ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NOWOCZESNY MENADŻER OCHRONY ZDROWIA 18 KLUCZOWYCH KOMPETENCJI


wydawnictwo: WIEDZA I PRAKTYKA , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 79.99 Twoja cena  75,99 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nowoczesny menadżer ochrony zdrowia

18 kluczowych kompetencji


Menedżerowie odnoszący sukcesy zawodowe mają pewne cechy, a także nabyte lub wrodzone umiejętności. Kluczową umiejętnością w placówce medycznej jest umiejętność bycia asertywnym. Osoby asertywne mają jasno sprecyzowany cel, potrafią kontrolować swoje emocje, nie ulegają manipulacjom i presji emocjonalnej innych osób, otwarcie wyrażają swoje myśli, uczucia, przekonania. Sprawdź, jakie jeszcze inne cechy powinni posiadać menedżerowi, aby osiągnąc sukces.

Dobry menedżer to taki, który potrafi zarządzać pracą innych, ale przy tym sam jest dobrze zorganizowany i doskonale rozumie pracowników. W szczególności ich efektywność. To także osoba, która szybko potrafi wyłapać panujące w zakładach opieki zdrowotnej zjawiska pracoholizmu i wypalenia zawodowego. Inna ważna cecha przy profesjonalnym zarządzaniu to umiejętność stawiania sobie celów oraz wyznaczania drogi do ich realizacji.

Kompetentny menedżer powinien także posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie diagnozy różnych ryzyk, czy to prawnych, refutacyjnych – związanych z pracą w służbie zdrowia i świadczeniem usług medycznych, czy też informatycznych. Jak się okazuje, głównym czynnikiem ryzyka bywa brak znajomości możliwości i ograniczeń wynikających z wdrażanej technologii oraz traktowanie jej niezależnie od kontekstu organizacyjnego. Jakie podjąć działania minimalizujące ryzyko? Dowiesz się tego dzięki publikacji "18 kluczowych kompetencji menedżera ochrony zdrowia"!


Wstęp

Rozdział 1. Wysokie kwalifikacje i doświadczenie

Rozdział 2. Umiejętność zarządzania
2.1. Jak w nowoczesny sposób zarządzać kadrą medyczną
2.2. Bez szefa, ale z efektami – innowacyjny model zarządzania
2.3. Jak usprawnić zarządzanie operacyjne?
2.4. Jak skutecznie zarządzać zespołem w placówce

Rozdział 3. Umiejętność minimalizowania ryzyka
3.1. Menedżer, który szybko podejmuje działania minimalizujące ryzyko
3.2. Rozwiązania pozwalające na oszczędzanie wielu kosztów

Rozdział 4. Kreatywność
4.1. Co można zyskać dzięki działaniom społecznym

Rozdział 5. Umiejętność stawiania celów i wyznaczania priorytetów
5.1. Wyznaczanie priorytetów w pracy menedżera

Rozdział 6. Wysokie umiejętności interpersonalne – komunikacja
6.1. Znaczenie komunikacji wewnątrz placówki zdrowia
6.2. Od partnerstwa do skutecznej komunikacji
6.3. Komunikacji trzeba się nauczyć – rozmowa, która czyni cuda

Rozdział 7. Umiejętność kreowania własnego wizerunku
7.1. Fachowiec od PR – komu to się opłaca
7.2. Komunikowanie się ze światem zewnętrznym jako ważny element budowania wizerunku firmy

Rozdział 8. Dyrektywność
8.1. Jak zmienić przyzwyczajenia oraz nawyki personelu medycznego wypracowywane przez lata

Rozdział 9. Umiejętność motywowania
9.1. Czym jest motywacja?
9.2. Jak motywować pracowników, aby zespół był efektywny i skuteczny?

Rozdział 10. Szybkość reakcji
10.1. Benchmarking wspomaga proces decyzyjny

Rozdział 11. Umiejętność wykorzystania potencjału swoich pracowników

Rozdział 12. Umiejętność szukania oszczędności
12.1. Kiedy outsourcing się opłaca, studia przypadków

Rozdział 13. Umiejętność zapewnienia dobrej atmosfery w pracy
13.1. Jak przeciwdziałać mobbingowi w placówkach medycznych

Rozdział 14. Umiejętność zarządzania emocjami i rozwiązywania problemów
14.1. Proces zmiany w organizacji jako źródło konfliktu
14.2. Jak kierować konfliktem w organizacji?
14.3. Jakie są metody rozwiązywania konfliktu?
14.4. Najskuteczniejsze metody rozwiązywania konfliktów

Rozdział 15. Odporność na stres
15.1. Jak stres determinuje działania pracowników w organizacji?
15.2. Kondycja psychiczna lidera – stres menedżerski

Rozdział 16. Myślenie strategiczne w działalności leczniczej
16.1. Strategia gwarantem sukcesu rynkowego placówki

Rozdział 17. Asertywność
17.1. Jaka jest rola w zarządzaniu postawy asertywnej jako kluczowej kompetencji organizacyjnej?

Rozdział 18. Umiejętność prowadzenia zebrań
18.1. Zebrania jako proces autoprezentacji, prezentacji i przekonywania


146 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022