|
BLOGI W PROCESIE KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ
GREGOR B. KACZOROWSKA-SPYCHALSKA D. wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 50.39 Twoja cena 47,87 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Blogi w procesie komunikacji marketingowej
Publikacja dotyczy aktualnego nurtu rozważań nad problematyką komunikacji w
przestrzeni hipermedialnej. Łączy w sobie wszechstronne studia teoretyczne i wyniki
badań naukowych, stanowiące zasadniczą część książki. To rzetelne i merytoryczne
opracowanie, w którym ciekawie i syntetycznie zaprezentowano blog jako atrakcyjny
instrument interakcji z odbiorcą w wymiarze społecznym i komercyjnym.
Autorzy zwrócili szczególną uwagę na dynamikę jego rozwoju, obserwowany proces
ustawicznej ewolucji i potencjalne kierunki zmian. Dzięki temu publikacja staje się
inspirującym źródłem wiedzy, umożliwiając Czytelnikom postrzeganie blogosfery jako
przestrzeni wielowymiarowej, wielowątkowej, wymagającej przemyślanych strategii
działania.
Książka ma walory zarówno poznawcze, metodyczne, jak i praktyczne, co pozwala
kierować ją do szerokiego grona odbiorców. Jest adresowana do pracowników naukowych
zajmujących się problematyką komunikacji marketingowej, studentów kierunków
biznesowych, w tym przede wszystkim z zakresu zarządzania oraz przedstawicieli biznesu
zainteresowanych marketingiem w mediach społecznościowych.
Praca jest poświęcona problematyce komunikacji marketingowej w
hipermedialnym środowisku komputerowym. Głównym obszarem zainteresowania Autorów są
blogi jako stosunkowo nowy i specyficzny instrument komunikacji społecznej i
marketingowej w tym środowisku. Z jednej strony instrument wyraźnie spersonalizowany, z
drugiej - w pełni interaktywny, dynamiczny i wielowymiarowy. [...] Praca jest dobrze
osadzona we właściwej perspektywie - środowiska przestrzeni wirtualnej - w tej
perspektywie, jaką stwarza hipermedialne środowisko komputerowe oraz płaszczyzna
komunikacji marketingowej. [...] Książka ma charakter monografii będącej udanym
połączeniem dwóch nurtów: teoretycznej refleksji nad zagadnieniami blogów, ich
funkcji, przesłanek powstania i rozwoju oraz miejsca w systemie komunikacji online, a
także własnych, szerokich i pogłębionych badań empirycznych. Studia teoretyczne
opierają się na wykorzystaniu bardzo obszernej literatury przedmiotu, zaś badania
zaprezentowane w pracy trafnie wpisują się w triadę funkcji badań naukowych: poznanie
określonego fragmentu rzeczywistości, jego wyjaśnienie oraz sformułowanie możliwych i
prawdopodobnych kierunków rozwoju. Jest to ujęcie, które sytuuje pracę Autorów jako
nowatorską, oryginalną, w sposób udany wpisującą się w badania nad systemem
komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem w środowisku hipermedialnym i interaktywnym.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Jana W. Wiktora
O autorach 7
Wstęp 9
Rozdział 1. Komunikacja marketingowa w mediach interaktywnych 15
1.1. Uwarunkowania rozwoju mediów interaktywnych 15
1.2. Klient w przestrzeni interaktywnej 22
1.3. Social media w procesie komunikacji marketingowej 30
Podsumowanie 42
Rozdział 2. Blog jako platforma komunikacji w przestrzeni hipermedialnej
45
2.1. Blog w komunikacji online 45
2.1.1. Blog – pojęcie i istota 45
2.1.2. Blogi korporacyjne 53
2.1.3. Blogi indywidualne 60
2.2. Blogi w procesie komunikacji marketingowej 73
2.3. Polska blogosfera w liczbach 80
Podsumowanie 88
Rozdział 3. Przedmiot, zakres i metodyka badań empirycznych 91
3.1. Ogólny cel badań, hipotezy badawcze oraz etapy procesu badawczego 91
3.2. Cele i metodyka poszczególnych badań oraz charakterystyka prób badawczych 93
3.2.1. Badania wśród przedsiębiorstw 93
3.2.2. Badania wśród blogerów indywidualnych 97
3.2.3. Badania wśród studentów łódzkich uczelni 100
Rozdział 4. Blogi korporacyjne jako narzędzie oddziaływania marki na klientów
105
4.1. Przesłanki wykorzystania blogów korporacyjnych 105
4.2. Blogi korporacyjne w procesie komunikacji 114
4.3. Przyszłość blogów korporacyjnych w perspektywie najbliższych lat 120
Podsumowanie 125
Rozdział 5. Formy, zakres i uwarunkowania wykorzystania blogów indywidualnych
przez przedsiębiorstwa 127
5.1. Przesłanki podjęcia współpracy z blogerami indywidualnymi 127
5.2. Aspekt finansowy współpracy z blogerami 142
5.3. Blogi indywidualne w strategii przedsiębiorstw 149
Podsumowanie 156
Zakończenie 159
Bibliografia 165
Spis tabel 173
Spis wykresów 175
Spis ilustracji 177
Załącznik 1. Wzór kwestionariusza skierowanego do przedsiębiorstw 179
Załącznik 2. Wzór kwestionariusza skierowanego do blogerów 184
Załącznik 3. Wzór kwestionariusza skierowanego do blogerów 187
Załącznik 4. Wzór kwestionariusza skierowanego do studentów 188
192 strony, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|