|
WYBRANE INSTYTUCJONALNE I SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA ROZWOJU INNOWACJI W PRZEDSIĘBIORSTWACH
WISŁA R. OKOŃ-HORODYŃSKA E. SIEROTOWICZ T. GURBA K. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 44.89 Twoja cena 42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wybrane instytucjonalne i społeczne uwarunkowania rozwoju innowacji w
przedsiębiorstwach
Dorobek naukowy Autorów niniejszej monografii – pracowników i współpracowników
Katedry Ekonomii i Innowacji Uniwersytetu Jagiellońskiego – obejmuje teoretyczne oraz
aplikacyjne rozwiązania w zakresie:
¦ metod i technik badania aktywności innowacyjnej (autorskie kwestionariusze badań
ankietowych, procedury wyłaniania inteligentnych specjalizacji, włączenie światowych
zbiorów informacji patentowej w badania kierunków i dynamiki procesów gospodarczych);
¦ organizacji krajowego interdyscyplinarnego systemu interaktywnej informacji naukowej i
naukowo-technicznej dla nauki, edukacji i przemysłu;
¦ narodowej i regionalnej polityki innowacji;
¦ strategii zarządzania innowacjami;
¦ ekonomii rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem innowacyjnych czynników w rozwoju
gospodarki oraz społecznych procesów antycypacji kierunków rozwoju (foresight);
¦ metodyki badań relacji kobiet i mężczyzn w procesie innowacji.
W podejściu badawczym reprezentowanym przez Katedrę nacisk jest położony na takie
kategorie, jak innowacje, innowacyjność, proces innowacji, strategie innowacji oraz
struktury organizacyjne i instytucjonalne dla aktywności innowacyjnej, za których pośrednictwem
objaśnia się przyczyny i skutki zjawisk, procesów i mechanizmów obserwowanych w
gospodarce na różnych jej poziomach.
„Zagadnienie społecznych i instytucjonalnych uwarunkowań
rozwoju innowacyjności gospodarki nie zostało dostatecznie przeanalizowane ani opisane w
polskiej literaturze przedmiotu. Publikacja Wybrane instytucjonalne i społeczne
uwarunkowania rozwoju innowacji w przedsiębiorstwach to wartościowe opracowanie naukowe,
a jego Autorzy dostrzegli potrzebę poszerzenia wspomnianego pola badawczego. Na
podkreślenie zasługuje wzbogacenie przez nich dotychczasowej wiedzy na temat
społecznych i instytucjonalnych uwarunkowań procesu innowacji. Znajduje to potwierdzenie
w interesującej analizie głównego tematu badań”.
Z recenzji dr. hab. Witolda Kasperkiewicza, prof. Uniwersytetu Łódzkiego
Wstęp
Rozdział 1. Europejskie rozwiązania promujące udział kobiet w rozwoju
przedsiębiorczości i innowacji
1.1. Wprowadzenie
1.2. Prawo pierwotne Unii Europejskiej
1.3. Prawo wtórne Unii Europejskiej
1.3.1. Dyrektywy dotyczące kwestii równouprawnienia i zwiększenia aktywności zawodowej
kobiet
1.3.2. Rezolucje Parlamentu Europejskiego w sprawie równości płci
1.3.3. Rezolucje Rady, deklaracje, rekomendacje i zalecenia
1.4. Dokumenty organizacji międzynarodowych
1.4.1. Konwencja ONZ w sprawie eliminacji wszelkich form dyskryminacji kobiet
1.4.2. Pekińska platforma działania
1.4.3. Rekomendacje Komitetu ONZ do spraw Likwidacji Dyskryminacji Kobiet
1.5. Wspólnotowe programy i strategie działań dotyczące równouprawnienia i promocji
aktywności kobiet
1.5.1. Programy działań na rzecz równych szans dla kobiet i mężczyzn
1.5.2. Ramowe strategie wspólnoty na rzecz równości płci
1.5.3. Kwestie płci w programie Horyzont 2020
1.6. Wybrane instytucje i sieci współpracy
1.7. Wybrane programy, projekty i inicjatywy wspólnotowe promujące aktywność kobiet
1.8. Podsumowanie
1.9. Bibliografia
Rozdział 2. Polskie mechanizmy promujące aktywność innowacyjną kobiet
2.1. Wprowadzenie
2.2. Akty wyższego rzędu
2.3. Parytety w polityce i gospodarce
2.4. Instrumenty wsparcia dotyczące zapewnienia równowagi między życiem zawodowym a
rodzinnym
2.5. Krajowy Program Działań na rzecz Równego Traktowania na lata 2013-2016
2.6. Wybrane programy, projekty i inicjatywy
2.7. Podsumowanie
2.8. Bibliografia
Rozdział 3. Społeczne uwarunkowania udziału kobiet i mężczyzn w procesie
innowacji
3.1. Wprowadzenie
3.2. Kontekst badawczy
3.2.1. Pojęcie i przebieg procesu innowacji
3.2.2. Proces innowacji: wyzwania dla multiplikacji zasobów i kompetencji
3.3. Koncepcyjne ramy modelu
3.4. Dobór próby i metoda weryfikacji modelu
3.5. Prezentacja wyników analiz
3.5.1. Generowanie pomysłów
3.5.2. Akumulacja pomysłów oraz ich ochrona
3.5.3. Wybór pomysłów przeznaczonych do realizacji
3.5.4. Rozwój wybranego pomysłu
3.5.5. Innowacja
3.6. Podsumowanie oraz kierunki dalszych badań
3.7. Bibliografia
Rozdział 4. Instrumenty wspierania aktywności innowacyjnej pracowników- studia
przypadków
4.1. Wprowadzenie
4.2. Rola kreatywności pracowników i kultury organizacyjnej w rozwoju przedsiębiorstwa
4.3. Instrumenty wsparcia innowacyjności pracowników
4.4. Mechanizmy wsparcia innowacyjności pracowniczej w Polsce
4.4.1. Cele, metoda i dobór próby
4.4.2. Prezentacja wyników badania
4.5. Podsumowanie
4.6. Bibliografia
Zakończenie
Spis tabel, rysunków i wykresów
Aneks
142 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|