|
ASYMETRIA WIEDZY A AKTYWNOŚĆ INFORMACYJNA KONSUMENTÓW NA RYNKU PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH
NESTOROWICZ R. wydawnictwo: UE POZNAŃ , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 38.25 Twoja cena 36,34 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Asymetria wiedzy a aktywność informacyjna konsumentów na rynku produktów żywnościowych
Praca zawiera udaną identyfikację, analizę i syntezę
istotnego problemu naukowego, fragmentarycznego rozpoznanego w literaturze polskiej, ale
także i światowej. Problematyka podjęta przez Autorkę odnosi się do szeroko ujmowanej
asymetrii wiedzy i informacji na rynku produktów żywnościowych w Polsce. Rozwiązanie
tego złożonego problemu jest ważne ze względów zarówno poznawczych, jak i
metodycznych oraz praktycznych. [...] podjęty problem rozpatrzony został w szerokim nawiązaniu
do dorobku teorii zachowań konsumentów, marketingu, zarządzania, ekonomiki informacji,
psychologii itd.
Z recenzji prof. dr hab. Ewy Kieżel
Wstęp
1. Asymetria wiedzy i informacji na rynku produktów żywnościowych
1.1. Informacja i wiedza a zachowania podmiotów na rynku
1.2. Asymetria informacji a asymetria wiedzy
1.3. Asymetria wiedzy na rynku produktów żywnościowych
1.4. Konsekwencje asymetrii wiedzy i informacji na rynku żywności
2. Aktywność informacyjna podmiotów na rynku produktów żywnościowych jako
sposób ograniczania asymetrii wiedzy
2.1. Komunikacyjne możliwości ograniczania asymetrii wiedzy
2.2. Komunikacja marketingowa przedsiębiorstwa a ograniczanie asymetrii wiedzy i
informacji na rynku produktów żywnościowych
2.3. Komunikaty (wiadomości i sygnały) na rynku żywności a możliwość ograniczenia
asymetrii wiedzy między producentami a konsumentami
3. Aktywność informacyjna konsumentów na rynku żywności w procesie
ograniczania asymetrii wiedzy
3.1. Przejawy aktywności informacyjnej konsumentów na rynku żywności w procesie
podejmowania decyzji
3.2. Uwarunkowania aktywności informacyjnej konsumentów na rynku produktów
żywnościowych
3.3. Proces przetwarzania informacji a zmiany w poziomie asymetrii wiedzy
4. Wiedza konsumentów a ich aktywność informacyjna - ujęcie deklaratywne
4.1. Metodyka badań ilościowych i charakterystyka respondentów
4.2. Zróżnicowanie aktywności informacyjnej konsumentów żywności w świetle badań
4.3. Zależność między deklarowaną wiedzą a aktywnością informacyjną respondentów
5. Wpływ podniesienia poziomu wiedzy na aktywność informacyjną podczas wyboru
produktu
5.1. Opis procedury eksperymentu i charakterystyka respondentów
5.2. Aktywność informacyjna respondentów podczas wyboru produktu żywnościowego
5.3. Wpływ zmiennych niezależnych na wybór opakowania z komunikatem typu message i
signalling
5.4. Zależność między deklarowaną wiedzą a aktywnością informacyjną respondentów
6. Wiedza i aktywność informacyjna konsumentów a ocena dostępności i
wiarygodności informacji
6.1. Wiedza respondentów na temat technik perswazji wykorzystywanych w komunikatach na
opakowaniach produktów żywnościowych
6.2. Aktywność informacyjna respondentów a znajomość oznaczeń stosowanych na
opakowaniach produktów żywnościowych
6.3. Zależność między wiedzą i aktywnością informacyjną respondentów a oceną
dostępności informacji
6.4. Wiarygodność źródeł informacji w zależności od poziomu wiedzy i aktywności
informacyjnej konsumentów
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Spis wykresów
Aneks
276 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|