|
UŻYTECZNOŚĆ SERWISÓW INTERNETOWYCH BANKÓW POMIAR I EWALUACJA
KACZMAREK M. wydawnictwo: UE POZNAŃ , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 37.50 Twoja cena 35,63 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Użyteczność serwisów internetowych banków
Pomiar i ewaluacja
Prezentowana książka podejmuje problematykę badania jakości użytkowej serwisów
internetowych banków, w szczególności serwisów transakcyjnych.
W pracy przedstawiono zagadnienia związane z budową serwisu internetowego, w tym
kształtowanie jego zawartości informacyjnej, designu oraz struktury i nawigacji, a także
omówiono kluczowe pojęcia z zakresu psychologii poznania oraz rolę użytkownika w
procesie projektowania serwisu.
W monografii dokonano przeglądu i krytycznej oceny metod stosowanych w ewaluacji użyteczności
serwisów internetowych, w tym metod wykorzystanych w przeprowadzonych przez autorkę
badaniach empirycznych: eye trackingu, testu użyteczności i metody thinking aloud.
Efektem prowadzonych badań jest propozycja modelu pomiaru i analizy serwisów
transakcyjnych banków znajdujących się w fazie eksploatacji.
1. Architektura serwisu internetowego
1.1. Zawartość informacyjna
1.2. Prezentacja graficzna
1.3. Struktura i nawigacja
2. Czynniki kształtujące użyteczność serwisu internetowego
2.1. Koncepcje użyteczności serwisu internetowego
2.2. Psychologiczne aspekty poznania i ich rola w projektowaniu serwisu internetowego
2.3. Determinanty zachowań konsumenta - użytkownika serwisu internetowego
3. Metody ewaluacji użyteczności serwisu internetowego w projektowaniu
zorientowanym na użytkownika
3.1. Klasyfikacja metod ewaluacji użyteczności
3.2. Wybrane metody ewaluacji użyteczności - cechy i procedura stosowania
3.3. Wywiad kwestionariuszowy w pomiarze użyteczności
3.4. Eye tracking w pomiarze użyteczności
3.5. Test użyteczności i metoda thinking aloud w pomiarze użyteczności
3.6. Porównanie i ocena metod ewaluacji użyteczności
4. Użyteczność serwisów transakcyjnych banków w świetle badań
kwestionariuszowych
4.1. Metodyka przeprowadzonych badań
4.2. Skala pomiaru użyteczności serwisów transakcyjnych banków
4.3. Diagnoza użyteczności serwisów transakcyjnych banków
4.4. Determinanty użyteczności serwisów transakcyjnych banków
4.5. Segmentacja użytkowników serwisów transakcyjnych banków na podstawie oceny użyteczności
5. Użyteczność serwisu transakcyjnego banku w świetle badań eyetrackingowych
oraz testu użyteczności i metody thinking aloud
5.1. Metodyka przeprowadzonych badań
5.2. Proces postrzegania serwisu
5.3. Ocena zawartości informacyjnej
5.4. Ocena prezentacji graficznej
5.5. Ocena struktury i nawigacji
6. Model badań ewaluacyjnych użyteczności serwisu transakcyjnego w fazie
eksploatacji
225 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|