ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 64.59 61,36   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INNOWACJE W TURYSTYCE ZDROWOTNEJ


SZYMAŃSKA E. DZIEDZIC E. PANASIUK A. PANFILUK E. RUTKOWSKI A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 64.59 Twoja cena  61,36 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Innowacje w turystyce zdrowotnej


Rynek turystyki zdrowotnej jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków w globalnej gospodarce turystycznej. Stałe wydłużanie się życia ludzkiego, rosnący zasób czasu wolnego oraz zróżnicowanie ofert turystyki zdrowotnej w destynacjach turystycznych zwiększają popyt na usługi służące poprawie lub zachowaniu zdrowia.

W książce zostały przedstawione zagadnienia związane z innowacyjnością turystyki zdrowotnej, która jest podstawą kształtowania konkurencyjności przez podmioty działające na tym rynku.

Problematyka obejmuje między innymi:

- identyfikację form i przejawów innowacji w turystyce zdrowotnej oraz czynników ją kształtujących,
- interpretację rodzajową procesów innowacyjnych, wraz z oceną ich efektywności,
- diagnozę stanu oraz określenie determinant innowacyjności podmiotów turystyki zdrowotnej w Polsce,
- prezentację najlepszych praktyk w zakresie innowacyjności w każdym z czterech obszarów turystyki zdrowotnej (usługi lecznicze, uzdrowiskowe, wellness & spa oraz w zakresie medycyny estetycznej),
- koncepcję modelu systemu innowacyjności turystyki zdrowotnej.

Publikacja adresowana jest do właścicieli i pracowników obiektów świadczących usługi turystyki zdrowotnej, pracowników jednostek samorządu terytorialnego w gminach uzdrowiskowych, przedstawicieli organizacji turystycznych oraz stowarzyszeń gmin uzdrowiskowych, studentów, doktorantów, a także do pracowników naukowych uczelni w ramach kierunków ekonomicznych, turystycznych, medycznych, o zdrowiu, o ziemi i prawniczych.


Wstęp

Rozdział 1. Innowacje, ich rodzaje i systemy innowacyjności
Elżbieta Szymańska
1.1. Rozwój badań nad innowacyjnością
1.2. Badania nad innowacjami w przedsiębiorstwach usługowych
1.3. Systemy innowacyjne w literaturze ekonomicznej
1.4. Modele innowacyjności w literaturze ekonomicznej
1.5. Klasyfikacja innowacji
1.6. Metody pomiaru innowacyjności
1.7. Badanie innowacyjności usług turystycznych
1.8. Innowacyjność turystyki zdrowotnej w literaturze ekonomicznej

Rozdział 2. Rozwój usług turystyki zdrowotnej oraz kierunki badań
Andrzej Rutkowski
2.1. Definiowanie turystyki zdrowotnej
2.2. Klasyfikacja i zakres turystyki zdrowotnej
2.3. Konsumenci usług turystyki zdrowotnej
2.4. Dynamika i kierunki rozwoju turystyki zdrowotnej
2.5. Zagrożenia dla rozwoju turystyki zdrowotnej

Rozdział 3. Turystyka zdrowotna w ujęciu ekonomicznym
Aleksander Panasiuk
3.1. Zagadnienia terminologiczne i klasyfikacyjne
3.2. Rynek turystyki zdrowotnej
3.3. Produkt turystyki zdrowotnej
3.4. Współczesne uwarunkowania funkcjonowania rynku turystyki zdrowotnej

Rozdział 4. Metodyka badań i opis próby badawczej
Eugenia Panfiluk, Elżbieta Szymańska
4.1. Koncepcja i metodyka badań
4.2. Etapy prowadzenia badań
4.3. Procedura gromadzenia i analizy danych
4.3.1. Procedura gromadzenia i analizy danych uzyskanych metodą Delphi
4.3.2. Procedura gromadzenia i analizy danych uzyskanych metodą ankietową
4.3.3. Założenia do zastosowania macierzy adekwatności przy ocenie zrównoważenia wyników badań ilościowych i jakościowych
4.3.4. Metodyka wyłaniania podmiotów innowacyjnych
4.4. Charakterystyka respondentów - świadczeniodawców usług turystyki zdrowotnej
4.5. Konsumenci usług turystyki zdrowotnej w Polsce

Rozdział 5. Innowacyjność usługodawców usług turystyki zdrowotnej i ich udział w fazach wdrażania innowacji
Eugenia Panfiluk
5.1. Innowacyjność podmiotów świadczących usługi turystyki zdrowotnej
5.2. Rodzaje innowacji w turystyce zdrowotnej
5.3. Analiza porównawcza rekomendowanych i wdrażanych innowacji na rynku usług turystyki zdrowotnej
5.4. Udział respondentów w poszczególnych fazach procesu innowacji

Rozdział 6. Łańcuch dostaw i determinanty innowacyjności w turystyce zdrowotnej
Ewa Dziedzic
6.1. Łańcuch dostaw w turystyce zdrowotnej
6.2. Czynniki wpływające na innowacyjność organizacji świadczących usługi w zakresie turystyki zdrowotnej
6.3. Determinanty innowacyjności w turystyce zdrowotnej

Rozdział 7. Najlepsze praktyki w zakresie innowacyjności turystyki zdrowotnej
Eugenia Panfiluk, Elżbieta Szymańska, Andrzej Rutkowski, Ewa Dziedzic
7.1. Turystyka zdrowotna oparta na usługach medycyny estetycznej - Studium przypadku - gabinet medycyny estetycznej "Bona Dea" w Krakowie (Eugenia Panfiluk)
7.1.1. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa usługowego świadczącego usługi medycyny estetycznej
7.1.2. Innowacje w przedsiębiorstwie "Bona Dea"
7.1.3. Proces wdrażania innowacji w przedsiębiorstwie "Bona Dea"
7.1.4. Model innowacji w turystyce opartej na usługach medycyny estetycznej na przykładzie przedsiębiorstwa "Bona Dea"
7.2. Turystyka spa & wellness - studium przypadku - gabinet usług spa & wellness w hotelu "Vital & Spa Resort Szarotka" w Zieleńcu, w Dusznikach Zdrój (Eugenia Panfiluk , Elżbieta Szymańska)
7.2.1. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa "Vital & Spa Resort Szarotka"
7.2.2. Innowacje w przedsiębiorstwie "Vital & Spa Resort Szarotka"
7.2.3. Proces wdrażania innowacji w przedsiębiorstwie "Vital & Spa Resort Szarotka"
7.2.4. Model procesu innowacyjnego w przedsiębiorstwie świadczącym usługi spa & wellness (na przykładzie "Vital & Spa Resort Szarotka")
7.3. Turystyka uzdrowiskowa - studium przypadku - Uzdrowisko Wieniec-Zdrój spółka z o.o. (Andrzej Rutkowski)
7.3.1. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa Uzdrowiska Wieniec-Zdrój spółka z o.o.
7.3.2. Innowacje w usługach uzdrowiskowych na przykładzie Uzdrowiska Wieniec-Zdrój spółka z o.o.
7.3.3. Proces wdrażania innowacji w Uzdrowisku Wieniec-Zdrój, spółka z o.o.
7.3.4. Model procesu innowacyjnego na przykładzie Uzdrowiska Wieniec-Zdrój, spółka z o.o.
7.4. Studium przypadku: innowacyjny podmiot turystyki medycznej - szpital niepubliczny w miejscowości uzdrowiskowej (Ewa Dziedzic)
7.4.1. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa
7.4.2. Wdrożone innowacje
7.4.3. Zaangażowanie w proces innowacyjny
7.4.4. Czynniki kształtujące innowacyjność

Rozdział 8. Koncepcja modelu systemu innowacyjności turystyki zdrowotnej
Eugenia Panfiluk, Elżbieta Szymańska
8.1. Systemy innowacyjności w turystyce zdrowotnej - wyniki badań empirycznych (Elżbieta Szymańska)
8.2. Model systemu innowacyjności turystyki zdrowotnej (Elżbieta Szymańska)
8.3. Analiza modeli innowacyjności według segmentów turystyki zdrowotnej (Eugenia Panfiluk)

Wnioski
Literatura
Spis tabel i rysunków
Załączniki


282 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022