ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W PRZEDSZKOLU I SZKOLE


CZARNOCKA M.

wydawnictwo: OFICYNA PRAWA POLSKIEGO , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 88.10 Twoja cena  83,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu i szkole


W książce znajdują się przykłady praktycznych rozwiązań związane z organizacją i dokumentowaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

W poradniku dyrektor znajdzie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania m.in. związane z zatrudnianiem nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

W publikacji znajdują się także gotowe narzędzia, szablony, które dyrektor może wykorzystać w codziennej pracy.

Wśród nich m.in. wzór indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego.


Wstęp

Rozdział 1. Prawne aspekty wsparcia dla dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami
1.1. Wymagania państwa
1.2. Odpowiedzialność dyrektora
1.3. Obowiązki nauczycieli
1.3.1. Zespołowe współdziałanie wychowawców
1.3.2. Działania nauczycieli w celu zapewnienia odpowiedniego wsparcia wychowankom
1.4. Zadania specjalistów
1.5. Prawo wewnątrzszkolne
1.6. Ochrona danych osobowych w związku z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej
1.6.1. Szkolna polityka bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych
1.6.2. Wgląd w dokumentacje ucznia tylko dla uprawnionych osób
1.7. Z praktyki – pytania i odpowiedzi

Rozdział 2. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
2.1. Wymiar godzin przeznaczonych na pomoc psychologiczno-pedagogiczną
2.2. Diagnoza potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży
2.3. Formy wsparcia dzieci i uczniów, rodziców i nauczycieli
2.4. Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej
2.5. Dokumentacja szkolna w związku z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej
2.5.1. Dziennik pracy specjalisty
2.5.2. Dziennik innych zajęć
2.5.3. Program prowadzonych przez specjalistę zajęć
2.5.4. Dokumentacja postępów dzieci
2.5.5. Indywidualne teczki ucznia

Rozdział 3. Wsparcie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
3.1. Organizacja kształcenia specjalnego
3.1.1. Zadania zespołu pracującego z uczniem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
3.1.2. Dodatkowe możliwości wsparcia uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
3.1.3. Przygotowanie placówki do pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
3.1.4. Środki finansowe na zorganizowanie kształcenia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
3.2. Dzieci i uczniowie uzdolnieni
3.2.1. Cechy dzieci zdolnych
3.2.2. Wskazówki dla nauczyciela do pracy z dzieckiem zdolnym
3.3. Dzieci z grupy ryzyka dysleksji i uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
3.3.1. Dziecko ryzyka dysleksji w przedszkolu
3.3.2. Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
3.4. Dzieci i uczniowie z zaburzeniami komunikacji językowej
3.4.1. Dyslalia
3.4.2. Mutyzm
3.4.3. Afazja
3.4.4. Autyzm, w tym z zespół Aspergera
3.4.5. Uczniowie z dysfunkcją narządu słuchu
3.4.6. Uczniowie kształcący się wcześniej za granicą
3.4.7. Organizacja wsparcia
3.5. Dzieci i uczniowie z chorobą przewlekłą
3.5.1. Działania podejmowane przez szkołę w celu zapewnienia dziecku odpowiednich warunków edukacji
3.5.2. Pomoc pielęgniarki lub higienistki a podawanie dzieciom leków
3.5.3. Podawanie leków a odpowiedzialność pracowników szkoły
3.5.4. Organizacja indywidualnego nauczania
3.5.5. Nauczanie indywidualne a kwalifikacje nauczycieli
3.5.6. Dokumentowanie indywidualnego nauczania
3.5.7. Nauczanie indywidualne a udział ucznia w życiu szkoły
3.6. Uczniowie w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej
3.6.1. Reakcje na sytuacje traumatyczne
3.6.2. Interwencja kryzysowa
3.7. Dzieci i młodzież z trudnościami adaptacyjnymi
3.8. Dziecko i uczeń z trudnościami wynikającymi z zaniedbań środowiskowych
3.8.1. Pomoc socjalna dla dzieci z rodzin ubogich
3.8.2. Pomoc dla dzieci, których trudności uwarunkowane są sposobem spędzania czasu wolnego
3.9. Z praktyki – pytania i odpowiedzi
Rozdział 4. Kwalifikacje nauczycieli i specjalistów
4.1. Nawiązanie stosunku pracy z nauczycielami i specjalistami
4.2. Z praktyki – pytania i odpowiedzi

Rozdział 5. Podsumowanie

Rozdział 6. Wzory dokumentów
6.1. Zadania wychowawcy – przykładowy zakres uregulowań w statucie
6.2. Wzór wykazu uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną w danym roku szkolnym prowadzony przez wychowawcę
6.3. Wzór pisma informującego rodziców o ustalonych dla ucznia formach udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wymiarze godzin i okresie ich trwania
6.4. Wzór arkusza oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej
6.5. Przykład konstrukcji arkusza wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dla ucznia z niepełnosprawnością ruchową
6.6. Wzór indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego
6.7. Wzór pisma zawiadamiającego rodziców ucznia lub pełnoletniego ucznia o terminie spotkania zespołu
6.8 Wzór wniosku w sprawie udziału przedstawiciela poradni w posiedzeniu zespołu
6.9. Wzór karty ustaleń zespołu
6.10. Wzór pisma dyrektora szkoły/przedszkola do dyrektora poradni psychologiczno-pedagogicznej
6.11. Przykład szkolnej procedury w sprawie wydawania zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki
6.12. Arkusz dostosowania wymagań do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia
6.13. Przykładowy zakres dostosowania wymagań wobec ucznia
6.14. Przykład szkolnej procedury regulującej możliwość podawania leków uczniom
6.15. Wzór zgody nauczyciela na podawanie leku dziecku z chorobą przewlekłą
6.16. Wzór zaświadczenia lekarskiego o chorobie dziecka i o konieczności podawania mu leków na terenie przedszkola/szkoły
6.17. Wzór upoważnienia rodziców dla nauczyciela do podawania leków dziecku
6.18. Wzór zarządzenia dyrektora w sprawie wdrożenia szkolnej procedury podawania leków
6.19. Wzór wniosku nauczyciela/specjalisty w sprawie wydania opinii o specyficznych trudnościach w uczeniu się dla ucznia gimnazjum/szkoły ponadgimnazjalnej
6.20.Wzór pisma dyrektora szkoły przekazującego wniosek o wydanie opinii o specyficznych trudnościach w uczeniu się dla ucznia gimnazjum/szkoły ponadgimnazjalnej

Rozdział 7. Podstawa prawna


200 stron, Format: 23.4x16.1, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022