|
UCZEŃ CZARNOKSIĘŻNIKA CZYLI SPOŁECZNA HISTORIA MARKETINGU
GIZA-POLESZCZUK A. wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 42.55 Twoja cena 40,42 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Uczeń czarnoksiężnika, czyli społeczna historia marketingu
Autorka ukazuje w wielostronnym i wielopłaszczyznowym ujęciu ewolucję marketingu i
konsekwencje tej ewolucji dla firm, gospodarki rynkowej oraz ekonomii jako dyscypliny.
Porusza kwestię, jakie zmiany w tych obszarach warunkują rozwój praktyk
marketingowych. Rzeczowo przedstawia zjawiska i procesy generowane przez marketing,
ilustrując je odpowiednimi, obrazowymi przykładami. Poza kontekstem ekonomicznym i
społecznym uwzględnia w swej analizie kontekst kulturowy, dzięki czemu książka
włącza się w nurt tak obecnie – w dobie niewygasłego jeszcze kryzysu ekonomicznego
– potrzebnych monograficznych, całościowych ujęć długofalowego rozwoju kluczowych
obszarów gospodarki rynkowej.
Jest to publikacja ważna nie tylko dla badaczy i ekspertów zajmujących się
marketingiem, ale przede wszystkim dla tych, którzy zajmują się innymi obszarami
gospodarki. Mogą dzięki tej pracy szerzej i wszechstronniej spojrzeć na interesujące
ich zagadnienia. Nie dotyczy to tylko ekonomistów, ale także socjologów i psychologów,
a w zasadzie przedstawicieli wszystkich nauk społecznych.
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ 1. Narodziny marketingu
1.1. Krystalizacja pojęcia
1.2. Fordyzm i wielka zmiana
1.3. Ekosystem marketingu
1.4. Etyka służby
1.5. Ekspansja "demokracji biznesu"
1.6. Marketing po II wojnie światowej
1.7. Ponowoczesność i marketing
1.8. Spirala
ROZDZIAŁ 2. Ewolucja ekosystemu marketingu
2.1. Producenci i dystrybutorzy
2.2. Producenci i konkurencja
2.3. Producenci i media
2.4. Producenci i konsumenci
2.5. Podsumowanie: uczeń czarnoksiężnika?
ROZDZIAŁ 3. Ewolucja paradygmatu marketingu
3.1. Potrzeby i rzeczy w procesie cywilizacyjnym
3.2. Etapy ewolucji
3.2.1. Funkcjonalne cechy produktu i saturacja rynków
3.2.2. Wizerunek marki i era reklamy
3.2.3. Zator komunikacyjny i pozycjonowanie
3.2.4. Przesegmentowanie i orientacje życiowe
3.2.5. W stronę archetypów
3.2.6. Doświadczenie i zmysły
3.3. Ko-ewolucja marketingu, społeczeństwa, gospodarki i kultury
ROZDZIAŁ 4. Istota praktyki: co właściwie robi marketing?
4.1. Tworzenie konceptów
4.2. Przyszpilanie potrzeb
4.3. Konfiguracja przedmiotów
4.4. Budowanie przekazu
4.5. Kreowanie marek, czyli o zaludnianiu świata artefaktami
ROZDZIAŁ 5. Człowiek jako konsument: o demontażu mechanizmów samokontroli
5.1. Teorie zachowań konsumenckich
5.2. Skrzywienia perspektywy i problemy samokontroli
5.3. Marketing i szczeliny w racjonalności
5.4. Gry marketingowe
ROZDZIAŁ 6. Społeczeństwo grup docelowych: o dekonstrukcji procesu
cywilizowania
6.1. Zmierzch dyscyplinowania
6.2. Społeczne kształtowanie konsumpcji
6.3. Segmentacja, czyli społeczeństwo konsumujące
6.3.1. Ontologiczny status segmentacji
6.3.2. Rzecznictwo
6.4. Wspólnoty konsumpcji
6.5. Nowa forma uspołecznienia?
Zakończenie: O potrzebie zmiany modeli myślowych, kapitale moralnym i odpowiedzialności
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
332 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|