Outsourcing w zarządzaniu zasobami przedsiębiorstwa
Outsourcing jest narzędziem stosowanym od dziesięcioleci, ale wciąż zmienia swój
zakres i rolę. Zmiany zachodzące w otoczeniu gospodarczym przedsiębiorstw mogą być
zarówno zagrożeniem, jak i szansą dla menedżerów posługujących się outsourcingiem.
W publikacji przedstawiono outsourcing jako narzędzie, które może jeszcze silniej
wesprzeć przedsiębiorstwa w walce konkurencyjnej teraz i w najbliższej przyszłości.
Publikacja kierowana jest do praktyków gospodarczych, zainteresowanych problematyką
wpływu outsourcingu na funkcjonowanie przedsiębiorstwa i dostrzegających jego
potencjał w swoich codziennych obowiązkach. Książka będzie też wsparciem edukacji
studentów kierunków menedżerskich i słuchaczy studiów podyplomowych związanych z
zarządzaniem.
Wstęp
Rozdział 1. Podstawy teoretyczne w zarządzaniu zasobami przedsiębiorstwa
1.1. Zasoby przedsiębiorstwa - definicja, typologia, cechy
1.1.1. Definicje i typologie zasobów
1.1.2. Od własności do dostępności zasobów
1.1.3. Kluczowe kompetencje jako zasób przedsiębiorstwa
1.2. Zasoby w optyce zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem
1.2.1. Ewolucja podejścia w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem
1.2.2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa a zasoby
1.2.3. Zarządzanie kompetencjami a kreacja wartości
1.3. W kierunku procesowego zarządzania zasobami
1.3.1. Zachwiana idea struktury funkcjonalnej organizacji
1.3.2. Procesowe podejście w organizacji - definicja, klasyfikacje, koncepcje
1.3.3. Koszty transakcyjne w zarządzaniu procesowym
1.3.4. Mapowanie i rekonfiguracja procesów
Rozdział 2. Istota outsourcingu
2.1. Outsourcing - problemy definicyjne
2.1.1. Generacje outsourcingu
2.1.2. Podstawowe cechy i formy outsourcingu w świetle głównych nurtów teoretycznych
2.1.3. Outsourcing wobec wybranych form organizacyjno-zarządczych
2.1.4. Outsourcing procesów
2.2. Outsourcing strategiczny
2.2.1. Cele outsourcingu
2.2.2. Outsourcing strategiczny a outsourcing transformacyjny
2.2.3. Przesłanki outsourcingu strategicznego
2.2.4. Aspekty ekonomiczne - wybrane elementy
Rozdział 3. Zarządzanie outsourcingiem
3.1. Uwarunkowania i przedmiot zarządzania outsourcingiem
3.1.1. Przesłanki zmian w podejściu do zarządzania zasobami przez outsourcing
3.1.2. Koncepcje zarządzania outsourcingiem
3.2. Etapy procesu zrządzania outsourcingiem
3.2.1. Projektowanie
3.2.2. Wybór dostawców
3.2.3. Transfer zasobów
3.2.4. Zarządzanie relacjami
3.3. Krytyczne czynniki sukcesu i porażek outsourcingu
3.3.1. Przesłanki sukcesu
3.3.2. Przyczyny niepowodzeń
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel i rysunków
182 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka