ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ANALIZA BIZNESOWA PRAKTYCZNE MODELOWANIE ORGANIZACJI


JAROSŁAW ŻELIŃSKI

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 40.60 Twoja cena  38,57 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Analiza biznesowa

Praktyczne modelowanie organizacji


Analiza biznesowa, przeprowadzana przez wykonawcę rozwiązań IT dla biznesu, nie polega na zwykłym spisaniu problemów zgłaszanych przez klienta. Zapis przebiegu spotkań, wypunktowanie najważniejszych wymagań stawianych przed oprogramowaniem i prezentacja ich klientowi w formie tabeli to jeszcze nie analiza biznesowa! Wykonawca oprogramowania otrzymuje w ten sposób jedynie wnioski dotyczące efektów wadliwego działania aktualnego systemu zarządzania, ale dalej nie ma pojęcia o przyczynach tego stanu rzeczy. Jak zatem może zaproponować zleceniodawcy lepsze rozwiązanie?

Prawidłowo przeprowadzona analiza i modelowanie biznesowe opierają się na pewnych ściśle określonych zasadach i korzystają z przeznaczonych do tego celu notacji (języków). Na naszym rynku istnieje wiele podręczników szczegółowo opisujących teorię poszczególnych notacji: UML, BPMN, BMM, SysML itd. Ich autorzy skupiają się na definicji pojęć, słownictwie i powiązaniach występujących w poszczególnych metodach zapisu, a teorie uzupełniają prostymi przykładami. Autor tej książki postanowił podejść do tematu z całkiem innej strony wychodzi od faktycznych problemów, z jakimi spotkał się w swojej wieloletniej praktyce, i podaje przykłady ich poprawnego, analitycznego opisu z użyciem takiej notacji, która jest najwłaściwsza w danej sytuacji biznesowej. Dzięki temu masz szansę poznać i zrozumieć, kiedy, po co i jak stosować dany język analityczny.


 

    Wstęp (5)

    1. Po co nam pan analityk? (7)

    2. Jak opracować wymagania dla systemu informatycznego (13)

    • Jaki to ma związek z systemem informatycznym? (14)

    3. System zarządzania informacją (17)

    • Dwie definicje (18)
    • Łańcuchy (21)

    4. Czym jest system CRM (25)

    • Opis problemu (25)
    • Czy dysk sieciowy rozwiązuje problem? (29)
    • Pora na system CRM (30)

    5. Zasoby IT a procesy przetwarzania informacji (35)

    6. A na grzyba mi to modelowanie (39)

    • Więc jak to jest z tymi wymaganiami? Jak je wyspecyfikować? (40)

    7. O błędach w modelowaniu (43)

    • Jak, co i po co modelować (43)
    • O analizie wymagań dla systemu IT (45)

    8. Potrzeby informacyjne a zarządzanie wiedzą (47)

    • Potrzeby informacyjne firmy (47)
    • Definicje (48)
    • Model pojęciowy jako model rzeczywistości (51)
    • Zarządzanie wiedzą (56)

    9. Historyjka użytkownika - kłopoty (57)

    10. Reguły biznesowe - czym są (61)

    11. Komunikacja, czyli analiza i projektowanie, oraz jak to zostanie odebrane (63)

    • Model komunikacji (63)
    • Jak to się ma do inżynierii oprogramowania (66)
    • Na zakończenie (68)

    12. Przypadki użycia i granice systemu (71)

    13. Diagram klas: model dziedziny (77)

    • Dygresja budowlana - pouczająca przygoda (77)
    • Diagram klas czy model dziedziny - co ma powstać? (78)
    • Model dziedziny systemu zamówienia (79)
    • Diagram klas a model dziedziny systemu (81)
    • Czy takie analizy mają sens w przypadku gotowych ERP? (85)
    • A gdzie się podziały wymagania pozafunkcjonalne? (85)

    14. Klient nasz pan (87)

    15. Wymagania dla oprogramowania ERP a analiza przedwdrożeniowa - gdzie jest różnica? (91)

    • Kupujemy buciki (91)
    • Jak wykonać patyczek? (92)
    • Co zawiera taki model? (93)

    16. Udziałowcy projektu, czyli diagramy UML (95)

    • Modelowanie zależności pomiędzy udziałowcami (96)
    • UML i diagramy przypadków użycia jako model udziałowców (96)
    • Analiza RACI (100)

    17. Analityk biznesowy, czyli wyplenić dwuznaczność z dokumentów (101)

    18. Plansza do gry w szachy, czyli analiza i projektowanie (103)

    • Cel zamawiającego (103)
    • Model pojęciowy - zrozumieć problem i cel projektu (105)
    • Model procesu biznesowego - zrozumieć, co i po co jest robione (107)
    • Zarządzanie wymaganiami (117)
    • Na zakończenie (119)

120 stron, Format: 16.0x24.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022