ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MYŚLENIE KRYTYCZNE JAKO CEL KSZTAŁCENIA NA PRZYKŁADZIE SYSTEMÓW EDUKACYJNYCH USA I KANADY


WASILEWSKA-KAMIŃSKA E.

wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 38.19 Twoja cena  36,28 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Myślenie krytyczne jako cel kształcenia

Na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady


Autorka przedstawia amerykańskie i kanadyjskie dokonania w dziedzinie kształcenia umiejętności myślenia krytycznego, wypracowania jego definicji oraz tworzenia odpowiednich programów i metod nauczania.

W Polsce myślenie krytyczne jest utożsamiane z niektórymi kompetencjami logicznymi lub kulturą logiczną, ale bez wyraźnej konceptualizacji i bezpośredniego odniesienia do dydaktyki, szczególnie na niższych szczeblach kształcenia. Pojawia się więc luka w systemie pojęciowym oraz w wiedzy dydaktycznej. Książka Ewy Wasilewskiej-Kamińskiej doskonale ten brak uzupełnia.

Autorka stara się odpowiedzieć na pytania:

Czym jest myślenie krytyczne?
Jaki to rodzaj wiedzy, kompetencji lub procesów poznawczych?
W jaki sposób (jeśli w ogóle) można go nauczać?

dając czytelnikom (pedagogom, nauczycielom, wychowawcom i rodzicom) możliwość zapoznania się z dotychczasowymi osiągnięciami w tym zakresie, opisanymi w obszernej literaturze anglojęzycznej, w nikłym stopniu zaś znanymi w naszym kraju.


Wstęp.7

Rozdział I. Kształcenie myślenia krytycznego – perspektywa historyczna 18
Rozdział II. Myślenie krytyczne celem kształcenia  59
Rozdział III. Pojęcie myślenia krytycznego   80
Rozdział IV. Wybrane koncepcje myślenia krytycznego  119
Koncepcja myślenia krytycznego według Roberta Ennisa   120
Koncepcja myślenia krytycznego według Richarda Paula   129
Koncepcja myślenia krytycznego według Harveya Siegela   138
Koncepcja myślenia krytycznego według Deanny Kuhn  147
Rozdział V. Rzeczywistość kształcenia myślenia krytycznego  160
Rozdział VI. Programy nauczania myślenia krytycznego  182
Program/Metoda Baker. 186
Program Surry College . 192
Metoda Richarda Paula . 197
Program/Metoda „Filozofia dla dzieci” . 205
Program Davida Hitchcocka . 210
Program THISTLE  214

Zakończenie  224
Bibliografia  228
Indeks osób  237


242 strony, Format: 23.5x16.3, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022