ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

AUTYZM CO TO DLA MNIE ZNACZY? PODRĘCZNIK Z ĆWICZENIAMI DLA DZIECI I DOROSŁYCH ZE SPEKTRUM AUTYZMU


FAHERTY C.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 67.49 Twoja cena  64,12 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Autyzm...

Co to dla mnie znaczy?

Podręcznik z ćwiczeniami dla dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu


Catherine Faherty oferuje podejście poszerzające rozumienie autyzmu – zachęca osoby autystyczne do lepszego poznawania siebie samych. Jej podręcznik jest dla dzieci autystycznych skarbnicą wiedzy, która pozwala im uświadomić sobie własną naturę, zrozumieć ją i zwiększyć poczucie własnej wartości. Taka publikacja bardzo by pomogła mojej rodzinie i mnie, kiedy byłem dzieckiem.

Dave Spicer, zdiagnozowany w wieku 46 lat

Autorka podręcznika przedstawia typowe, codzienne sytuacje, z którymi mają do czynienia dzieci autystyczne i ich rodziny pozwalając je poznać i lepiej zrozumieć. Każdy rozdział dotyczy ważnego aspektu życia, na przykład komunikacji, talentów, twórczego wyrażania siebie, uczenia się czy zawierania przyjaźni. Ostatnia część każdego rozdziału została napisana z myślą o rodzicach, terapeutach oraz innych ważnych dorosłych w życiu dziecka. Znajdują się tam praktyczne sugestie i ciekawe pomysły, które można wykorzystać zarówno w domu, jak i w szkole.

Catherine Faherty pracowała przy międzynarodowym programie TEACCH w Asheville w Północnej Karolinie w charakterze konsultantki dla rodziców, terapeutki dla dzieci i dorosłych, a także konsultantki programów szkolnych. Jest trenerką nauczycieli i innych profesjonalistów.


Przedmowa

Wstęp
Struktura książki?
Podręcznik
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów
Kto w rzeczywistości napisał ten podręcznik?
O czym trzeba pamiętać, kiedy posługujemy się pomysłami z tej książki

Rozdział 1. Wprowadzenie
Mogę mieć pytania
Lektura tej książki
To podręcznik
Pisanie w tej książce
Praktyka zaznaczania tego, co jest prawdą
Strona z ćwiczeniami
Przedstawianie się
Mocne strony i talenty
Autyzm to jedna z moich cech
Czym jest autyzm?
Dlaczego autyzm?
Czy urodziłem się z autyzmem?
Z myślą o starszych czytelnikach
Samowiedza
Autyzm i samowiedza
Neuroróżnorodność
Wyrażenia opisujące mnie i autyzm: "tożsamość przede wszystkim" ...
Więcej informacji o wyrażeniach opisujących mnie i autyzm: "osoba przede wszystkim"
Dobór słów nie ma dla mnie znaczenia
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów
Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale
Zaznaczanie tego, co jest prawdą
Podręcznik wymaga twojej współpracy i pomocy
Co zrobić, jeśli młody czytelnik chce zaznaczyć wszystkie opcje albo nie zaznaczy żadnej?
Zachęć czytającego, by za pomocą kawałka papieru wskazywał istotny fragment, przysłaniając resztę tekstu, co pomoże mu się skupić
Wybierz strony do przeczytania
Jak to powiedzieć?
Język: "osoba przede wszystkim" i "tożsamość przede wszystkim"

Rozdział 2. Doświadczenie zmysłowe
Pięć zmysłów
Głośne lub niespodziewane dźwięki
"Ciche" dźwięki, których inni nie słyszą
Dotyk
Powonienie
Wzrok
Smak
Ból fizyczny
Manieryzmy ruchowe: jak to robię?
Manieryzmy ruchowe: dlaczego to robię?
Zrozumieć manieryzmy ruchowe
Z myślą o starszych czytelnikach
Tiki
Ból emocjonalny
Współczucie emocjonalne
Samookaleczanie
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów
Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale
Strefa ciszy
Ograniczanie stymulacji wzroku
Kontrolowanie stymulacji słuchu
Kierowanie stymulacją dotyku
Zapachy
Stymulacja sfery oralnej i narządów artykulacyjnych
Jedzenie
Preferencje wizualne i rozpraszanie uwagi
Manieryzmy ruchowe
Ocena integracji sensorycznej
Ból fizyczny
Współczucie emocjonalne
Tiki
Samookaleczanie

Rozdział 3. Sposoby myślenia
Szczególne zainteresowania
Szczegóły
Sposoby uczenia się
Perfekcjonizm
Perfekcjonizm a robienie wszystkiego, na co cię stać
Rutyna i przyzwyczajenia
Zmiany
Planowanie może pomóc mi być elastycznym
Zmiany w ostatniej chwili
Z myślą o starszych czytelnikach
Skupianie się i niepodzielność uwagi
Uwaga i wielozadaniowość
Rozpraszanie uwagi
Organizacja
Co to znaczy "uczyć się na błędach"?
Plan siedmiu kroków: kiedy znajdę błąd
Niepewność
Dla rodziców i nauczycieli
Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale
Potrzeba odnoszenia sukcesów
Błędy
Ocena
Codzienna nieformalna ocena
Brak konsekwencji
Nauka oparta na bodźcach wizualnych
Plan
Sześć przykładów planów
Przykład planu 1
Przykład planu 2
Przykład planu 3
Przykład planu 4
Przykład planu 5
Przykład planu 6

Rozdział 4. Talent i twórcze wyrażanie siebie
Muzyka
Teatr
Rysowanie
Malowanie
Fotografowanie i kręcenie filmów
Pisanie
Komiksy
Majsterkowanie i robótki ręczne
Gotowanie
Projekty mechaniczne
Komputery, tablety i inne technologie
Wiele innych sposobów
Z myślą o starszych czytelnikach
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów
Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale
Dlaczego uważasz, że kreatywne wyrażanie siebie jest ważne?
W jaki sposób rodzice mogą wpłynąć na rozwój talentu swojego dziecka?
Czy masz jakieś inne refleksje na temat osób z autyzmem i talentów?
Jakie jest twoje osobiste doświadczenie związane z rozwijaniem swojego talentu?

Rozdział 5. Ludzie
Ludzie
Członkowie mojej rodziny
Więcej informacji o członkach mojej rodziny
Nowi lub inni ludzie w domu
Drzewo genealogiczne mojej rodziny
Nowi lub inni ludzie w szkole
Inni ważni ludzie
Zwracanie uwagi na więcej niż jedną osobę
Bezpieczeństwo
Więcej o bezpieczeństwie
Przyjaciele
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów
Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale
Wpisywanie nowych osób do planu
Posługiwanie się kalendarzem
Zapisywanie planu wydarzeń, gdy spodziewasz się gości
Goście, którzy zostają na noc
Rodzice poza domem
Rozumienie zmian zachodzących w rodzinie
Nauczyciel na zastępstwie
Zapisywanie historyjek społecznych
Historyjka społeczna: dni, kiedy mamy zastępstwo
Wyrabianie nawyku proszenia o pomoc

Rozdział 6. Rozumienie
Kontakt wzrokowy
Słowa: znaczenie dosłowne i przenośne
Więcej przykładów wyrażeń o znaczeniu przenośnym
Język ciała i mimika twarzy
Więcej informacji o języku ciała i mimice twarzy
Więcej przykładów typowych wyrazów twarzy wyrażających stan szczęścia
Więcej przykładów typowych wyrazów twarzy wyrażających smutek
Zrozumienie mojej mimiki twarzy
Trudności w rozumieniu ludzi
Lepiej rozumieć ludzi
Zrozumieć, o co im chodzi
Wyłączanie się
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów
Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale
Ogromna przepaść między mówieniem a rozumieniem
Przyjrzyj się bliżej
Kontakt wzrokowy
Dobór słów
Tempo i pauzy
Bądź świadomy czynników rozpraszających uwagę
Kształtowanie czasu na słuchanie
Język ciała
Zapisz to
Wyłączanie się

Rozdział 7. Myśli
Czym są myśli?
Kto myśli?
Marzenia to myśli
Obawy to myśli
Wyobraźnia: świat fantazji
Myśli innych ludzi
Kto zna moje myśli?
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów
Założenia
Komiksowe rozmówki

Rozdział 8. Komunikacja
Komunikacja za pomocą mowy jest naturalna dla wielu ludzi
Komunikacja nie zawsze przychodzi łatwo
Proces komunikacyjny
Ubieranie myśli w słowa
Jak rozpocząć zdanie
Pewność, że ktoś słucha
Więcej informacji o byciu pewnym, że ktoś słucha
Więcej informacji o byciu pewnym, że ktoś słucha
Z kim się komunikować?
Słuchanie i odpowiadanie na to, co ktoś mówi
Dlaczego rozmowa może wprawiać w zakłopotanie
Mówić dużo
Zadawać to samo pytanie
Milczeć
Style wypowiadania się
Zakończenie rozmowy
Mówienie do siebie
Proszenie o pomoc
Bycie szczerym i uprzejmym
Więcej o byciu szczerym i uprzejmym
Poczucie humoru
Więcej o poczuciu humoru
Dlaczego ludzie się śmieją, kiedy nie żartuję
Komunikacja poprzez sztukę
Z myślą o starszych czytelnikach
O co chodzi z tą całą komunikacją?
Nieporozumienie
Co powinienem robić, jeśli doszło do nieporozumienia?
Skąd mam wiedzieć, że mam coś do zakomunikowania?
Kategoria pierwsza: wyrażanie potrzeby zmiany (na lepsze)
Co może się zdarzyć, gdy poproszę o pomoc?
Kategoria druga: pozytywne doświadczenia i wyrażanie wdzięczności
Kategoria trzecia: dzielenie się pomysłami, myślami i uczuciami
Komunikacja: istnieją możliwości wyboru!
Odkryj ulubiony sposób na rozmowę
Komunikuj się szczerze i życzliwie
Upominanie się o swoje prawa
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów
Koncepty wprowadzone w tym rozdziale
Język i komunikacja to dwie różne sprawy
Mowa nie świadczy o tym, że dziecko jest komunikatywne
Znaczące różnice pojawiają się już we wczesnych latach
Dokonaj oceny rozwoju mowy i języka
Korzystaj z tej książki
Eksperyment z pisaniem odręcznym lub na komputerze
Dostarczaj wskazówek wizualnych
Proszenie o pomoc, przy mojej błękitnej bufiastej kurtce
Wypróbuj to!
Ułatw rozmowę
Korzystaj z formuł komunikacyjnych
Strony stworzone "z myślą o starszych czytelnikach"

Rozdział 9. Szkoła
Różne rodzaje szkół
Świadomość tego, co się dzisiaj stanie
Miejsce do pracy
Moje własne biuro
Więcej informacji o moim własnym biurze
Dlaczego może być trudno pracować samodzielnie
Bycie samodzielnym i zorganizowanym w systemie pracy
Wskazówki pisemne
Świadomość tego, co jest najważniejsze
Pisanie odręczne
Wykorzystywanie moich szczególnych zainteresowań
Technologia
Prace szkolne
Czas wolny
Wiedzieć więcej o czasie wolnym
Zasady
Więcej o zasadach
Praca domowa
Dobre oceny
Więcej informacji o dobrych ocenach
Strefa ciszy
Uczenie innych dzieci o mnie
Co myślę o szkole
Z myślą o starszych czytelnikach
IN (indywidualne nauczanie)
IN: co i kto?
Moja lista na spotkanie na temat IN
Informacje, jakich potrzebuje zespół do spraw IN
Formularz komunikacyjny IN
Więcej informacji na temat zespołu do spraw IN
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów
Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale
Środowisko edukacyjne
Pamiętaj o planie!
Problemy w nabywaniu umiejętności samodzielnej pracy
Osobisty asystent
Tworzenie biura
Jak mam stosować tryb pracy, by nauczyć dziecko pracować samodzielnie?
Zapewnianie wskazówek pisemnych
Pisemne wskazówki można też stosować w domu
Organizowanie miejsca pracy, przyborów i materiałów
Modyfikowanie arkuszy
Zadania z wykorzystaniem papierowych teczek
Satysfakcja i motywacja ucznia
Włączanie szczególnych zainteresowań
Konspekty, rysunki, modele, notatki i mapy
O tworzeniu mapy umysłu
Jak stworzyć mapę umysłu
Dziewięć sposobów adaptowania lekcji
Instrukcje grupowe
Komputer: środki bezpieczeństwa
Praca domowa
Jakie są najważniejsze umiejętności, których powinienem nauczyć dziecko?
Strefa ciszy
Dlaczego on taki jest?
Programy, które uczą rówieśników o różnicach
Rozmawianie o autyzmie i twoim dziecku
Autentyczne uczestnictwo w IN

Rozdział 10. Przyjaciele
Kim jest przyjaciel?
Zabawa
Zabawa na niby
Zabawa na świeżym powietrzu
Bieganie i inne umiejętności motoryczne
Wygrywanie i przegrywanie
Bycie dobrym graczem
Drużyny
Przyjaciel przychodzi do mnie do domu
Dogadywanie się z przyjacielem
Bycie przyjacielskim
Zastanawiam się, dlaczego
Czy przyjaciele powinni wiedzieć o autyzmie?
Szukanie autystycznych przyjaciół
Przyjaciel-zwierzątko
Mieć mentora
Przyjaciele i internet
Z myślą o starszych czytelnikach
Przyjaciele, których znamy osobiście
Znajomi
Kim jest znajomy z sieci?
Czy znajomi z internetu nie są niebezpieczni
Odpowiedzialność podczas czatowania
Sześć zasad dotyczących znajomych z sieci
Dlaczego nawiązywanie kontaktów w sieci może być łatwiejsze
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów
Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale
Zacznij od szacunku
Ocena
Zbadaj, co jest fajne z perspektywy twojego dziecka
Ocena 1: Co jest fajne?
Oceń poziom komfortu społecznego
Ocena 2: Poziom komfortu społecznego
Zapewnij niezbędną strukturę
Ocena 3: Struktura
Wzór na udane doświadczenie społeczne
Pomocnicy z grupy rówieśniczej i inne formy współpracy
Indywidualizacja wydarzenia towarzyskiego: duże przyjęcie nie zawsze jest przyjemne!
Historyjki społeczne
Wszyscy jesteśmy w tym razem
Prawdziwi przyjaciele
Grupy społeczne
Ostatnie słowo o rozwoju społecznym
Przyjaciele-zwierzęta
Bezpieczeństwo w Internecie: apel

Rozdział 11. Mieć zły humor
Odczuwanie emocji
Nazywanie emocji
Odczuwanie niepokoju
Co się dzieje, kied odczuwam niepokój
Robić na przekór
Robienie sobie krzywdy
Robienie krzywdy innym
Odczytywanie emocji innych ludzi
Emocjometr dla mojego rodzica
Emocjometr dla mnie
Doradztwo
Czuć się lepiej
Z myślą o starszych czytelnikach
Wyrażanie emocji
Co to znaczy, gdy ktoś mówi, że
Te wyrażenia mogą wejść w nawyk
Co naprawdę mogą oznaczać nawykowe wyrażenia
Depresja
Dlaczego powinienem powiedzieć komuś, że mam depresję?
Co robić
Wybierz jeden albo kilka sposobów komunikowania się z tej listy
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów
Koncepty wprowadzone w tym rozdziale
Zapobieganie
Samoakceptacja
Podczas ataku
Po ataku
Uważaj przy wychodzeniu z pociągu
Korzystanie z emocjometru
Ponowna ocena
Ogranicz stymulację zmysłową
Częste przerwy
Strefa ciszy
Doradztwo
Środki farmakologiczne
Specjalna wzmianka o dorastaniu
Depresja i lęk

Rozdział 12. Szczęście - poczucie dobrostanu
Czym jest szczęście?
Ćwiczenie mięśnia sercowego
Rozciąganie
Relaks
Sen
Zdrowa dieta
Bycie uprzejmym
Czym jest szacunek?
Wszyscy są jednakowi
Czy na świecie istnieją inne osoby autystyczne?
Jak wiele osób z autyzmem mieszka w moim województwie lub kraju?
Dopasowanie się lub bycie tym niepowtarzalnym sobą
Wdzięczność
Mówienie o tym, jak się czuję
Jak się dzisiaj czuję (przykład codziennego formularza komunikacyjnego do wykorzystania w szkole)
Więcej o szczęściu
Z myślą o starszych czytelnikach
Słowa wyrażające szczęście
Więcej o relaksie
Więcej o ćwiczeniach
Dlaczego ćwiczenia fizyczne tak pomagają?
Stwórz plan aktywności fizycznej
Akceptacja
Przebaczenie
Wdzięczność
Po co odczuwać i wyrażać wdzięczność?
Odwaga
Życzliwość
Związki
Więcej o związkach
Miłość
Wiara
Żyj tylko jednym dniem
Więcej o życiu tylko jednym dniem
"Wzloty i upadki"
Pozytywne nastawienie
Wypracowanie pozytywnego nastawienia
Żyj pełnią życia
Sprawiać, by świat był lepszym miejscem
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów
Koncepcje wprowadzone w tym rozdziale
Ćwiczenia
Relaks
Dieta
Sen
Badania na temat szczęścia

Autorzy ilustracji i inni
Jade McWilliams
Thomas Johnson
Maria White
Kelly Davis
Teresa Johnson
John Engle
Dave Spicer
Irene Vassos

Podziękowania
O autorce


510 stron, Format: 21.0x28.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022