ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 44.89 42,65   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZYSZŁOŚĆ DZIENNIKARSTWA RADIOWEGO


NIERENBERG B. KANIA J. KREFT J. RED.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 44.89 Twoja cena  42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przyszłość dziennikarstwa radiowego


Na popularność radia wpłynął jego plebejski charakter. Miało ono tę przewagę nad gazetą, że mogli z niego korzystać również analfabeci, a warto pamiętać, że sto lat temu, nawet w krajach rozwiniętych, nie wszyscy potrafili czytać. Marshall McLuhan przyrównywał radio do plemiennych bębnów, które przekazują wiadomość coraz dalej i dalej. Taka właśnie jest istota radia. Informację o zdarzeniu w jednym miejscu, nadaną przez miejscową stację, podchwytują inne rozgłośnie i przekazują dalej. Przypomina to fale rozchodzące się po stawie, do którego ktoś wrzucił kamyk. Radio nie istnieje bez ludzi, którzy je tworzą. Często są to pasjonaci przygotowujący znakomite audycje za marne pieniądze. Polska jest potęgą w dziedzinie sztuki radiowej. Gdybyśmy jako kraj mieli takie osiągnięcia jak w sztuce radiowej, to bylibyśmy światowym mocarstwem. I to raczej za sprawą pań dziennikarek niż panów dziennikarzy radiowych.

Jako redaktorzy tej książki mamy nadzieję, że zebrane w niej wyniki prac badawczych będą służyć zarówno samym dziennikarzom radiowym, jak i środowisku akademickiemu w refleksji nad obecnym stanem oraz przyszłością radia i jego pracowników. Mamy też nadzieję, że okażą się inspiracją do kolejnych projektów badawczych, służących lepszemu rozumieniu tego szlachetnego medium komunikacyjnego.

Bogusław Nierenberg, Jan Kania, Jan Kreft


Kilka uwag o przyszłości dziennikarstwa radiowego
      
Część 1. Przyszłość radiofonii w Polsce

Stanisław Jędrzejewski, Polskie Radio wobec wyzwań technologicznych         
Jan Kreft, Radio regionalne w internecie. Strategiczne wyzwania         
Marek Sokołowski, Tabloidyzacja radia. Czy istnieją granice dziennikarskiej prowokacji?         
Katarzyna Giereło-Klimaszewska, Przyszła rola radia publicznego w kontekście tworzenia systemu medialnego        

Część 2. Dziennikarz radiowy – kompetencje, pozycja zawodowa i społeczna, aktywność twórcza

Monika Kaczmarek-Śliwińska, Etyka zawodowa dziennikarzy radiowych – zbędny balast czy warunek profesjonalizacji zawodu?        
Krzysztof Kurianiuk, Dziennikarstwo radiowe: rzemiosło czy sztuka – osobowość czy pracownik medialny        
Paulina Olechowska, Regionalne rozgłośnie publicznego radia wobec komunikacji międzynarodowej i międzykulturowej. Studium przypadku na przykładzie twórczości Zbigniewa Plesnera (Polskie Radio Szczecin)         
Jacek Wiśniewski, Miejsce dziennikarza w programie rozgłośni regionalnej i wymagane kompetencje; perspektywy rozwoju wobec prognozowanych zmian technologicznych         

Część 3. Kształcenie dziennikarzy radiowych – terminowanie czy edukacja medialna?

Jan Kania, Prace dyplomowe w akademickim kształceniu dziennikarzy radiowych         
Radosław Aksamit, Działania dydaktyczne mediów akademickich a sytuacja młodych dziennikarzy na rynku pracy        
Joanna Kic-Drgas, Zawód dziennikarza radiowego a znajomość języka angielskiego         
Grzegorz Mnich, Przygotowanie do zawodu dziennikarza radiowego – uwagi z perspektywy łódzkiego środowiska mediów


166 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miekka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022