ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 136.00 129,20   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZAMÓWIENIA IN-HOUSE W PRAKTYCE


PAWELEC J. RED.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 136.00 Twoja cena  129,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zamówienia in-house w praktyce


Publikacja przeznaczona jest dla pracowników sektora publicznego, reprezentujących zamawiających oraz dla przedsiębiorców po stronie wykonawców.

Stanowi elementarz przeprowadzenia prawidłowej procedury związanej z udzieleniem zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki ze skorzystaniem z przesłanek in-house.

Zawiera szczegółowe wskazówki, jak przeprowadzić postępowanie na jego kolejnych etapach, takich jak:

  • podjęcie decyzji co do zasadności wykonania zadania publicznego przez jednostki wewnętrzne,

  • przygotowania postępowania,

  • przeprowadzenia postępowania oraz

  • zawarcie i wykonanie umowy.

W publikacji zawarto odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania z zakresu zamówień in-house, m.in.:

  • w jaki sposób i na jakim etapie następuje powierzenie spółce komunalnej zadania o charakterze użyteczności publicznej,

  • kto decyduje o wyborze, sposobie prowadzenia i formach gospodarki komunalnej,

  • czy podmiot prywatny może realizować zadanie o charakterze użyteczności publicznej,

  • czy w celu realizacji zadań publicznych gminy mogą tworzyć spółki prawa handlowego, czy zastosowanie procedur przewidzianych w ustawie o partnerstwie publiczno-prywatnym jest obowiązkowe,

  • czy można udzielić zamówienia w trybie in-house dla wydzielonej części zamówienia,

  • na jakich obszarach można wykorzystywać instytucje in-house,

  • w jaki sposób prawo wspólnotowe rozumie SGEI.


Wykaz skrótów
O autorach

Rozdział I. Zasady prowadzenia postępowania in-house i czynności zamawiającego w postępowaniu
1. Zasady ogólne postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego a tryb z wolnej ręki in-house.
1.1. Zasada proporcjonalności, przejrzystości
1.2. Zasada zachowania uczciwej konkurencji
1.3. Zasada jawności
1.3.1. Tajemnica przedsiębiorstwa
1.3.2. Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa spółki komunalnej
1.3.3. Relacja przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych do przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej
1.3.4. Jawność negocjacji
1.4. Zasada pisemności
1.5. Zasada preferowania trybów przetargowych
2. Czynności Zamawiającego w postępowaniu
2.1. Szacowanie wartości zamówienia
2.1.1. Czynność oszacowania wartości zamówienia
2.1.2. Wartość umowy ramowej i dynamicznego systemu zakupów
2.1.3. Szacowanie wartości zamówienia na roboty budowlane
2.1.4. Postępowanie, w przypadku gdy przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, dla których wykonania niezbędne będą dostawy
2.1.5. Szacowanie wartości zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się
2.1.6. Termin ustalenia wartości zamówienia
2.1.7. Aktualizacja ustalenia wartości zamówienia
2.1.8. Należyta staranność
2.1.9. Usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym
2.1.10. Przykładowe orzecznictwo
2.1.11. Analiza rynku
2.2. Reżim prawny udzielania zamówień w zależności od wartości zamówienia
2.2.1. Zamówienie podprogowe. Wartość zamówienia a stosowanie przepisów ZamPublU
2.2.2. Zamówienia poniżej i powyżej progów unijnych
2.2.3. Rozporządzenie regulujące progi
2.3. Podział zamówienia na części
2.3.1. Podstawa dzielenia zamówienia na części - kiedy jedno a kiedy więcej zamówień
2.3.2. Regulacja ustawowa
2.3.3. Zakaz dzielenia zamówienia na części w celu obejścia przepisów ustawy
2.3.4. Dzielenie zamówienia na części. Obowiązek czy uprawnienie zamawiającego?
2.3.5. Przyczyny uzasadniające brak podziału zamówienia na części
2.3.6. Podział zamówienia na części a in-house
2.3.7. Niedopuszczalność udzielenia części zamówienia w trybie in-house przy zachowaniu innego trybu na pozostałe części zamówienia
2.4. Opis przedmiotu zamówienia
2.4.1. Zakres zadań powierzonych
2.4.2. Rozwiązania równoważne
2.5. SIWZ
2.6. Komisja przetargowa
2.6.1. Podejmowanie czynności przez osoby zapewniające bezstronność i obiektywizm
2.6.2. Powołanie Komisji przetargowej
2.7. Weryfikacja braku podstaw wykluczenia wykonawcy
2.8. Weryfikacja zdolności wykonawcy do udzielenia zamówienia publicznego
2.9. Potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu

Rozdział II. Ocena przesłanek udzielenia zamówienia
1. Osoba prawna - podmioty uprawnione do uzyskania zamówienia in-house
2. Status spółki komunalnej
2.1. Podmioty wewnętrzne
2.2. Usługi wewnętrzne
2.3. Umowa odpłatna a zamówienie publiczne
2.4. Spółka otwarta na kapitał prywatny
2.5. Spółka komunalna jako przedsiębiorca
2.6. Zamówienie in-house na rzecz spółek komunalnych - aspekty praktyczne
2.7. Finansowanie podmiotów uprawnionych do pozyskania zamówienia publicznego
3. Rodzaje zamówień in-house
3.1. Zamówienia in-house klasyczne
3.2. Zamówienie in-house odwrócone i horyzontalne
3.3. Zamówienie in-house łączne
3.4. Zamówienie in-house niepowiązane i na wolnym rynku
4. Przesłanki dopuszczalności in-house
4.1. Kontrola analogiczna
4.2. Badanie stopnia zaangażowania spółki w wykonywanie zadań powierzonych (ponad 90%)
4.2.1. Wyjaśnienie przesłanki
4.2.2. Sposób obliczania procentowego udziału działalności
4.2.3. Prognozy
4.2.4. Zakres terytorialny działalności
4.2.5. Rodzaj i specyfika działalności
4.2.6. Związek międzygminny
4.3 Brak bezpośredniego udziału kapitału prywatnego

Rozdział III. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki a powierzanie wykonywania zadań
1. Ustawa o gospodarce komunalnej
1.1. Gospodarka komunalna
1.2. Zadania użyteczności publicznej
1.3. Powierzenie zadań użyteczności publicznej
1.4. Spółka komunalna
2. Ustawy samorządowe
2.1. Jednostki samorządu terytorialnego
2.2. Samorząd gminy
3. Inne ustawy szczególne i przepisy delegujące
3.1. Partnerstwo publiczno-prywatne
3.2. Tworzenie spółek partnerstwa publiczno-prywatnego przez podmioty publiczne

Rozdział IV. Dokumenty w postępowaniu i publikacja
1. Protokół
2. Publikacje
2.1. Uwagi ogólne. Zasada przejrzystości. Dyrektywa 2014/24/UE, Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, zasada przejrzystości
2.2. Obowiązek upublicznienia informacji o zamówieniach udzielanych poza regulacją Dyrektywy 2014/24/UE
2.3. Ustawa prawo zamówień publicznych
3. Wstępne ogłoszenie informacyjne o planowanych zamówieniach
4. Plan postępowań o udzielenie zamówienia
4.1. Obowiązek publikowania przez zamawiających planów postępowań o udzielenie zamówienia publicznego
4.2. Termin publikacji
4.3. Zakres informowania
4.4. Plan zamówień publicznych a podział zamówień na części
5. Ogłoszenie o dobrowolnej przejrzystości ex ante
6. Informacja o zamiarze zawarcia umowy
6.1. Obowiązek publikacji
6.2. Publikator
6.3. Termin
6.4. Nazwa i adres zamawiającego
6.5. Przedmiot zamówienia i wielkość lub zakres zamówienia
6.6. Opis przedmiotu zamówienia
6.7. Sporządzenie uzasadnienia faktycznego i prawnego wyboru trybu postępowania z wolnej ręki
6.8. Szacunkowa wartość zamówienia
6.9. Nazwa i adres wykonawcy, któremu zamawiający zamierza udzielić zamówienia
6.10. Podstawa prawna i uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki
6.11. Planowany termin realizacji zamówienia i czas trwania umowy
7. Informacja o udzieleniu zamówienia

Rozdział V. Umowa w sprawie zamówienia publicznego
1. Termin zawarcia umowy
1.1. Negocjacje i termin zawarcia umowy
2. Termin realizacji umowy - czas trwania umowy
3. Wynagrodzenie i sposób zapłaty
4. Kary umowne
5. Zmiana umowy
6. Zakończenie umowy
6.1. Regulacje dotyczące zakończenia umowy w sprawie realizacji zamówienia publicznego
6.2. Odstąpienie od umowy
6.3. Wynagrodzenie wykonawcy
7. Podwykonawstwo
7.1. Definicja podwykonawcy
7.2. Wynagrodzenie podwykonawcy
7.3. Ograniczenie możliwości podwykonawstwa
7.4. Wyłączenie podwykonawstwa w ramach zamówień in-house
7.5. Przepisy szczególne - zamówienia na odbiór i zagospodarowanie odpadów

Rozdział VI. Wykonanie umowy
1. Rękojmia i gwarancja
1.1. Informacje wprowadzające
1.2. Rękojmia
1.3. Gwarancja
1.4. Przykład praktyczny zakresu rękojmi i gwarancji
1.5. Zasadnicze różnice między rękojmią a gwarancją
1.5.1. Umowność gwarancji i automatyzm rękojmi
1.5.2. Odpowiedzialność innych podmiotów z tytułu gwarancji i rękojmi
1.5.3. Wady fizyczne, wady prawne
1.5.4. Czas trwania
1.5.5. Różnorodność roszczeń z obu tytułów
1.5.6. Przerwanie biegu gwarancji a rękojmi
1.6. Regulacja rękojmi i gwarancji na gruncie innych stosunków zobowiązaniowych niż umowa sprzedaży
1.7. Stosowanie przepisów o gwarancji i rękojmi w zamówieniach publicznych
1.8. Okres gwarancji a in-house
2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
2.1. Podstawy prawne
2.2. Ograniczenie w przypadku in-house
2.3. Etapy postępowania in-house a żądanie ustanowienia zabezpieczenia
2.4. Najczęściej stosowane formy zabezpieczeń
2.4.1. Rodzaje zabezpieczeń
2.4.2. Gwarancja bankowa
2.4.3. Gwarancja ubezpieczeniowa
2.4.4. Różnice między gwarancją bankową a ubezpieczeniową
2.5. Schemat ustanowienia zabezpieczenia wraz z ewentualną realizacją uprawnień wynikających z zabezpieczenia
3. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
3.1. Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
4. Wzory dokumentów
4.1. Przykładowy wzór gwarancji bankowej
4.2. Przykładowy wzór gwarancji ubezpieczeniowej

Rozdział VII. Najczęściej zadawane pytania z zakresu zamówień in-house
1. Gospodarka komunalna
2. Sposób i etap powierzenia spółce komunalnej zadania o charakterze użyteczności publicznej
3. Powierzenie spółce wykonywania zadania niewskazanego w jej akcie założycielskim
4. Sposób powierzenia spółce komunalnej zadania niewskazanego w akcie założycielskim
5. Decyzja o wyborze, sposobie prowadzenia i formach gospodarki komunalnej
6. Zadania o charakterze użyteczności publicznej
7. Realizacja zadania o charakterze użyteczności publicznej przez podmiot prywatny
8. Utworzenie przez gminę spółki prawa handlowego w celu realizacji zadań publicznych
9. Rada nadzorcza w spółce komunalnej
10. Realizacja zadań użyteczności publicznej w formie partnerstwa publiczno-prywatnego
11. Wyjaśnienie pojęcia partnerstwa publiczno-prywatnego
12. Obowiązek stosowania procedur przewidzianych w PartPublPrywU
13. Możliwość powołania spółek prawa handlowego w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego
14. Podstawa realizacji zadania publicznego w formie partnerstwa publiczno-prywatnego
15. Zasady wyboru partnera prywatnego
16. Udzielenie zamówienia w trybie in-house dla wydzielonej części zamówienia
17. Rodzaje ogłoszeń przewidzianych w ZamPublU w stosunku do zamówień udzielanych w trybie procedury z wolnej ręki in-house
18. Termin zawarcia umowy z wykonawcą wyłonionym w trybie zamówienia z wolnej ręki w oparciu o przesłanki in-house
19. Spółka komunalna wykonawcą w ramach in-house
20. Obszary działania spółki komunalnej
21. Udzielenie zamówienia w zakresie usług użyteczności publicznej a pomoc publiczna
22. Sposób wyposażenia spółki w majątek
23. Obszary wykorzystywania instytucji in-house
24. SGEI w rozumieniu prawa wspólnotowego
25. Usługa świadczona przez inne podmioty gospodarcze, które nie uzyskały zlecenia na wykonywanie usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym
26. Subsydiowanie skrośne


180 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022