ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 39.39 37,42   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RAZEM KU ZMIANIE PARADYGMATU GOSPODAROWANIA


JAMKA B.

wydawnictwo: SEDNO , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 39.39 Twoja cena  37,42 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Razem - ku zmianie paradygmatu gospodarowania


W książce "Razem – ku zmianie paradygmatu gospodarowania" autorka przedstawia obraz zmieniającej się rzeczywistości odwołując się do narzędzi z dziedziny ekonomii, zarządzania biznesowego i zarządzania zasobami ludzkimi.

Punktem wyjścia jest wpływ kryzysu ekonomicznego na postrzeganie celów gospodarowania, na wybory strategii działań współczesnych przedsiębiorstw. Autorka analizuje przebieg procesów mózgowych w procesie podejmowania decyzji zarządczych i w wypracowywaniu alternatywnych sposobów gospodarowania.

Wartością książki jest oryginalna perspektywa badawcza, podkreślająca, że sposób myślenia determinuje działania, a zmiana wymaga uświadomienia ważnych prawd i ich współzależności oraz skutków dla podejmowanych działań. Intersujące jest połączenie rozważań ekonomiczno-zarządczych z najnowszym dorobkiem neuronauk oraz wskazanie jednego z możliwych paradygmatów zmiany, tj. ekonomii wspólnego dobra.

Książka będzie ważnym głosem w dyskusji nad najnowszymi modelami gospodarowania odwołującymi się do wartości społecznych. Przeznaczona jest dla osób zainteresowanych ekonomią i zarządzaniem, praktyków i badaczy, poszukujących nowych narzędzi analizy otaczającej rzeczywistości.


Wstęp

SPOŁECZNE CELE GOSPODAROWANIA - ZMIANA WARTOŚCI JAKO WYZWANIE

Redefinicja celu przedsiębiorstwa wobec współczesnego kryzysu "finansowego"

Redefinicja celu współczesnego przedsiębiorstwa wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju i kapitału społecznego
1. Istota przedsiębiorstwa
2. Cel przedsiębiorstwa
3. Koncepcja trwałego rozwoju a cel przedsiębiorstwa
4. Kapitał społeczny a cel przedsiębiorstwa

W DRODZE DO ZMIANY: WSPÓŁDZIAŁANIE W BIZNESIE

Efekt synergiczny powiązań poziomych - kapitał społeczny w przedsiębiorstwie rozszerzonym
1. Istota synergii i jej efektów w biznesie
2. Koncepcja przedsiębiorstwa rozszerzonego
a tworzenie sieci powiązań
3. Efekt synergiczny powiązań poziomych
4. Kapitał społeczny przedsiębiorstwa

Wartości a model biznesowy zarządzania różnorodnością
1. Wartości w zarządzaniu przedsiębiorstwem
2. Zarządzanie różnorodnością jako model biznesowy
3. Efekty zarządzania różnorodnością

Rozwój przedsiębiorczości poprzez atrybutowe zarządzanie talentami i zarządzanie różnorodnością. Perspektywa modelu biznesowego
1. Kluczowe wyznaczniki procesu przedsiębiorczości
1.1. Istota i funkcja intencji przedsiębiorczych
1.2. Rola i znaczenie okazji/sposobności
2. Przedsiębiorczość jako talent
2.1. Pojęcie talentu a wyznaczniki przedsiębiorczości
2.2. Atrybutowe zarządzanie talentami a przedsiębiorczość
3. Atrybutowe zarządzanie talentami a zarządzanie różnorodnością
4. Model biznesowy zarządzania różnorodnością jako platforma synergii przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej
4.1. Zarządzanie kapitałem ludzkim
4.2. Firma oparta na współtworzeniu

KOGNITYWNE PODSTAWY ZMIANY

Nowy paradygmat podejmowania decyzji - wnioski z neuronauki
1. Rozwój badań nad procesami myślenia
2. Zarys przebiegu procesów myślenia
2.1. Fizjologia myślenia
2.2. Rodzaje myślenia
2.3. Ograniczone świadectwo zmysłów ("etykietyzacja doświadczeń").
2.4. "Pułapki myślenia"
2.5. Procesy myślowe - wniosek
3. Implikacje pozaświadomego podejmowania decyzji
4. Nowy paradygmat podejmowania decyzji - nowy model człowieka

Prawda sądów intuicyjnych
1. Istota intuicji
2. Kontekst odkrycia a przedmiot nauki
3. Prawda w nauce i prawda intuicji
4. Hierarchia wiedzy
5. Hierarchia wiedzy a kontekst odkrycia
5.1. Różne stany (nie)świadomości
5.2. Biografie
5.3. Rzetelność danych/informacji
5.4. Refleksja

Aneks - neuronauki w zarządzaniu ludźmi

KU EKONOMII WSPÓLNEGO DOBRA?

Ekonomia dobra wspólnego - budowa nowego paradygmatu
1. Paradygmat, nauka paradygmatyczna i nieparadygmatyczna
2. W poszukiwaniu nowego paradygmatu gospodarowania
3. Ekonomia wspólnego dobra
4. W poszukiwaniu agentów zmiany
5. Generacja Y jako agenci zmiany

Pokolenie Y w organizacjach pozarządowych w Polsce: misja i partnerstwo w realizacji zadań jako kryteria dopasowania
1. Istota organizacji pozarządowych
2. Charakterystyka pokolenia Y (Z, C)
3. Pokolenie Y a praca w NGO
3.1. Misja ukierunkowana na realizację idei dobra wspólnego
3.2. Partnerstwo w realizacji zadań
3.3. Dyskusja wyników i konkluzje

Nota wydawnicza
Spis tabel
Spis rysunków
Bibliografia


160 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022