ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 44.10 41,90   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SZKOŁA I RODZINA W ŚRODOWISKU LOKALNYM - TEORIA I PRAKTYKA


SZCZUREK-BORUTA A. CHOJNACKA-SYNASZKO B. GANCARZ A. RED.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 44.10 Twoja cena  41,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Szkoła i rodzina w środowisku lokalnym - teoria i praktyka


Książka ukazuje się jako czwarty tom serii Pedagogika Społeczna.

Podejmuje dyskurs na temat lokalnego środowiska życia, które jest realną i konkretną przestrzenią funkcjonowania rodziny i szkoły.

Na zbiór składają się teksty z dwóch kręgów tematycznych: studia i poglądy na temat teorii i praktyki edukacyjnej oraz badania środowiska, relacji i stosunków wychowawczych stanowiące inspirację do poszukiwania odpowiedzi na trudne pytania i dylematy współczesnej edukacji w ustawicznie zmieniającym się świecie.

Publikacja może zainteresować głównie pedagogów, nauczycieli praktyków, ale także psychologów, socjologów, badaczy kultury oraz osoby odpowiedzialne za kształtowanie polityki oświatowej i społecznej.


Wprowadzenie (Alina Szczurek-Boruta)

Część I Studia i poglądy na temat teorii i praktyki edukacyjnej

Jerzy Nikitorowicz
Edukacja wobec współczesnych problemów kształtowania się tożsamości dzieci i młodzieży ukierunkowanej ku tolerancji

Zenon Jasiński
Szkoła środowiskowa czy szkoła osadzona w środowisku. W poszukiwaniu modelu współpracy między środowiskiem lokalnym a szkołą

Maria Mendel
Uczenie się rodziców, szkoła i Lifelong Learning

Agata Cudowska
Współpraca szkoły z rodzicami - wokół idei i praktyki partnerstwa edukacyjnego

Sonja Petrovska, Despina Sivevska
Cooperation (partnership) between school and family and student success

Jolanta Suchodolska
Kryzys w rozwoju psychospołecznym młodzieży - potrzeba wsparcia rodzinnego i środowiskowego

Żanetta Kaczmarek
Realizacja funkcji i zadań szkoły wyższej w kontekście rozwoju mikro- i makroregionu

Eugenia Karcz-Taranowicz
Edukacja w środowisku lokalnym z perspektywy roli samorządu terytorialnego

Edward Nycz
Osiedle miejskie środowiskiem potencjalnych działań i interakcji społeczno-kulturowych i wychowawczych

Część II Badania środowiska, relacji i stosunków wychowawczych

Łucja Reczek-Zymróz
Współdziałanie nauczycieli szkół podstawowych z rodzicami w zakresie kształcenia uczniów na przykładzie badań przeprowadzonych na terenie powiatu tarnowskiego (Polska) oraz Egeru i Ozd (Węgry)

Barbara Lulek
Rodzicielska przestrzeń w szkole - o powiązaniach typu sieci, koordynacji i kooperacji

Bożena Marzec
Rodzice jako partnerzy szkoły

Magdalena Szczepańska
Rodzina a więź sąsiedzka

Tomasz Gebel
Praktyczne aspekty współpracy instytucji systemu pieczy zastępczej ze szkołami

Sylwia Ryszawy
Rola rodziny w przekazywaniu wartości na przykładzie badań przeprowadzonych na terenie powiatu cieszyńskiego

Anna Twardzik
Zadania współczesnej szkoły w opiniach nauczycieli

Beata Podgórska, Anna Podgórska
Przyjaźń jako więź w życiu dziecka w młodszym wieku szkolnym

Anna Sladek
Znaczenie kształtowania kompetencji społecznych i umiejętności życiowych studentów w kontekście ich przygotowania do zadań społecznych i zawodowych

Prace z serii PEDAGOGIKA SPOŁECZNA


284 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022