ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE HISTORIA SPORÓW O AUTORSKIE PRAWA MAJĄTKOWE 1469-1928


GLIŚCIŃSKI K.

wydawnictwo: FUNDACJA NOWOCZESNA POLSKA , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 59.40 Twoja cena  56,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wszystkie prawa zastrzeżone

Historia sporów o autorskie prawa majątkowe, 1469-1928


W książce pt. „Wszystkie prawa zastrzeżone. Historia sporów o autorskie prawa majątkowe. 1469–1928” Konrad Gliściński oferuje nam błyskotliwą podróż przez meandry historii prawa autorskiego w którym nic nie jest takie jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Z książki dowiecie się na przykład o cenzorskich korzeniach prawa autorskiego, dlaczego za prawami autorów najsilniej lobbowali wydawcy oraz co właściwie na temat prawa autorskiego myślał John Locke.

Książkę polecają:

Dr Sybilla Stanisławska-Kloc, adwokatka i ekspertka Narodowego Centrum Badań i Rozwoju współpracująca z Ośrodkiem Badań Adwokatury:

„Autor proponuje nam błyskotliwą, bardzo osobistą rekonstrukcję dyskusji wokół prawa autorskiego. Prezentuje bogato ilustrowane przykładami spojrzenie na system prawa autorskiego przez wieki aż do dzisiejszego świata, w którym modele biznesowe umożliwiające komercjalizację twórczości doprowadziły do powstania globalnego przemysłu praw autorskich. Książka ta zainteresuje twórców, wydawców (producentów) i prawników, jak również prawnych laików, gdyż dzisiaj prawo autorskie odnosi się do każdego z nas. To lektura dla tych, którzy chcą się dowiedzieć, ile prawo autorskie ma wspólnego z prawem własności. Historia prawa autorskiego może też być naszą nauczycielką w procesie kształtowania nowego systemu prawnego – w czasach „kapitalizmu kognitywnego”, wirtualnej rzeczywistości oraz ruchów wolnościowych.”

Prof. dr hab. Ryszard Markiewicz, specjalista w zakresie polskiego i unijnego prawa własności intelektualnej, były Przewodniczący Komisji Prawa Autorskiego, autor czołowych pozycji książkowych w zakresie prawa autorskiego, prawa mediów i internetu, ochrony danych osobowych i baz danych, prawa nieuczciwej konkurencji i ochrony dóbr osobistych:

„Książkę Konrada Gliścińskiego przeczytałem z zainteresowaniem i pożytkiem dla siebie. Jest napisana z widoczną pasją, talentem literackim, rozmachem i w sposób prowokujący do dyskusji. Odnotować należy udane połączenie w niej stylu naukowego ze swobodnym felietonowym dyskursem, nierzadko ironicznym i obfitującym w anegdoty. Pozycja zdecydowanie zasługuje na uwagę szerokiej publiczności.”.


Wstęp

Zamiast streszczenia

Nieco teorii
Periodyzacja
Uzasadnienia prawa autorskiego
Teorie deontologiczne
Teorie konsekwencjalistyczne
Uzasadnienia a systemy prawa autorskiego

Jak to się zaczęło
Orano publicata res libera est
Zmiany, zmiany, zmiany...
Oświecony interes
"O, słowo drukowane! Jakżeś zakłóciło spokój człowieka" - czyli czas na cenzurę
Chronica Polonorum
Ach ta okropna konkurencja
Use it or lose it! Początki systemu przywilejów drukarskich
Stationers company
Żadnych grzywien
Przywileje w Polsce
Pierwszy polski monopolista
Nieskrępowana wolność drukowania

Statut Anny i zmiana retoryki
Ciężka praca Johna Locka
Wolność, Piraci i Konger
Nadaje i zachęca

Narodziny autora
Scientia Donum Dei Est, Unde Vendi Non potest
Ten który daje wzrost
Od patrona do patrona

Między nami wydawcami
Starcie pierwsze: Bitwa księgarzy
Starcie drugie: Paryż kontra Prowincja
Starcie trzecie: Do przedrukiwaczów lwowskich

Drugie zdanie Isaaca le Chapeliera
Prywatne roszczenia a dostęp publiczny
Przełamać monopol Comedie-Francaise
Deklaracja Praw Geniusza
Zapomniane podobieństwa
Uzasadnienie ma znaczenie?
Droit moral

Niemieckie koncepcje prawa autorskiego
Wydawca pośrednikiem
Trzeba być w formie
Moniści, dualiści
Szczypta praktyki
Prawa zależne i dalsze rozszerzanie monopolu autorskiego
Pomiędzy sztuką a przemysłem

Nadgorliwi neofici
Klauzula postępu
The Game
Największy przegrany
Do as I say, not as I did

W systemie siła
Bilateralnie
Do wszystkich cywilizowanych narodów!
Prawa do tłumaczeń
Konwencja Berneńska i jej następczynie
TRIPS, czyli pełne uhandlowienie praw autorskich

Sekwencja muzyczna
Wydrukować muzykę
Jak żyć, panie kompozytorze?
Londyński Bach
Czas się stowarzyszyć
Marysia miała małego baranka
Paragraf 22
Jukebox exception
Śpiewać każdy może?
Radio
Niedoskonała ochrona?
... i dla zysku
Zysk a radio
Live
Fryzjer kontra...
Smacznego
Czy odbiór publiczny jest publicznym wykonaniem?
Bis! Bis!

Znamienne objawy umoralnienia prawa polskiego
Zaczarowane koło prawa natury, czy szczególnego rodzaju stosunek prawny? Kwestia prawa autorskiego jako takiego, jest kwestią sporną
Nawet książką kucharska może zostać utworem
Kamień węgielny polskiego prawa autorskiego
"Ustawodawstwo w różnych krajach stara się zabezpieczyć prawa autorskie przed wszelakim wyzyskiem, a mimo to wyzysk trwa"

Prawo autorskie a własność
Założenia
Jeszcze krótsza historia prawa własności
Haec mea est- ta rzecz jest moja
Własność zobowiązuje
Czy prawo autorskie jest prawem własności?
Słowa wzniosłe i abstrakcyjne
Świeżej daty dorobkiewicz
I Odległe progenitury literackich znakomitości
Transmissible
Zniszcz ten utwór
Kupiecka tych dóbr eksploatacja
Cztery modele
Tabliczka z napisem
To jak to w końcu jest z tym prawem autorskim?

Zakończenie
Wyłączność wyłączności nierówna
Logika ekonomiczna
Przemysł praw do muzyki
Wnioski

Bibliografia
Indeks


494 strony, Format: 16.6x23.8, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022