dwóch przyczyn - postrzegania kapitału ludzkiego jako kluczowego czynnika
konkurencyjności przedsiębiorstw oraz jako konsekwencja zmieniających się wymagań
otoczenia organizacji wobec pozyskiwania, rozwoju i utrzymania pracowników realizujących
zadania o strategicznym dla organizacji znaczeniu.
Wstęp
Rozdział 1
Pojęcie, zakres i procesy zarządzania talentami
1.1. Teoretyczne podstawy rozwoju koncepcji zarządzania talentami - perspektywa
zasobowego podejścia do przedsiębiorstwa
1.2. Przesłanki rozwoju problematyki zarządzania talentami
1.3. Talent - etymologia i ujęcie interdyscyplinarne
1.4. Pojęcie i podejścia do zarządzania talentami
1.4.1. Podejście zorientowane na ludzi
1.4.2. Podejście zorientowane na proces/praktyki
1.4.3. Podejście zorientowane na kluczowe pozycje
1.4.4. Podejście zorientowane na identyfikację kluczowych pul talentów
1.5. Charakterystyka procesów zarządzania talentami
1.5.1. Model zarządzania talentami
1.5.2. Pozyskiwanie i identyfikacja talentów
1.5.3. Ewolucja podejść do rozwoju oraz specyfika procesów rozwojowych talentów
1.5.4. Utrzymanie pracowników utalentowanych
Rozdział 2
Ocena programów i procesów zarządzania talentami w Polsce
2.1. Charakterystyka badania jakościowego dotyczącego zarządzania talentami
2.2. Ocena ogólnych aspektów funkcjonowania programów zarządzania talentami
2.3. Wyznaczniki oceny talentów
2.4. Ocena kluczowych procesów zarządzania talentami
2.4.1. Podstawy i procesy identyfikacji talentów
2.4.2. Metody rozwoju talentów oraz pomiar efektywności działań rozwojowych
2.4.3. Działania podejmowane w celu utrzymania talentów
2.5. Wnioski z badania jakościowego dotyczącego zarządzania talentami
Rozdział 3
Orientacja na uczenie się w koncepcji organizacji uczącej się
3.1. Zarządzanie talentami w kontekście orientacji na uczenie się organizacji
3.2. Istota i pojęcie organizacji uczącej się
3.3. Cechy organizacji uczącej się
3.3.1. Cechy organizacji uczącej się w zakresie procesów i praktyk organizacyjnych
3.3.2. Cechy organizacji uczącej się w zakresie postaw i zachowań pracowników
3.4. Rezultaty rozwoju organizacji uczącej się
Rozdział 4
Modelowanie organizacji uczącej się
4.1. Cel i procedura badawcza zastosowana w badaniach organizacji uczącej się
4.2. Identyfikacja i operacjonalizacja wymiarów organizacji uczącej się w świetle
badania jakościowego
4.2.1. Charakterystyka badania jakościowego
4.2.2. Organizacyjne wymiary organizacji uczącej się
4.2.3. Indywidualne wymiary organizacji uczącej się
4.3. Charakterystyka badań ilościowych dotyczących organizacji uczącej się
4.3.1. Miary i zmienne narzędzia badawczego
4.3.2. Dobór i struktura jednostek badawczych
4.3.3. Metodyka badań
4.4. Model organizacji uczącej się
4.5. Modelowanie relacji między organizacją uczącą się a rezultatami działalności
przedsiębiorstw
Rozdział 5
Identyfikacja i ocena wpływu zarządzania talentami na orientację na uczenie
się przedsiębiorstw
5.1. Charakterystyka badań dotyczących wpływu zarządzania talentami na
uczenie się przedsiębiorstw
5.1.1. Cel i procedura badawcza
5.1.2. Struktura narzędzia pomiarowego
5.1.3. Dobór jednostek badawczych
5.1.4. Metodyka badań
5.2. Modelowanie związków między zarządzaniem talentami a orientacją na uczenie się
przedsiębiorstw i ich wynikami
5.3. Wnioski z badań empirycznych
Zakończenie
Załączniki
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Spis wykresów
351 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|