Kompetencja relacyjna jako czynnik sukcesu przedsiębiorstwa we współpracy
międzyorganizacyjnej
Sukces przedsiębiorstwa w kooperacji międzyorganizacyjnej/współpracy gospodarczej
wymaga, m.in. posiadania szczególnych kompetencji zarządzania relacjami. Kompetencje te
tworzą kompetencję relacyjną, meta kompetencję, na którą składają się procedury i
umiejętności cząstkowe organizacji budujące kompetencje niezbędne do prowadzenia
procesu współpracy na wszystkich jego etapach.
Wyniki badań zaprezentowanych w książce wskazują na pozytywny wpływ kompetencji
relacyjnej (jako całości) na sukces przedsiębiorstwa w niekapitałowej kooperacji
gospodarczej różnego typu (m.in. współpracy marketingowej) oraz na zróżnicowane
znaczenie poszczególnych kompetencji składowych: wyboru partnera; planowania relacji;
zarządzania wspólnymi czynnościami, integracyjnej, rozwiązywania problemów, zarządzania
wiedzą i zarządzania efektywnością relacji.
Patron wydania: Uniwersytet Śląski w Katowicach.
Wstęp
Rozdział 1. Perspektywy teoretyczne badania relacji międzyorganizacyjnych
1.1. Pojęcie relacji międzyorganizacyjnej
1.2. Podstawy teoretyczne analizy uwarunkowań relacji międzyorganizacyjnych
Podsumowanie
Rozdział 2. Uwarunkowania powodzenia relacji międzyorganizacyjnych
2.1. Motywy wchodzenia w relacje międzyorganizacyjne
2.2. Pozytywne efekty relacji
2.3. Koszty i negatywne efekty relacji
2.4. Czynniki otoczenia wpływające na relacje międzyorganizacyjne
2.5. Uwarunkowania międzyorganizacyjne
2.6. Uwarunkowania organizacyjne
Podsumowanie
Rozdział 3. Kompetencja relacyjna organizacji
3.1. Kompetencje organizacyjne
3.2. Organizacyjna kompetencja relacyjna - charakterystyka pojęcia
3.2.1. Źródła teoretyczne pojęcia kompetencji relacyjnej
3.2.2. Poziomy analizy kompetencji relacyjnej
3.3. Kompetencja relacyjna - konceptualizacja
3.3.1. Kompetencja wyboru partnera
3.3.2. Kompetencja planowania relacji
3.3.3. Kompetencja zarządzania wspólnymi czynnościami
3.3.4. Kompetencje integracyjne
3.3.5. Kompetencja rozwiązywania problemów
3.3.6. Kompetencja zarządzania wiedzą
3.3.7. Kompetencja zarządzania efektywnością relacji
Podsumowanie
Rozdział 4. Kompetencja relacyjna jako determinanta sukcesu firmy we współpracy
międzyorganizacyjnej - wyniki badań własnych
4.1. Model organizacyjnych uwarunkowań powodzenia relacji międzyorganizacyjnych
4.2. Metodyka badania
4.2.1. Charakterystyka próby i sposób zbierania danych
4.2.2. Operacjonalizacja konstruktów
4.3. Wyniki badań
4.3.1. Wpływ doświadczenia na wyniki firmy w relacjach
4.3.2. Wpływ kompetencji relacyjnej i jej składowych na wyniki firmy w relacjach
4.3.3. Charakterystyka opisowa kompetencji relacyjnej badanych firm
4.3.4. Kompetencja relacyjna jako zmienna systemowa
4.3.5. Kompetencja relacyjna jako efekt uczenia się na bazie doświadczenia
4.3.6. Rola doświadczenia w budowaniu kompetencji relacyjnej
4.4. Znaczenie doświadczenia i kompetencji relacyjnej dla wyników firmy w relacjach
4.4.1. Implikacje poznawcze
4.4.2. Implikacje menedżerskie
4.4.3. Implikacje teoretyczne
Bibliografia
Spis tabel i rysunków
270 stron, Format: 16.5x23.0cm, oprawa miękka