|
METODY DOSKONALENIA PROCESÓW ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI W ORGANIZACJI
CABAŁA P. RED. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 67.50 Twoja cena 64,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Metody doskonalenia procesów zarządzania projektami w organizacji
Jednym z istotnych czynników wzrostu efektywności funkcjonowania i rozwoju współczesnych
organizacji jest ciągłe doskonalenie procesów zarządzania projektami. Procesy
zarządzania projektami mogą być rozpatrywane w kilku aspektach: celowościowym,
funkcjonalnym, podmiotowym, strukturalnym oraz instrumentalnym.
Szczególną rolę w doskonaleniu procesów zarządzania projektami spełnia aspekt
instrumentalny obejmujący metody. Stanowią one usystematyzowane, oparte na naukowych
zasadach, sposoby postępowania zmierzające do rozwiązywania konkretnych problemów
powstających w trakcie procesu projektowania, w szczególności obejmującego:
definiowanie zakresu projektu, analizę preferencji i podejmowania decyzji, zarządzanie
czasem i planowanie zasobów, zarządzanie zespołami projektowymi, zarządzanie
jakością, zarządzanie ryzykiem, zarządzanie kosztami (w tym procesów kontroli
projektu).
Celem opracowania jest przegląd, analiza i ocena wybranych metod zarządzania
projektami, omawianych w światowej literaturze przedmiotu i stosowanych w praktyce
gospodarczej.
Ocena metod zostanie przeprowadzona z punktu widzenia możliwości podnoszenia
efektywności realizacji ściśle zdefiniowanych procesów projektowania.
Wprowadzenie
Rozdział 1. Procesy zarządzania projektami
Paweł Cabała, Paweł Leśniewski
1.1. Cykl życia projektu
1.2. Przegląd procesów zarządzania projektami
1.3. Poziomy dojrzałości procesów zarządzania projektami
1.4. Kierunki doskonalenia procesów
1.5. Dobre praktyki zarządzania projektami
Rozdział 2. Metody kreatywnego myślenia w definiowaniu projektu
Jan Beliczyński
2.1. Faza inicjowania i definiowania projektu
2.2. Kreatywność i twórczość w zarządzaniu projektami
2.3. Metody kreatywnego myślenia
2.4. Wykorzystanie metod kreatywnego myślenia w definiowaniu projektów
2.5. Podsumowanie
Rozdział 3. Formułowanie i klasyfikacja celów projektu
Tomasz Małkus
3.1. Definiowanie celów projektu
3.2. Metody określania celów projektu
3.3. Przykład klasyfikatora celów projektu
3.4. Przyszłe kierunki w zakresie formułowania i klasyfikacji celów projektu
Rozdział 4. Analiza morfologiczna w wariantowaniu rozwiązań projektowych
Beata Barczak, Bernard Bińczycki
4.1. Proces wariantowania
4.2. Metody wariantowania rozwiązań
4.3. Istota analizy morfologicznej
4.4. Przykład zastosowania analizy morfologicznej
4.5. Kierunki rozwoju metod wariantowania
Rozdział 5. Analiza decyzyjna w ocenie efektywności projektów
Adam Stabryła
5.1. Analiza decyzyjna w procesie zarządzania projektami
5.2. Podstawowe metody oceny efektywności projektów
5.3. Model decyzyjny oceny efektywności projektów w formule normalizacji
5.4. Przykład wielokryterialnej oceny efektywności koncepcji projektu
5.5. Uwagi końcowe
Rozdział 6. Analiza ścieżki krytycznej projektu
Paweł Cabała, Paweł Leśniewski
6.1. Harmonogram projektu
6.2. Metody sieciowe
6.3. Analiza sieci deterministycznych
6.4. Przykład praktyczny
6.5. Wybór oprogramowania
Rozdział 7. Kształtowanie wynagrodzeń zespołu projektowego
Małgorzata Tyrańska, Jolanta Walas-Trębacz
7.1. Motywowanie zespołu projektowego
7.2. Zasady kształtowania ruchomej części wynagrodzeń
7.3. Metody kształtowania ruchomej części wynagrodzeń
7.4. Przykład struktury wynagrodzeń zespołu projektowego
7.5. Ocena zespołowych form wynagrodzeń
Rozdział 8. Metody negocjacji projektowych
Andrzej Kozina
8.1. Charakterystyka negocjacji projektowych
8.2. Systematyka metod negocjacji projektowych
8.3. Identyfikacja interesariuszy projektu
8.4. Wielokryterialna analiza preferencji interesariuszy projektu
8.5. Analiza interesariuszy projektu informatycznego
8.6. Kierunki rozwoju metod negocjacji projektowych
Rozdział 9. Informatyczne wspomaganie komunikacji w zespole projektowym
Krzysztof Woźniak
9.1. Proces komunikacji w zarządzaniu projektami
9.2. Informatyczne narzędzia komunikacji
9.3. Zastosowania nowoczesnych narzędzi komunikacji
9.4. Przykład wykorzystania informatycznych narzędzi komunikacji
9.5. Kierunki rozwoju informatycznych narzędzi komunikacji
Rozdział 10. Metody zarządzania jakością w projektach
Sławomir Wawak
10.1. Miejsce zarządzania jakością w pracach projektowych
10.2. Metody i techniki zarządzania jakością w projektach
10.3. Quality Function Deployment w realizacji prac projektowych
10.4. Przykład zastosowania QFD w projekcie
10.5. Kierunki rozwoju metod zarządzania jakością projektu
Rozdział 11. Metody zarządzania ryzykiem w projekcie
Tomasz Małkus, Mariusz Sołtysik
11.1. Istota zarządzania ryzykiem projektu
11.2. Metody zarządzania ryzykiem projektowym
11.3. Metoda list kontrolnych - przykłady
11.4. Rozwój metod zarządzania ryzykiem projektowym
Rozdział 12. Analiza wartości wypracowanej w procesie kontroli projektu
Paweł Cabała
12.1. Kontrola projektu
12.2. Pojęcie wartości wypracowanej
12.3. Wskaźniki oceny projektu
12.4. Zagadnienie pomiaru wykonania zadań
12.5. Wady i zalety metody wartości wypracowanej
Rozdział 13. Strukturyzacja projektów w warunkach zmiennego otoczenia
Czesław Mesjasz, Katarzyna Bartusik
13.1. Cele i funkcje strukturyzacji
13.2. Założenia i etapy strukturyzacji
13.3. Ewolucja metod strukturyzacji projektów
13.4. Strukturyzacja projektu w metodykach klasycznych i zwinnych
13.5. Kierunki rozwoju metod strukturyzacji projektów
Bibliografia
O autorach
272 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|