ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ŚWIADOMOŚĆ DECYZJI PORADNIK ZARZĄDZANIA PRAKTYCZNEGO


WRÓBEL M.

wydawnictwo: GAB , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 65.80 Twoja cena  62,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Świadomość decyzji

Poradnik zarządzania praktycznego


Rzadko się zdarza, że lektura książki z dziedziny zarządzania może być tak pouczająca i zarazem tak wciągająca. Opierając się na swoim bogatym doświadczeniu w zarządzaniu korporacjami oraz na rozmowach z wieloma przedstawicielami biznesu i sztuki, Mirosław Wróbel formułuje podstawowe wskazówki dla osób zajmujących się (lub zamierzających się zajmować) zarządzaniem przedsiębiorstwami o różnym charakterze, różnych formach własności i różnym statusie prawnym. Wśród rozmówców autora znajdują się m.in. Rafał Bauer, Lejb Fogelman, Eugeniusz Get-Stankiewicz, Mateusz Morawiecki, Wojciech Myślecki, Józef Palinka, Piotr Tymochowicz, Henryk Waniek, Emil Wąsacz, Herbert Wirth.

Książka Mirosława Wróbla jest lekturą obowiązkową dla każdego menedżera. Lekturą dającą w wielu przypadkach praktyczne wskazówki, ale jeszcze częściej zmuszającą do refleksji. Często trudnej, czasami niewygodnej, bo wymagającej uczciwego spojrzenia w głąb siebie, ale zawsze inspirującej i rozwijającej każdego z nas, menedżerów.

Roman Kraczla
Prezes SMG/KRC Poland Human Resources

Niezwykła wrażliwość autora i nastawienie na odbiór doświadczeń wybitnych uczestników polskiego życia społecznego i gospodarczego łączą się w książce z dialogiem z twórcami koncepcji, które niejednokrotnie wywarły wpływ na kształtowanie całego znanego nam świata biznesu. Szczerze polecając lekturę „Świadomości decyzji” nie tylko menedżerom, ale wszystkim zainteresowanym nowym spojrzeniem na zarządzanie, warto zadedykować im jedną z sentencji zawartych w książce, ku przestrodze, aby pamiętali, że stosując zaproponowane rozwiązania, nie należy tracić poczucia osobistej odpowiedzialności za podejmowane decyzje, albowiem „Historia się powtarza, ale nigdy nie jest to ta sama historia”.

Krzysztof Stadler

Menedżer, socjolog, wykładowca akademicki, doradca PARP


Wstęp

ROZDZIAŁ I
Zarządzanie skuteczne
1.1. Podstawowe aspekty zarządzania
1.2. Proces zarządzania
1.3. Zarządzanie strategiczne
1.4. Zarządzanie kryzysami
1.5. Menedżer jako skuteczny decydent
1.6. Mapa skutecznego zarządzania

ROZDZIAŁ 2
Dwanaście zasad skutecznego zarządzania
2.1. Zasada I. Przywództwo
2.2. Zasada II. Jeden ośrodek władzy
2.3. Zasada III. Przygotowanie do zarządzania kryzysem
2.4. Zasada IV. Określenie celu
2.5. Zasada V. Dobór ról
2.6. Zasada VI. Integracja pracowników
2.7. Zasada VII. Komunikacja z otoczeniem
2.8. Zasada VIII. Dzielenie problemów na ważne i pilne
2.9. Zasada IX. Odróżnianie wizerunku od rzeczywistości
2.10. Zasada X. Dokumentowanie podjętych decyzji
2.11. Zasada XI. Pamiętanie i prognozowanie
2.12. Zasada XII. Odpowiedzialność proporcjonalna
do władzy

ROZDZIAŁ 3
Osobowość menedżera
3.1. Wprowadzenie
3.2. Mocne strony menedżera
3.2.1. Ambicja
3.2.2. Asertywność
3.2.3. Charyzma
3.2.4. Ego
3.2.5. Egoizm
3.2.6. Elastyczność
3.2.7. Empatia
3.2.8. Etyka
3.2.9. Intuicja
3.2.10. Koncentracja
3.2.11. Pamięć
3.2.12. Przedsiębiorczość
3.2.13. Samodoskonalenie
3.2.14. Skłonność do ryzyka
3.2.15. Talent
3.2.16. Upór
3.2.17. Zdolność do podejmowania decyzji
3.3. Słabe strony menedżera
3.3.1. Altruizm
3.3.2. Autokratyzm
3.3.3. Bezkompromisowość
3.3.4. Chwiejność
3.3.5. Chytrość
3.3.6. Dogmatyzm
3.3.7. Formalizm
3.3.8. Łatwowierność
3.3.9. Oportunizm
3.3.10. Pracoholizm
3.3.11. Pycha
3.3.12. Trema
3.3.13. Zawiść
3.4. Menedżer idealny

ROZDZIAŁ 4
Otoczenie menedżera
4.1. Wprowadzenie
4.2. Szanse ze strony otoczenia
4.2.1. Pomoc ze strony państwa
4.2.2. Prywatyzacja przedsiębiorstw
4.2.3. Wysoka kultura organizacji
4.2.4. Integracja interesariuszy
4.2.5. Inne szansę
4.3. Zagrożenia ze strony otoczenia
4.3.1. Niekorzystna polityka państwa
4.3.2. Wadliwa egzekucja prawa
4.3.3. Niekorzystne zachowania właściciela
4.3.4. Negatywny wpływ mass mediów
4.3.5. Zanik rynku
4.3.6. Niska kultura organizacyjna
4.3.7. Różnice kulturowe

Zakończenie

Cicer cum caule
1. Rozmówcy autora
2. Nota o autorze
3. Recenzje książek polecanych przez autora
4. Sentencje autora poświęcone zarządzaniu

Wykaz tabel i ilustracji

Indeks


264 strony, Format: 15.2x21.3, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022