ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE ZIELONYM ŁAŃCUCHEM DOSTAW


MARYNIAK A.

wydawnictwo: UE POZNAŃ , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 36.00 Twoja cena  34,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie zielonym łańcuchem dostaw


W ciągu ostatniej dekady problemy dotyczące ochrony środowiskowa stały się i są nadal bardzo ważne z punktu widzenia działalności przedsiębiorstw. Powodem tego było między innymi podnoszenie świadomości społeczeństw i presja ze strony klientów, społeczności lokalnych, organizacji międzynarodowych, agencji rządowych i innych interesariuszy, którzy oczekują, że przedsiębiorcy staną się bardziej odpowiedzialni.

Wzrost świadomości zagrożeń środowiskowych spowodował przewartościowanie założeń i celów Unii Europejskiej i, co się z tym wiąże, przewartościowanie strategii podmiotów biznesowych. Swoboda w zakresie alokacji kapitału, budowanie konkurencyjności z wykorzystaniem tańszych źródeł zasobów, zlecanie na zewnątrz działań operacyjnych i produkcyjnych powoduje, że kwestie środowiskowe coraz częściej rozpatruje się na poziomie łańcuchów dostaw, a nie pojedynczych ogniw. Konsekwencją tego jest wzrost zainteresowania problematyką zarządzania zielonymi łańcuchami dostaw (green supply chain management - GSCM).

Z dotychczasowych ustaleń badaczy wynika, że współpraca prośrodowiskowa podmiotów biznesowych na tym polu może wzmocnić przewagę konkurencyjną oraz że przedsiębiorstwa z inicjatywą powinny wyjść poza rozwiązania legislacyjne. Jest to więc nowa perspektywa postrzegania zarządzania łańcuchem dostaw. W łańcuchu tradycyjnym przedsiębiorstwa koncentrują się przede wszystkim na maksymalizacji zysku. W łańcuchach zielonych bardzo ważne oprócz czynników ekonomicznych są aspekty środowiskowe.


Wstęp

1. Ramy analizy zarządzania zielonym łańcuchem dostaw (GSCM)
1.1. Rozwój i wymiary GSCM
1.2. Pojęcie GSCM i jego krytyczna analiza
1.3. Teoretyczne podstawy GSCM
1.4. GSCM - badania bibliometryczne
1.5. Wielowymiarowość GSCM - wybrane wyniki badań

2. Konceptualizacja modelu badawczego
2.1. Modele badawcze GSCM
2.2. Schemat analityczny GSCM, pozycje testowe i hipotezy
2.3. Charakterystyka operatu losowania, doboru przedsiębiorstw i sposobu zbierania danych
2.4. Spójność konstruktów i rozkład zmiennych

3. Zakres implementacji GSCM wśród podmiotów polskich
3.1. Związek uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych z aktywnościami GSCM
3.2. Implikacje GSCM dla interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych
3.3. Efekt pośredni aktywności GSCM w relacji między motywatorami i barierami a wynikami GSCM
3.4. Hierarchizacja motywatorów, barier, aktywności i wyników GSCM
3.5. Uwarunkowania konkurencyjne na rynku polskim i ich implikacje dla strategii GSCM

4. Perspektywy badawcze GSCM
4.1. Grupy nisko i wysoko aktywne w zielonych łańcuchach dostaw
4.2. Zastosowanie metody interpretative structural modeling (ISM) w procesie implementacji GSCM na przykładzie barier
4.3. Dyferencjacja typów aktywności GSCM w przekrojach klasyfikacyjnych przedsiębiorstw

Zakończenie
Aneks 1. Najczęściej cytowane pozycje z zakresu GSCM
Aneks 2. Ankieta
Bibliografia
Spis tabel i rysunków


251 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022