Nowoczesny menadżer ochrony zdrowia
18 kluczowych kompetencji
Menedżerowie odnoszący sukcesy zawodowe mają pewne cechy, a także nabyte lub
wrodzone umiejętności. Kluczową umiejętnością w placówce medycznej jest umiejętność
bycia asertywnym. Osoby asertywne mają jasno sprecyzowany cel, potrafią kontrolować
swoje emocje, nie ulegają manipulacjom i presji emocjonalnej innych osób, otwarcie wyrażają
swoje myśli, uczucia, przekonania. Sprawdź, jakie jeszcze inne cechy powinni posiadać
menedżerowi, aby osiągnąc sukces.
Dobry menedżer to taki, który potrafi zarządzać pracą innych, ale przy tym sam
jest dobrze zorganizowany i doskonale rozumie pracowników. W szczególności ich
efektywność. To także osoba, która szybko potrafi wyłapać panujące w zakładach
opieki zdrowotnej zjawiska pracoholizmu i wypalenia zawodowego. Inna ważna cecha przy
profesjonalnym zarządzaniu to umiejętność stawiania sobie celów oraz wyznaczania
drogi do ich realizacji.
Kompetentny menedżer powinien także posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie
diagnozy różnych ryzyk, czy to prawnych, refutacyjnych – związanych z pracą w służbie
zdrowia i świadczeniem usług medycznych, czy też informatycznych. Jak się okazuje, głównym
czynnikiem ryzyka bywa brak znajomości możliwości i ograniczeń wynikających z wdrażanej
technologii oraz traktowanie jej niezależnie od kontekstu organizacyjnego. Jakie podjąć
działania minimalizujące ryzyko? Dowiesz się tego dzięki publikacji "18
kluczowych kompetencji menedżera ochrony zdrowia"!
Wstęp
Rozdział 1. Wysokie kwalifikacje i doświadczenie
Rozdział 2. Umiejętność zarządzania
2.1. Jak w nowoczesny sposób zarządzać kadrą medyczną
2.2. Bez szefa, ale z efektami – innowacyjny model zarządzania
2.3. Jak usprawnić zarządzanie operacyjne?
2.4. Jak skutecznie zarządzać zespołem w placówce
Rozdział 3. Umiejętność minimalizowania ryzyka
3.1. Menedżer, który szybko podejmuje działania minimalizujące ryzyko
3.2. Rozwiązania pozwalające na oszczędzanie wielu kosztów
Rozdział 4. Kreatywność
4.1. Co można zyskać dzięki działaniom społecznym
Rozdział 5. Umiejętność stawiania celów i wyznaczania priorytetów
5.1. Wyznaczanie priorytetów w pracy menedżera
Rozdział 6. Wysokie umiejętności interpersonalne – komunikacja
6.1. Znaczenie komunikacji wewnątrz placówki zdrowia
6.2. Od partnerstwa do skutecznej komunikacji
6.3. Komunikacji trzeba się nauczyć – rozmowa, która czyni cuda
Rozdział 7. Umiejętność kreowania własnego wizerunku
7.1. Fachowiec od PR – komu to się opłaca
7.2. Komunikowanie się ze światem zewnętrznym jako ważny element budowania wizerunku
firmy
Rozdział 8. Dyrektywność
8.1. Jak zmienić przyzwyczajenia oraz nawyki personelu medycznego wypracowywane przez
lata
Rozdział 9. Umiejętność motywowania
9.1. Czym jest motywacja?
9.2. Jak motywować pracowników, aby zespół był efektywny i skuteczny?
Rozdział 10. Szybkość reakcji
10.1. Benchmarking wspomaga proces decyzyjny
Rozdział 11. Umiejętność wykorzystania potencjału swoich pracowników
Rozdział 12. Umiejętność szukania oszczędności
12.1. Kiedy outsourcing się opłaca, studia przypadków
Rozdział 13. Umiejętność zapewnienia dobrej atmosfery w pracy
13.1. Jak przeciwdziałać mobbingowi w placówkach medycznych
Rozdział 14. Umiejętność zarządzania emocjami i rozwiązywania problemów
14.1. Proces zmiany w organizacji jako źródło konfliktu
14.2. Jak kierować konfliktem w organizacji?
14.3. Jakie są metody rozwiązywania konfliktu?
14.4. Najskuteczniejsze metody rozwiązywania konfliktów
Rozdział 15. Odporność na stres
15.1. Jak stres determinuje działania pracowników w organizacji?
15.2. Kondycja psychiczna lidera – stres menedżerski
Rozdział 16. Myślenie strategiczne w działalności leczniczej
16.1. Strategia gwarantem sukcesu rynkowego placówki
Rozdział 17. Asertywność
17.1. Jaka jest rola w zarządzaniu postawy asertywnej jako kluczowej kompetencji
organizacyjnej?
Rozdział 18. Umiejętność prowadzenia zebrań
18.1. Zebrania jako proces autoprezentacji, prezentacji i przekonywania
146 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka