Analiza fundamentalna
Standing finansowy i wycena przedsiębiorstwa
Publikacja poświęcona jest analizie fundamentalnej przedsiębiorstwa pojmowanej jako
proces badania rynku kapitałowego w oparciu o dane fundamentalne pochodzące ze spółki
i rynku dla potrzeb oszacowania wartości wewnętrznej akcji.
Składa się z trzech rozdziałów o charakterze merytoryczno-metodycznym, w których główny
nacisk położono na problemy wykorzystania analizy finansowej oraz wyceny
przedsiębiorstwa. Zaletą publikacji jest przede wszystkim układ i przejrzystość
rozważań oraz dopracowanie pod względem dydaktycznym. Poszczególne części
opracowania zostały domknięte ustępami aktywizującymi Czytelnika w postaci kluczowych
problemów, pytań testowych oraz zadań do samodzielnego rozwiązania.
Książka zawiera kompleksowe, a zarazem syntetyczne ujęcie najważniejszych problemów,
dylematów i sposobów wyboru inwestycji kapitałowej z wykorzystaniem analizy finansowej,
będącej kondensatem wiedzy na temat badania kondycji finansowej organizacji
gospodarczych w formule najczęściej prezentowanej w literaturze przedmiotu i stosowanej
w praktyce.
Podręcznik ma dużą wartość naukową i dydaktyczną, stanowiąc bazę wiedzy dla
studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, a także porządkując i wzbogacając
wiedzę przedstawicieli praktyki gospodarczej oraz początkujących inwestorów, poszukujących
podstawowych rozwiązań w zakresie przeprowadzania analizy finansowej i wyceny
przedsiębiorstwa.
Wprowadzenie
Rozdział I. Istota analizy fundamentalnej
1. Istota i zakres analizy fundamentalnej
2. Źródła informacyjne analizy fundamentalnej
3. Problemy
4. Pytania testowe
Rozdział II. Analiza finansowa przedsiębiorstwa
1. Analiza finansowa - istota i rodzaje oceny kondycji finansowej
2. Analiza podstawowych sprawozdań finansowych przedsiębiorstwa
2.1. Analiza bilansu
2.2. Analiza rachunku zysków i strat
2.3. Analiza rachunku przepływów pieniężnych
3. Analiza wskaźnikowa przedsiębiorstwa
3.1. Wskaźniki płynności finansowej
3.2. Wskaźniki zadłużenia
3.3. Wskaźniki sprawności działania
3.4. Wskaźniki rentowności
3.5. Wskaźniki rynkowe
4. Problemy
5. Pytania testowe
6. Zadania do samodzielnego rozwiązania
Rozdział III. Wycena przedsiębiorstwa
1. Istota wyceny przedsiębiorstwa
2. Koszt kapitału przedsiębiorstwa
3. Metody wyceny przedsiębiorstwa
3.1. Metody majątkowe
3.2. Metody dochodowe
3.2.1. Wolne przepływy pieniężne jako determinanta wyceny przedsiębiorstwa
3.2.2. Charakterystyka metod dochodowych
3.3. Metody mieszane
3.4. Metody porównawcze (rynkowe)
4. Problemy
5. Pytania testowe
6. Zadania do samodzielnego rozwiązania
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Odpowiedzi do pytań testowych
200 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka