Marketing
Materiały do ćwiczeń
MD 287
Celem niniejszego podręcznika dydaktycznego przygotowanego przez pracowników katedr:
Handlu i Marketingu oraz Strategii Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
jest przybliżenie problematyki marketingu oraz wykształcenie wśród studentów umiejętności
podejmowania trafnych decyzji i oceny działań firm na podstawie studiów przypadków
prezentujących konkretne działania przedsiębiorstw działających w określonych
warunkach rynkowych i pochodzących z różnych branż.
Wstęp (Katarzyna Walkowiak-Markiewicz)
Część pierwsza. Podstawy marketingu
Rozdział 1. Makrootoczenie przedsiębiorstwa (Bartłomiej Pierański)
Rozdział 2. Mikrootoczenie przedsiębiorstwa (Bartłomiej Pierański)
Rozdział 3. Zachowania nabywców (Bartłomiej Pierański)
Rozdział 4. Segmentacja nabywców (Bartłomiej Pierański)
Rozdział 5. Strategie marketingowe przedsiębiorstw (Katarzyna Walkowiak-Markiewicz)
Rozdział 6. Źródła informacji rynkowej i badania marketingowe (Szymon Strojny)
Rozdział 7. Strategia produktu (Jan Mikołajczyk)
Rozdział 8. Zarządzanie marką (Jan Mikołajczyk)
Rozdział 9. Cena jako element marketingu mix (Szymon Strojny)
Rozdział 10. Dystrybucja jako element marketingu mix (Szymon Strojny)
Rozdział 11. Komunikacja masowa (Marek Zieliński)
Rozdział 12. Komunikacja bezpośrednia (Marek Zieliński)
Rozdział 13. Planowanie i organizacja działalności marketingowej w przedsiębiorstwie
(Katarzyna Walkowiak-Markiewicz )
Część druga. Studia przypadków
Case 1. Zarabiaj na kawie (Bartłomiej Pierański)
Case 2. Działania w kanale dystrybucji B2B - program partnerski Advertiva dla York (Marek
Zieliński)
Case 3. Nowa akcja reklamowa sieci sklepów Żabka: "Wielosztuki" (Jon Mikołajczyk)
Case 4. Kampania promocyjna dezodorantów damskich NIVEA Invisible (NIVEA, firma
Beiersdorf; zadania: Katarzyna Walkowiak-Markiewicz)
Case 5. Akcja CSR NIVEA Beiersdorf "Place zabaw" (NIVEA, firma Beiersdorf;
zadania: Katarzyna Walkowiak-Markiewicz)
131 stron, B5, oprawa miękka