ksiazki24h.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

ZARZ¡DZANIE W SZKO£ACH WY¯SZYCH I INNOWACJE W GOSPODARCE


WAWAK T. RED.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 50.55 Twoja cena  48,02 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarz±dzanie w szko³ach wy¿szych i innowacje w gospodarce


Innowacyjno¶æ gospodarki ka¿dego kraju jest ¶ci¶le powi±zana z poziomem i dynamik± rozwoju nauki i edukacji. Im wy¿szy poziom rozwoju szkolnictwa, tym wy¿sze miejsce w poziomie innowacyjno¶ci zajmuje dane pañstwo, bez wzglêdu na to, na jakie rankingi siê powo³ujemy. W globalnym rankingu innowacyjno¶ci pañstw w 2015 roku sporz±dzonym przez ekspertów z Uniwersytetu Cornella Polska zajê³a 39. miejsce; najwy¿ej, na 32. miejscu, oceniono uwarunkowania instytucjonalne innowacyjno¶ci w naszym kraju (polityka ekonomiczna, regulacje ¶rodowiska, otoczenie biznesu), a dopiero na 68. miejscu – wp³yw wiedzy na rozwój gospodarczy (PNB). W¶ród czynników determinuj±cych poziom i dynamikê innowacyjno¶ci najsilniejszych gospodarczo pañstw ¶wiata poczesne miejsce zajmuj± efekty funkcjonowania edukacji i nauki, zw³aszcza szkolnictwa wy¿szego w tych krajach, bez których nie ma rozwojuinnowacji. Jedynym sposobem na budowê prawdziwie innowacyjnej gospodarki jest skonstruowanie pomostu miêdzy ¶wiatem nauki a biznesu, które oddziela tzw. dolina ¶mierci. Tym pomostem s± prawo formu³uj±ce warunki rozwoju innowacyjno¶ci oraz nak³ady na rozwój nauki i szkolnictwa wy¿szego w danym kraju. Polska musi byæ innowacyjna, a nie imitacyjna! Aby tak siê sta³o, konieczne jest po³o¿enie wiêkszego nacisku na wspó³pracê nauki z biznesem, radykalna poprawa jako¶ci zarz±dzania w nauce i szkolnictwie wy¿szym oraz wzrost nak³adów finansowych na wspólnie realizowane przez naukowców i praktyków innowacje w gospodarce, p³yn±cych z bud¿etu pañstwa i od prywatnych inwestorów. Tym procesom musi towarzyszyæ odczuwalny wzrost jako¶ci kszta³cenia i efektów prowadzonych badañ naukowych w szko³ach wy¿szych oraz instytutach badawczych. Bardzo wa¿nym czynnikiem determinuj±cym realizacjê powy¿szych zadañ jest generalna zmiana postaw zatrudnionych do zapewnienia rozwoju uczelni, której s± pracownikami. Musimy spowodowaæ, aby zarz±dzaj±cy i zarz±dzani w szkole wy¿szej „chcieli chcieæ” byæ rzeczywi¶cie zaanga¿owani poprzez swoj± pracê w rozwój w³asnej Alma Mater. Przeprowadzane od lat kolejne nowelizacje prawa dotycz±cego nauki i szkolnictwa wy¿szego ograniczaj± siê do spraw wa¿nych, mniej wa¿nych, ale nie najwa¿niejszych. Dlatego reformowanie nauki i szkolnictwa wy¿szego powinno siê rozpocz±æ w Polsce od zmian w sprawach kluczowych, a nie drugorzêdnych.

prof. Tadeusz Wawak


364 strony, Format: 17.0x24.5cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022