ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 38.69 36,76   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

REKLAMA JAKO SZTUKA POWTÓRZEŃ


RYŁKO-KURPIEWSKA A.

wydawnictwo: NOVAE RES , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 38.69 Twoja cena  36,76 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Reklama jako sztuka powtórzeń


Pod względem merytorycznym analizę tematu dokonaną przez dr Annę Ryłko-Kurpiewską oceniam bardzo wysoko, przeprowadzona została w sposób wnikliwy, interdyscyplinarny, z iście benedyktyńską pracowitością i dokładnością, którą łatwo można dostrzec, podążając za poszczególnymi etapami analizy. […] Książka powinna stać się lekturą na kierunkach studiów językoznawczych, kulturoznawczych, dziennikarskich i z zakresu komunikacji społecznej. Powinna także znaleźć zastosowanie w praktycznych działaniach z zakresu marketingu i promocji.

Dr hab. Teresa Sasińska-Klas, prof. nadzw. UJ


Dr Anna Ryłko-Kurpiewska jest specjalistką z zakresu języka reklamy, wykładowcą akademickim związanym z kierunkiem dziennikarstwo i komunikacja społeczna od momentu jego powstania na Uniwersytecie Gdańskim. Kieruje specjalnością reklama i public relations oraz Podyplomowymi Studiami Reklama i Marketing Medialny. Pomysłodawczyni i członkini kapituły konkursu Medi@stery (na najlepszą pracę magisterską z wiedzy o mediach) oraz członkini kapituły międzynarodowego konkursu „Literacki Debiut Roku”. Członkini Zespołu Etyki Słowa Rady Języka Polskiego PAN i Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Redaktorka kilku monografii dotyczących procesu komunikacji w mediach, autorka książki „Dzieci jako odbiorcy reklamy telewizyjnej” oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych
poświęconych reklamie. Od wielu lat realizuje projekty komercyjne w zakresie tworzenia tekstów reklamowych, doradztwa i ekspertyz związanych z komunikacyjnymi aspektami reklamy, tworzeniem nazw i logotypów.


Wstęp

1. Powtarzanie w języku i myśleniu potocznym
1.1. Powtarzanie tych samych działań przez jedną osobę
1.2. Powtarzanie treści cudzych i naśladowanie czyichś działań
1.3. Powtarzanie jako przekazywanie wiadomości celem powtórzenia jej przez kogoś
1.4. Powtarzanie, a powtarzalność. "Coś się powtarza, następuje jedno po drugim"

2. Powtórzenie, różnica, seria. Filozoficzno-muzyczne korzenie powtórzenia i ich znaczenie w refleksji nad reklamą
2.1. Gjentagelsen, repetition, iterability - czyli o filozoficzne genealogii powtórzenia
2.1.1. Od intertekstualności ku odwróconej mimesis
2.2. Muzyczny rodowód powtórzenia. Seryjność w reklamie przez pryzmat refleksji Umberto Eco
2.2.1. Powtórzenie w świecie opowieści. O baśni jako tworzywie reklamowych fabuł
2.2.2. Dlaczego bajka?
2.2.3. Struktura bajki magicznej i anatomia reklamy
2.2.4. Dopowiadanie według wzoru, czyli jak odbiorca tworzy opowieści
2.3. Powtórzenie w reklamie. W stronę klasyfikacji

3. Rama wyobrażeniowa, schemat, scenariusz. Językowe oblicza powtórzeń w reklamie
3.1. Teoria ram na gruncie semantyki kognitywnej i komunikatywizmu
3.2. Ramowanie w teorii reklamy i jego podłoże
3.3. Ramy i reklama komercyjna
3.3.1. Dostosowanie do rytmu życia i sposobu postrzegania odbiorców. Ramowanie w reklamach żywności
3.3.2. Przeziębienie to "nie choroba" Ramowanie w reklamach leków przeciwbólowych i preparatów przeciw grypie
3.3.3. Specyfika ram i ich funkcje w reklamach kierowanych do dzieci

4. Powtórzenie przez pryzmat muzyki i architektury. O wrażeniu symetrii obecnym w nazwach i logotypach
4.1. Znaczenie i typy symetrii
4.1.1. Specyfika rytmu i j ego postrzeganie
4.1.2. Symetria zwierciadlana i jej przejawy odnoszone do budowy ludzkiego ciała
4.1.3. Powtórzenie, antropocentryzm i "złote proporcje"

5. Reklamowe powtórzenia w świetle badań psychologii
5.1. Uczenie się a kolejność prezentowania przekazów
5.2. Powtórzenie a uczenie się
5.3. Powtórzenie i pamięć
5.4. Pamięć autobiograficzna i pojęcie wspomnienia

6. Powtórzenie w świecie ekonomii i marketingu
6.1. "Powtórzenie mechaniczne" i częstotliwość emisji reklamy
6.2. Reklama krocząca, czyli powtarzanie za odbiorcą. Nowe oblicza "powtórzeń mechanicznych"
6.3. Powtórzenie w świecie wirusów i plotek
6.4. Między ekonomią a teorią komunikacji, czyli kto po kim lub z kim powtarza i dlaczego to robi

Zakończenie
Aneks
Bibliografia
Spis rycin


470 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022