ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KONIEC DZIENNIKARSTWA JAKIE ZNAMY AGREGACJA W MEDIACH


KREFT J.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 44.89 Twoja cena  42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Koniec dziennikarstwa, jakie znamy

Agregacja w mediach


Jeszcze nigdy tak niewiele medialnych organizacji nie decydowało o tym, o czym dowiaduje się tak wielu. Konsekwencje agregacji medialnych treści są mało rozpoznane, natomiast jej przejawy – pasjonujące. Oto Facebook staje się głównym źródłem informacji, detronizując stacje telewizyjne, a w pełni zautomatyzowany Google News, największy na świecie agregator wiadomości z serwisów informacyjnych, jest uznawany za bardziej godny zaufania niż owe serwisy.

W cyberprzestrzeni blisko pięćdziesięciu miliardów stron internetowych i niezliczonych przejawów medialnej aktywności agregatory są największymi beneficjentami cyfrowej rewolucji, „nowego wspaniałego świata”, w którym mówią tak liczni, a słuchanych jest tak niewielu – to także konsekwencja ekspansji botów i nowych gatekeeperów.

„Jan Kreft, autor znanych medioznawcom i cenionych publikacji z zakresu analizy nowych mediów (m.in. Za fasadą społeczności), podejmuje w swojej monografii temat niezwykłej wagi, a jednocześnie słabo dostrzegany problem współczesnych mediów informacyjnych – kwestię gromadzenia i udostępniania materiałów internetowych typu dziennikarskiego. Problematyka agregatorów podjęta w niniejszej pracy jest jeszcze niemal niedostrzegana w światowej literaturze medioznawczej, a w polskiej – praktycznie nieobecna. Książka Jana Krefta stanowi pierwsze obszerne i wielowątkowe studium tej problematyki”.

Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Gobana-Klasa


Jan Kreft, dr hab., pracownik Uniwersytetu Jagiellońskiego (Katedra Zarządzania, Ekonomiki Mediów i Reklamy). Dyrektor Grupy Yellow, przewodniczący rady nadzorczej Polskiego Radia Gdańsk SA, zarządzający spółkami medialnymi, doradca w czołowych polskich spółkach. Wieloletni dziennikarz ekonomiczny. Autor ponad 70 publikacji naukowych, w tym książek: Za fasadą społeczności (2015), Ewolucja strategii transmedialnych korporacji transnarodowych (2012) i Gazety ogólnopolskie. Strategie marketingowe (2007).


Wstęp

1. Pozorne zróżnicowanie - agencje informacyjne i portale
1.1. "Niebezpieczne złudzenia" Internetu

2. AllNovaScotia a nadmiar informacji
2.1. Potop informacji i pułapka komodyzacji
2.2. Media synkretyczne - fragmentacja i koncentracja
2.2.1. Łatwo mówić, trudno być wysłuchanym
2.2.1.1. Cybernetyczne kaskady

3. Agregacja - koło ratunkowe nowych mediów
3.1. Ewolucja agregacji
3.1.1. Agregacja w tradycyjnych mediach
3.1.2. Agregacja w nowych mediach
3.1.3. Agregacja a marki mediów informacyjnych
3.2. Transfer wiarygodności a agregacja
3.2.1. Wiarygodność informacji

4. Środowisko agregacji - cyberparadoksy
4.1. Ukryta logika mediów
4.1.1. Nowomedialny ekosystem biznesowy
4.2. Fasada ukrytej logiki

5. Społeczności agregatorów a ewolucja gatekeepingu
5.1. Krytycznie o "społeczności gatekeeperów"
5.2. Dziennikarze a ewolucja gatekeepingu
5.3. Od gatekeepingu do gatewatchingu
5.4. Kuratela

6. Agregacja a tradycyjne media - piractwo czy "zwykły biznes"?
6.1. Retoryka wojny
6.2. Zagrożenia i korzyści agregacji - przykład z Polski

7. Wyzwania strategiczne - agregator królem?
7.1. Agregacja jako przełomowa innowacja
7.2. Ewolucja modelu biznesu - agregacja zaufania
7.3. Obrona tradycyjnych mediów
7.4. Ku organizacjom all-in-one

8. Hiperlinki a grodzenie cyberświatów
8.1. Hiperlinki zewnętrzne i wewnętrzne
8.2. Zarządzanie hiperlinkami - producenci a agregatory
8.3. Efekt św. Mateusza

9. "Koniec dziennikarstwa" (jakie znamy)
9.1. Agregacja a dziennikarstwo
9.2. Churnalism

10. Agregacja a intermedialny porządek dnia
10.1. Porządek dnia w środowisku on-line
10.2. Wzajemne inspiracje - intermedialny porządek dnia
10.3. Porządek dnia w blogosferze - replikacja "starych mediów"
10.4. Porządek dnia a agregacja treści medialnych

Bibliografia


198 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022