ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JĘZYK NEOLIBERALIZMU FILOZOFIA POLITYKA I MEDIA


MARKIEWKA T.S.

wydawnictwo: WYD UMK , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 45.59 Twoja cena  43,31 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Język neoliberalizmu

Filozofia, polityka i media


Czy osoba biedna i zadłużona jest równie wolna jak miliarder? Czym jest przedsiębiorczość? Cechą szczególnie uzdolnionych bądź pracowitych osób czy też raczej właściwością dobrze zorganizowanych społeczeństw? Jak powstaje wolny rynek? W wyniku spontanicznych procesów czy dzięki interwencjom państwowym?

Język neoliberalizmu ukazuje, że słowa takie jak „wolność”, „przedsiębiorczość” czy „rynek”, które odgrywają podstawową rolę w języku współczesnej polityki, mogą odsyłać do wielu różnych zjawisk i służyć do argumentowania na rzecz całkowicie odmiennych stanowisk politycznych. Niestety najczęściej tego nie zauważamy, ponieważ debata publiczna ostatnich kilkudziesięciu lat została zdominowana przez neoliberalizm, którego przedstawiciele narzucili nam swoją interpretację wspomnianych słów. Książka Język neoliberalizmu jest próbą opisania, jak w praktyce wygląda ta dominacja doktryny neoliberalnej.

„Markiewce udało się dowieść prawdziwości słynnego cytatu z Keynesa, głoszącego, że wszyscy ci praktyczni ludzie zajmujący się polityką służą jakiemuś dawno zmarłemu ekonomiście. Nawet jeśli uważają, że są w swych sądach i ocenach zupełnie niezależni”.

Fragment przedmowy Rafała Wosia, dziennikarza, autora książki To nie jest kraj dla pracowników

„Wartość książki Markiewki polega na tym, że może stać się ona istotnym punktem odniesienia zarówno dla praktycznych debat dotyczących codziennego funkcjonowania naszych mediów, polityki i społeczeństwa, jak i dla bardziej zamkniętych dyskusji eksperckich na najwyższym poziomie pojęciowej złożoności”.

Fragment recenzji wydawniczej Jana Sowy, kulturoznawcy, autora Fantomowego ciała króla


Przedmowa (Rafał Woś)
Wprowadzenie
Od słów do idei
Filozoficzność i polityczność neoliberalizmu
Od polityki do neoliberalizmu i z powrotem
Kompozycja rozważań
Tematy niepodejmowane

Rozdział 1. Wszystko, co warto wiedzieć przed dalszą lekturą
Rozumienie polityki
Słowa i idee
Przekład
Analiza kontekstowa
Język a rzeczywistość
Dyskurs medialny

Rozdział 2. Neoliberalizm, czyli co dokładnie?
Zakres neoliberalizmu
Podobieństwa rodzinne
Neoliberalizm ekonomiczny
Inni ekonomiści

Rozdział 3. Wolność
Etap akademicki
Etap medialny

Rozdział 4. Człowiek
Etap akademicki
Etap medialny

Rozdział 5. Wolny rynek
Etap akademicki
Etap medialny

Zakończenie, czyli hegemonia neoliberalizmu
Teoria hegemonii
Budowanie hegemonii neoliberalizmu
Milcząca hegemonia
Rola filozofii

Bibliografia
Summary
Indeks osobowy


278 stron, Format: 14.5x22.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022