Analiza biznesowa, przeprowadzana przez wykonawcę rozwiązań IT dla biznesu, nie
polega na zwykłym spisaniu problemów zgłaszanych przez klienta. Zapis przebiegu
spotkań, wypunktowanie najważniejszych wymagań stawianych przed oprogramowaniem i
prezentacja ich klientowi w formie tabeli to jeszcze nie analiza biznesowa! Wykonawca
oprogramowania otrzymuje w ten sposób jedynie wnioski dotyczące efektów wadliwego działania
aktualnego systemu zarządzania, ale dalej nie ma pojęcia o przyczynach tego stanu
rzeczy. Jak zatem może zaproponować zleceniodawcy lepsze rozwiązanie?
  Wstęp (5) 
  1. Po co nam pan analityk? (7) 
  2. Jak opracować wymagania dla systemu informatycznego (13) 
    - Jaki to ma związek z systemem informatycznym? (14)
3. System zarządzania informacją (17) 
    - Dwie definicje (18) 
- Łańcuchy (21)
4. Czym jest system CRM (25) 
    - Opis problemu (25) 
- Czy dysk sieciowy rozwiązuje problem? (29) 
- Pora na system CRM (30)
5. Zasoby IT a procesy przetwarzania informacji (35) 
  6. A na grzyba mi to modelowanie (39) 
    - Więc jak to jest z tymi wymaganiami? Jak je wyspecyfikować? (40)
7. O błędach w modelowaniu (43) 
    - Jak, co i po co modelować (43) 
- O analizie wymagań dla systemu IT (45)
8. Potrzeby informacyjne a zarządzanie wiedzą (47) 
    - Potrzeby informacyjne firmy (47) 
- Definicje (48) 
- Model pojęciowy jako model rzeczywistości (51) 
- Zarządzanie wiedzą (56)
9. Historyjka użytkownika - kłopoty (57) 
  10. Reguły biznesowe - czym są (61) 
  11. Komunikacja, czyli analiza i projektowanie, oraz jak to zostanie odebrane
  (63) 
    - Model komunikacji (63) 
- Jak to się ma do inżynierii oprogramowania (66) 
- Na zakończenie (68)
12. Przypadki użycia i granice systemu (71) 
  13. Diagram klas: model dziedziny (77) 
    - Dygresja budowlana - pouczająca przygoda (77) 
- Diagram klas czy model dziedziny - co ma powstać? (78) 
- Model dziedziny systemu zamówienia (79) 
- Diagram klas a model dziedziny systemu (81) 
- Czy takie analizy mają sens w przypadku gotowych ERP? (85) 
- A gdzie się podziały wymagania pozafunkcjonalne? (85)
14. Klient nasz pan (87) 
  15. Wymagania dla oprogramowania ERP a analiza przedwdrożeniowa - gdzie jest różnica?
  (91) 
    - Kupujemy buciki (91) 
- Jak wykonać patyczek? (92) 
- Co zawiera taki model? (93)
16. Udziałowcy projektu, czyli diagramy UML (95) 
    - Modelowanie zależności pomiędzy udziałowcami (96) 
- UML i diagramy przypadków użycia jako model udziałowców (96) 
- Analiza RACI (100)
17. Analityk biznesowy, czyli wyplenić dwuznaczność z dokumentów (101)
  
  18. Plansza do gry w szachy, czyli analiza i projektowanie (103) 
    - Cel zamawiającego (103) 
- Model pojęciowy - zrozumieć problem i cel projektu (105) 
- Model procesu biznesowego - zrozumieć, co i po co jest robione (107) 
- Zarządzanie wymaganiami (117) 
- Na zakończenie (119)