|

ZARZĄDZANIE MIĘDZYNARODOWE STRATEGIE I STUDIA PRZYPADKÓW
GLINKOWSKA B. KACZMAREK B. wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 33.59 Twoja cena 31,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie międzynarodowe
Strategie i studia przypadków
Książka oparta jest na analizie teoretycznej i badaniach praktycznych. Zasadniczym
atutem tej publikacji jest nowatorski charakter opracowania.
Autorzy przedstawili w sposób systematyczny procedurę od pomysłu wejścia na rynki
zagraniczne do jego realizacji.
Oparcie książki na wynikach przeprowadzonych badań oraz zamieszczenie studiów
przypadków daje możliwość konfrontacji sposobów, form i strategii internacjonalizacji
polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw ze znanymi w literaturze koncepcjami
internacjonalizacji przedsiębiorstw.
Postawione tezy wynikają z analizy i oceny problemów na gruncie „dynamicznego”
zarządzania przedsiębiorstwami w danej rzeczywistości gospodarczej, a proces
internacjonalizacji przedsiębiorstw przedstawiony został jako szansa na podniesienie
konkurencyjności firm. Opis i analiza zarządzania międzynarodowego w kontekście
internacjonalizacji przedsiębiorstw jest częścią opracowania. Analiza teoretyczna
dotyczy problemów zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym o charakterze
poznawczym i utylitarnym.
Analiza praktyczna oparta jest na badaniach przeprowadzonych przez autorów w polskich
mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach, dotyczących sposobów ich
internacjonalizacji, jej strategii i form, wsparcia ze strony rządu, jednostek
naukowo-badawczych, także motywów i barier w rozważanym procesie.
Wstęp 7
I. Przedsiębiorstwo wobec procesów globalizacji i internacjonalizacji 11
1. Globalizacja – istota, korzyści 11
2. Internacjonalizacja – istota, korzyści, zagrożenia 14
3. Warunki funkcjonowania współczesnych firm 17
4. Wsparcie rządu 22
5. Bariery internacjonalizacji przedsiębiorstw i ryzyko w handlu międzynarodowym 26
II. Formy i strategie internacjonalizacji 33
1. Strategie internacjonalizacji 33
2. Formy internacjonalizacji 40
3. Modele internacjonalizacji 49
4. Struktury organizacyjne przedsiębiorstw międzynarodowych 63
III. Studia Przypadków 73
1. Przedsiębiorstwo „Agat” 73
2. Przedsiębiorstwo „Wola” 80
3. Przedsiębiorstwo „High Fashion” 87
4. Przedsiębiorstwo P. Hulicki ZPHU „PiK” 93
5. Przedsiębiorstwo Famas SA 98
6. Przedsiębiorstwo „Z.W. Biliński” Sp. j. (Factory of Colour) 103
7. Przedsiębiorstwo „X” z branży zbrojeniowej 110
8. Przedsiębiorstwo „Y” z branży zbrojeniowej 115
9. Przedsiębiorstwo Sprzętu Ochronnego MASKPOL SA 124
10. Przedsiębiorstwo Gatta Sp. z o.o. 132
Zakończenie 137
Bibliografia 139
Spis rysunków 147
Spis tabel 148
Spis zdjęć 149
Ankieta 151
166 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|