|
KONIEC DZIENNIKARSTWA JAKIE ZNAMY AGREGACJA W MEDIACH
KREFT J. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 44.89 Twoja cena 42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Koniec dziennikarstwa, jakie znamy
Agregacja w mediach
Jeszcze nigdy tak niewiele medialnych organizacji nie decydowało o tym, o czym
dowiaduje się tak wielu. Konsekwencje agregacji medialnych treści są mało rozpoznane,
natomiast jej przejawy – pasjonujące. Oto Facebook staje się głównym źródłem
informacji, detronizując stacje telewizyjne, a w pełni zautomatyzowany Google News,
największy na świecie agregator wiadomości z serwisów informacyjnych, jest uznawany za
bardziej godny zaufania niż owe serwisy.
W cyberprzestrzeni blisko pięćdziesięciu miliardów stron internetowych i
niezliczonych przejawów medialnej aktywności agregatory są największymi beneficjentami
cyfrowej rewolucji, „nowego wspaniałego świata”, w którym mówią tak liczni, a
słuchanych jest tak niewielu – to także konsekwencja ekspansji botów i nowych
gatekeeperów.
„Jan Kreft, autor znanych medioznawcom i cenionych publikacji
z zakresu analizy nowych mediów (m.in. Za fasadą społeczności), podejmuje w swojej
monografii temat niezwykłej wagi, a jednocześnie słabo dostrzegany problem współczesnych
mediów informacyjnych – kwestię gromadzenia i udostępniania materiałów
internetowych typu dziennikarskiego. Problematyka agregatorów podjęta w niniejszej pracy
jest jeszcze niemal niedostrzegana w światowej literaturze medioznawczej, a w polskiej
– praktycznie nieobecna. Książka Jana Krefta stanowi pierwsze obszerne i wielowątkowe
studium tej problematyki”.
Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Gobana-Klasa
Jan Kreft, dr hab., pracownik Uniwersytetu Jagiellońskiego (Katedra
Zarządzania, Ekonomiki Mediów i Reklamy). Dyrektor Grupy Yellow, przewodniczący rady
nadzorczej Polskiego Radia Gdańsk SA, zarządzający spółkami medialnymi, doradca w
czołowych polskich spółkach. Wieloletni dziennikarz ekonomiczny. Autor ponad 70
publikacji naukowych, w tym książek: Za fasadą społeczności (2015), Ewolucja
strategii transmedialnych korporacji transnarodowych (2012) i Gazety ogólnopolskie.
Strategie marketingowe (2007).
Wstęp
1. Pozorne zróżnicowanie - agencje informacyjne i portale
1.1. "Niebezpieczne złudzenia" Internetu
2. AllNovaScotia a nadmiar informacji
2.1. Potop informacji i pułapka komodyzacji
2.2. Media synkretyczne - fragmentacja i koncentracja
2.2.1. Łatwo mówić, trudno być wysłuchanym
2.2.1.1. Cybernetyczne kaskady
3. Agregacja - koło ratunkowe nowych mediów
3.1. Ewolucja agregacji
3.1.1. Agregacja w tradycyjnych mediach
3.1.2. Agregacja w nowych mediach
3.1.3. Agregacja a marki mediów informacyjnych
3.2. Transfer wiarygodności a agregacja
3.2.1. Wiarygodność informacji
4. Środowisko agregacji - cyberparadoksy
4.1. Ukryta logika mediów
4.1.1. Nowomedialny ekosystem biznesowy
4.2. Fasada ukrytej logiki
5. Społeczności agregatorów a ewolucja gatekeepingu
5.1. Krytycznie o "społeczności gatekeeperów"
5.2. Dziennikarze a ewolucja gatekeepingu
5.3. Od gatekeepingu do gatewatchingu
5.4. Kuratela
6. Agregacja a tradycyjne media - piractwo czy "zwykły biznes"?
6.1. Retoryka wojny
6.2. Zagrożenia i korzyści agregacji - przykład z Polski
7. Wyzwania strategiczne - agregator królem?
7.1. Agregacja jako przełomowa innowacja
7.2. Ewolucja modelu biznesu - agregacja zaufania
7.3. Obrona tradycyjnych mediów
7.4. Ku organizacjom all-in-one
8. Hiperlinki a grodzenie cyberświatów
8.1. Hiperlinki zewnętrzne i wewnętrzne
8.2. Zarządzanie hiperlinkami - producenci a agregatory
8.3. Efekt św. Mateusza
9. "Koniec dziennikarstwa" (jakie znamy)
9.1. Agregacja a dziennikarstwo
9.2. Churnalism
10. Agregacja a intermedialny porządek dnia
10.1. Porządek dnia w środowisku on-line
10.2. Wzajemne inspiracje - intermedialny porządek dnia
10.3. Porządek dnia w blogosferze - replikacja "starych mediów"
10.4. Porządek dnia a agregacja treści medialnych
Bibliografia
198 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|