Proste, ale ważne w zarządzaniu!
Jak skutecznie zarządzać ludźmi i zmianą
Najważniejsza kompetencja menedżera i lidera to radzenie sobie z oporem ludzi i
zarządzanie zmianą. Bo jedyne, co stałe w biznesie, to opór ludzi przed zmianą i...
sama zmiana.
Adam Dębowski jest psychologiem biznesu i przedsiębiorcą, który rozwija kilka firm.
Dzięki temu dobrze rozumie zarówno mechanizmy, według których pracują zespoły
firmowe, jak i psychologiczne podstawy zachowań ludzi. Bazując na wiedzy i wieloletnim
doświadczeniu, Dębowski stworzyłwłasną metodę rozwoju i zarządzania zmianą.
Radzenie sobie z oporem, obawami ludzi przed zmianą, szybkie rozpoznanie problemu,
znalezienie rozwiązania, osiągnięcie efektu w oparciu o wartości — oto podstawa CVP
(Change Value Proces).
Dzięki tej książce poznasz pierwszy etap metody CVP —podstawy w komunikacji
międzyludzkiej i zarządzania, a także techniki, które autor nazywa „coachingiem
przez małe c”. Metoda CVP jest logiczna i bardzo szybka. Jako filozofia i metodologia
zmiany jest pomostem między twardym biznesem nastawionym na efekt i pieniądze, a ludzkim
podejściem do wartości, szacunku, współpracy, zaufania i otwartości.
Obecnie umiejętność zarządzania zmianą to klucz do efektywności w biznesie
każdego lidera. Pozwala skuteczniej rozwijać firmę i kierować pracownikami tak, żeby
osiągali lepsze rezultaty bez zapominania o człowieku. Niniejsza książka jest gotowym
do zastosowania podręcznikiem, który w krótkich, konkretnych słowach zmusza do
refleksji i zastanowienia się nad sobą, sposobem komunikowania się z innymi i nad
dotychczasowymi metodami kierowania zespołem. Aby zarządzać zmianą w swoim życiu,
rodzinie czy biznesie, musisz poznać lub przypomnieć sobie nawet najmniejsze,
najprostsze składowe procesu komunikacji. O tym jest ta książka — o małych rzeczach,
które czynią wielkie różnice. Zawiera przykłady z życia ludzi i firm, dialogi,
anegdoty, dzięki którym łatwo zrozumiesz skomplikowane schematy postępowania, a
zdobytą wiedzę szybko przełożysz na praktykę własnego działania — zgodnie z
zasadami coachingu przez małe c.
Dwie idee na początek (5)
Referencje (7)
Proste, ale ważne w zarządzaniu (11)
Jak szybko i skutecznie komunikować się z zespołem, zarządzać ludźmi i zmianą
(11)
Wstęp od autora (15)
Ważne myśli (19)
Rozdział 1. Ryba psuje się od głowy (23)
Rozdział 2. Podejście integralne (29)
Rozdział 3. Państwo kompetentni (35)
Rozdział 4. Transformacja lidera (45)
Rozdział 5. Głową muru nie przebijesz, ale umysłem już tak (55)
Rozdział 6. Czego jako lider musisz być świadomy? (63)
Rozdział 7. Coaching restauracyjny a zaufanie (77)
Rozdział 8. Tajemnicze SPP (89)
Rozdział 9. Bulgoczące poziomy i kompetencje (95)
Rozdział 10. Proste, ale ważne (111)
Rozdział 11. Profil człowieka a szacunek (119)
Rozdział 12. Abstrakcja nie jest abstrakcyjna (129)
Rozdział 13. Od wartości, przez misję, wizję, cele, do... (135)
Podsumowanie (145)
Dodatki (147)
Wpisy gości specjalnych (169)
Czy chcesz się nauczyć więcej w praktyce? (181)
Doradztwo i coaching z Adamem (185)
Dla firm (187)
Szkolenia online (189)
Podziękowania (193)
Refleksja (195)
199 stron, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka