ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WYBRANE INSTYTUCJONALNE I SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA ROZWOJU INNOWACJI W PRZEDSIĘBIORSTWACH


WISŁA R. OKOŃ-HORODYŃSKA E. SIEROTOWICZ T. GURBA K.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 44.89 Twoja cena  42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wybrane instytucjonalne i społeczne uwarunkowania rozwoju innowacji w przedsiębiorstwach


Dorobek naukowy Autorów niniejszej monografii – pracowników i współpracowników Katedry Ekonomii i Innowacji Uniwersytetu Jagiellońskiego – obejmuje teoretyczne oraz aplikacyjne rozwiązania w zakresie:

¦ metod i technik badania aktywności innowacyjnej (autorskie kwestionariusze badań ankietowych, procedury wyłaniania inteligentnych specjalizacji, włączenie światowych zbiorów informacji patentowej w badania kierunków i dynamiki procesów gospodarczych);
¦ organizacji krajowego interdyscyplinarnego systemu interaktywnej informacji naukowej i naukowo-technicznej dla nauki, edukacji i przemysłu;
¦ narodowej i regionalnej polityki innowacji;
¦ strategii zarządzania innowacjami;
¦ ekonomii rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem innowacyjnych czynników w rozwoju gospodarki oraz społecznych procesów antycypacji kierunków rozwoju (foresight);
¦ metodyki badań relacji kobiet i mężczyzn w procesie innowacji.

W podejściu badawczym reprezentowanym przez Katedrę nacisk jest położony na takie kategorie, jak innowacje, innowacyjność, proces innowacji, strategie innowacji oraz struktury organizacyjne i instytucjonalne dla aktywności innowacyjnej, za których pośrednictwem objaśnia się przyczyny i skutki zjawisk, procesów i mechanizmów obserwowanych w gospodarce na różnych jej poziomach.

„Zagadnienie społecznych i instytucjonalnych uwarunkowań rozwoju innowacyjności gospodarki nie zostało dostatecznie przeanalizowane ani opisane w polskiej literaturze przedmiotu. Publikacja Wybrane instytucjonalne i społeczne uwarunkowania rozwoju innowacji w przedsiębiorstwach to wartościowe opracowanie naukowe, a jego Autorzy dostrzegli potrzebę poszerzenia wspomnianego pola badawczego. Na podkreślenie zasługuje wzbogacenie przez nich dotychczasowej wiedzy na temat społecznych i instytucjonalnych uwarunkowań procesu innowacji. Znajduje to potwierdzenie w interesującej analizie głównego tematu badań”.

Z recenzji dr. hab. Witolda Kasperkiewicza, prof. Uniwersytetu Łódzkiego


Wstęp

Rozdział 1. Europejskie rozwiązania promujące udział kobiet w rozwoju przedsiębiorczości i innowacji
1.1. Wprowadzenie
1.2. Prawo pierwotne Unii Europejskiej
1.3. Prawo wtórne Unii Europejskiej
1.3.1. Dyrektywy dotyczące kwestii równouprawnienia i zwiększenia aktywności zawodowej kobiet
1.3.2. Rezolucje Parlamentu Europejskiego w sprawie równości płci
1.3.3. Rezolucje Rady, deklaracje, rekomendacje i zalecenia
1.4. Dokumenty organizacji międzynarodowych
1.4.1. Konwencja ONZ w sprawie eliminacji wszelkich form dyskryminacji kobiet
1.4.2. Pekińska platforma działania
1.4.3. Rekomendacje Komitetu ONZ do spraw Likwidacji Dyskryminacji Kobiet
1.5. Wspólnotowe programy i strategie działań dotyczące równouprawnienia i promocji aktywności kobiet
1.5.1. Programy działań na rzecz równych szans dla kobiet i mężczyzn
1.5.2. Ramowe strategie wspólnoty na rzecz równości płci
1.5.3. Kwestie płci w programie Horyzont 2020
1.6. Wybrane instytucje i sieci współpracy
1.7. Wybrane programy, projekty i inicjatywy wspólnotowe promujące aktywność kobiet
1.8. Podsumowanie
1.9. Bibliografia

Rozdział 2. Polskie mechanizmy promujące aktywność innowacyjną kobiet
2.1. Wprowadzenie
2.2. Akty wyższego rzędu
2.3. Parytety w polityce i gospodarce
2.4. Instrumenty wsparcia dotyczące zapewnienia równowagi między życiem zawodowym a rodzinnym
2.5. Krajowy Program Działań na rzecz Równego Traktowania na lata 2013-2016
2.6. Wybrane programy, projekty i inicjatywy
2.7. Podsumowanie
2.8. Bibliografia

Rozdział 3. Społeczne uwarunkowania udziału kobiet i mężczyzn w procesie innowacji
3.1. Wprowadzenie
3.2. Kontekst badawczy
3.2.1. Pojęcie i przebieg procesu innowacji
3.2.2. Proces innowacji: wyzwania dla multiplikacji zasobów i kompetencji
3.3. Koncepcyjne ramy modelu
3.4. Dobór próby i metoda weryfikacji modelu
3.5. Prezentacja wyników analiz
3.5.1. Generowanie pomysłów
3.5.2. Akumulacja pomysłów oraz ich ochrona
3.5.3. Wybór pomysłów przeznaczonych do realizacji
3.5.4. Rozwój wybranego pomysłu
3.5.5. Innowacja
3.6. Podsumowanie oraz kierunki dalszych badań
3.7. Bibliografia

Rozdział 4. Instrumenty wspierania aktywności innowacyjnej pracowników- studia przypadków
4.1. Wprowadzenie
4.2. Rola kreatywności pracowników i kultury organizacyjnej w rozwoju przedsiębiorstwa
4.3. Instrumenty wsparcia innowacyjności pracowników
4.4. Mechanizmy wsparcia innowacyjności pracowniczej w Polsce
4.4.1. Cele, metoda i dobór próby
4.4.2. Prezentacja wyników badania
4.5. Podsumowanie
4.6. Bibliografia

Zakończenie
Spis tabel, rysunków i wykresów
Aneks


142 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022