ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KREOWANIE PRODUKTU TURYSTYKI KULTUROWEJ W MUZEACH ETNOGRAFICZNYCH NA PRZYKŁADZIE MAZOWSZA I POMORZA


NOWICKA K.

wydawnictwo: WYD UN GDAŃSK , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 35.29 Twoja cena  33,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kreowanie produktu turystyki kulturowej w muzeach etnograficznych na przykładzie Mazowsza i Pomorza


„No i po co nam w ogóle te muzea?” – takie przewrotne pytanie postawiła Anna Żakiewicz (2008) w odpowiedzi na liczne doniesienia medialne dotyczące spadku zainteresowania społeczeństwa polskiego tą formą obcowania z kulturą. Jednakże dane statystyczne publikowane przez GUS oraz gromadzone przez muzea wskazują, że tendencja jest zupełnie odwrotna.

W ciągu ostatnich piętnastu lat notuje się stały wzrost liczby osób odwiedzających muzea, a wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut Turystyki wykazały, że głównym celem przyjazdu turystów do Polski jest zwiedzanie. Zatem produkt będący wynikiem prac muzealników stanowi istotny i perspektywiczny element potencjału turystycznego naszego kraju. Niniejsza książka jest próbą syntetycznej oceny i analizy produktu turystycznego kreowanego przez muzea etnograficzne na wolnym powietrzu w dwóch regionach etnograficznych: na Mazowszu i Pomorzu.


Wstęp

Rozdział 1. Turystyka kulturowa w badaniach naukowych
1.1. Dziedzictwo kulturowe a trendy rozwojowe współczesnej turystyki
1.2. Turystyka kulturowa a system nauk geograficznych
1.3. Turystyka kulturowa jako element klasyfikacji ruchu turystycznego
1.4. Produkt turystyczny
1.5. Produkt turystyki kulturowej

Rozdział 2. Wybrane elementy obrazu etnograficznego Mazowsza i Pomorza
2.1. Kultura ludowa a tworzenie się tożsamości regionalnej
2.2. Położenie geograficzne oraz historyczne zmiany granic badanych regionów etnograficznych
2.3. Lud i tradycyjna społeczność wiejska
2.4. Kultura materialna
2.4.1. Strój ludowy
2.4.2. Architektura i budownictwo ludowe
2.4.3. Wyposażenie domu wiejskiego
2.4.4. Kuchnia regionalna
2.5. Kultura niematerialna
2.5.1. Folklor i sztuka ludowa
2.5.2. Wierzenia, obrzędy i zwyczaje

Rozdział 3. Produkt turystyczny i atrakcyjność turystyczna wybranych muzeów etnograficznych Mazowsza i Pomorza
3.1. Muzeum etnograficzne jako jednostka organizacyjna
3.2. Proces kreowania produktu turystycznego badanych muzeów
3.3. Charakterystyka produktu turystycznego badanych muzeów
3.3.1. Dziedzictwo
3.3.2. Infrastruktura
3.3.3. Organizacja i zarządzanie
3.3.4. Wartość dodana
3.4. Atrakcyjność turystyczna badanych muzeów

Rozdział 4. Produkt turystyczny muzeum etnograficznego jako jeden ze sposobów na zachowanie tożsamości regionalnej w dobie globalizacji

Zakończenie
Literatura
Spis tabel
Spis rysunków


208 stron, Format: 23.7x16.8, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022