Metody innowacji produktu
Macierzowo-sieciowe metody pomiaru dojrzałości procesu innowacji produktu
Książka jest adresowana do kadry kierowniczej przedsiębiorstw, zwłaszcza
przemysłowych, do menedżerów odpowiedzialnych za zarządzanie ofertą produktową, rozwój
i wprowadzanie na rynek nowych produktów, a także do projektantów oraz studentów
uczelni ekonomicznych, politechnicznych i pracowników naukowych uczelni. Jej zawartość
pozwala pozyskać wiedzę i informacje o sposobach właściwego postępowania w procesie
innowacji produktu oraz zdobyć najważniejsze kompetencje i umiejętności skutecznego
tworzenia i wprowadzania strategii nowego produktu w przedsiębiorstwie. Można
oczekiwać, że wynikami zrealizowanego projektu badawczego będą zainteresowani
pracownicy instytutów badawczych, inżynierowie projektanci nowych produktów oraz menedżerowie
produktu w przedsiębiorstwach poszukujący nowych rozwiązań usprawniających procesy
rozwoju i wprowadzania nowych produktów na rynek.
Wstęp
I. Strategie nowego produktu w przedsiębiorstwach
1.1. Znaczenie nowych produktów i czynniki powodzenia
1.2. Strategie nowego produktu - macierz wyboru strategicznego
II. Formułowanie i wdrażanie strategii nowego produktu
2.1. Poziomy procesów biznesowych a strategia innowacji produktu
2.2. Dostosowanie strategii rozwoju produktu do kontekstu biznesowego
2.3. Formułowanie i wdrażanie strategii innowacji produktu - nowe podejście
III. Procesy innowacji produktu i ich uwarunkowania
3.1. Rodzaje procesów innowacji produktów - od sekwencji do integracji
3.2. Charakterystyka wybranych modeli rozwoju nowego produktu
3.3. Właściwości procesu rozwoju nowego produktu
IV. Makrofazy procesu innowacji i wprowadzania produktu na rynek
4.1. Struktura procesu rozwoju nowego produktu
4.2. Grupy aktywności w procesie rozwoju nowego produktu
4.3. Integracja metod innowacji produktu
V. Metody pomiaru parametrów procesu innowacji i wprowadzania produktu na rynek
5.1. Metody dynamicznej analizy rozwoju nowego produktu oraz kosztów
5.2. Pomiar efektów procesu rozwoju nowego produktu
5.3. Metody pomiaru poziomu kompetencji i innowacyjności produktu
VI. Poziom bezpieczeństwa i ryzyka w procesie innowacji produktu
6.1. Bezpieczeństwo i ryzyko w procesie innowacji produktu - identyfikacja ryzyka
6.2. Model zarządzania ryzykiem projektu - strategie ograniczania ryzyka
6.3. Najlepsze praktyki zarządzania ryzykiem projektu
VII. Metody analizy sytuacji nowych produktów w procesie innowacji
7.1. Maksymalizowanie wartości i równoważenie portfela nowych produktów
7.2. Metody strategicznego dopasowania portfela nowych produktów
7.3. Optymalizowanie liczby nowych produktów w procesie innowacji produktu
VIII. Metody pomiaru dojrzałości procesu innowacji produktu
8.1. Metody pomiaru dojrzałości procesu - problemy do rozstrzygnięcia
8.2. Warunki dojrzałości procesu innowacji produktu - metoda pomiaru według CMMI
8.3. Zastosowanie metody pomiaru dojrzałości inteligentnej sieci relacji
8.4. Macierz dojrzałości procesu innowacji i sieci relacji - metoda DPISR
Zakończenie
Aneks. Metodyka badań empirycznych
Elementy procesu badawczego
Uzasadnienie doboru jednostek do próby badawczej
Charakterystyka próby badawczej
Metoda gromadzenia danych i budowa kwestionariusza ankiety i wywiadu
Metody statystycznej analizy danych empirycznych
Bibliografia
282 strony, B5, oprawa twarda z obwolutą