ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 44.89 42,65   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

UNIWERSYTECKIE STRATEGIE ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLSCE


BUGAJ J.M.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 44.89 Twoja cena  42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Uniwersyteckie strategie rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich w Polsce


Praca nauczyciela akademickiego jest uzależniona od ciągłego, nie tylko samodzielnego, rozwoju. To sformułowanie dość oczywiste, choć oczywiste nie są związane z nim decyzje oraz pytania, na które należy wcześniej odpowiedzieć. Na przykład: Jak, kiedy, gdzie i w jakim kierunku nauczyciel akademicki powinien się rozwijać? Czy może liczyć na uczelniane wsparcie tego (samodzielnego) rozwoju, czy też sam powinien decydować o kierunku, sposobie, metodach i narzędziach, które wykorzysta do doskonalenia realizacji zadań zawodowych? A równocześnie - w jaki sposób organizacyjnie przeprowadzać proces rozwojowy nauczycieli akademickich? Jak ukierunkować ich rozwój, aby był to proces skuteczny, sprawny i efektywny, umożliwiający realizację różnych celów uczelni?

Uniwersyteckie strategie rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich w Polsce to unikatowa pozycja na polskim rynku wydawniczym. Oprócz analizy teoretycznej i praktycznej owych zagadnień, przedstawia autorski model strategicznego rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich w uniwersytecie, opracowany na podstawie badań własnych. Zakłada on równe zaangażowanie wszystkich zainteresowanych stron, a szczególnie nauczycieli akademickich i władz uczelni. Postuluje wybór jednej (dominującej) z czterech proponowanych strategii rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich do wspierania przez uczelnię, przy ograniczaniu innych możliwości i kierunków rozwojowych.

Książka została napisana na podstawie aktualnej literatury przedmiotu, jest także wynikiem ośmiu lat badań Autorki związanych ze szkolnictwem wyższym w Polsce i na świecie, prowadzonych podczas współpracy z Centrum Badań nad Szkolnictwem Wyższym UJ. Przeznaczona jest dla osób zainteresowanych rozwojem zawodowym nauczycieli akademickich w uniwersytecie, w tym szczególnie studentów i doktorantów planujących karierę na uczelniach oraz dyrektorów, dziekanów i rektorów (władz uczelni) odpowiadających za kształt i kierunek rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich.


Wstęp

1. Rozwój pracowników w organizacji
1.1. Strategia rozwoju organizacji
1.2. Strategiczne zarządzanie rozwojem pracowników w organizacji
1.3. Istota rozwoju pracowników w organizacji

2. Główne zadania uniwersytetów i nauczycieli uniwersyteckich
2.1. Charakterystyka działalności publicznych uniwersytetów w Polsce
2.2. Charakterystyka pracy i zadania nauczyciela akademickiego
2.3. Zmiany wymagań wobec nauczycieli akademickich w kontekście modeli funkcjonowania uniwersytetu

3. Rozwój zawodowy nauczycieli akademickich w uniwersytetach w Polsce
3.1. Charakterystyka obszarów rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich
3.2. Uwarunkowania uniwersyteckiego rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich
3.3. Narzędzia i formy rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich
3.3.1. Szkolenia jako forma rozwoju nauczycieli akademickich..
3.3.2. Mentoring akademicki
3.3.3. Akademicki coaching
3.4. Przegląd badań dotyczących rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich

4. Metodyka prowadzonych badań
4.1. Cele badań
4.2. Założenia badawcze
4.3. Przedmiot badań
4.4. Metody i narzędzia badawcze
4.5. Przebieg badań

5. Dobre praktyki dotyczące rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich
5.1. Strategia Rozwoju Naukowców
5.2. Strategia Wynagradzania za Efekty Pracy
5.3. Działania Rozwoju Organizacyjnego
5.4. Działania Wspierania Rozwoju Kompetencji Dydaktycznych

6. Autorski model rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich
6.1. Charakterystyka strategii rozwoju uniwersytetów oraz strategii rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich
6.2. Założenia do modelu
6.3. Charakterystyka modelu
6.3.1. Strategia rozwoju zawodowego w obszarze dydaktycznym
6.3.2. Strategia rozwoju zawodowego w obszarze naukowo-badawczym
6.3.3. Strategia rozwoju zawodowego w obszarze naukowo-dydaktycznym
6.3.4. Strategia rozwoju zawodowego w obszarze organizacyjnym
6.4. Etapy budowania strategii rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich
6.5. Uwarunkowania wdrożenia modelu strategii rozwoju zawodowego

Zakończenie
Podziękowanie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Załączniki


186 stron, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022