Umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne w 2017 r.
Problemy praktyczne
W wyniku zmian, które weszły w życie 1 stycznia 2017 r. wprowadzono minimalną
stawkę godzinową dla osób wykonujących pracę na podstawie umów zlecenia oraz umów o
świadczenie usług, do których stosuje się przepisy o zleceniu. W 2017 r. minimalna
stawka godzinowa wynosi 13 zł brutto i będzie corocznie waloryzowana o wskaźnik wzrostu
minimalnego wynagrodzenia za pracę. Po nowelizacji przepisów o minimalnym wynagrodzeniu
za pracę przepisów rozszerzono zakres uprawnień Państwowej Inspekcji Pracy. PIP w
lutym 2017 r. rozpoczął nasilone kontrole podmiotów zatrudniających zleceniobiorców i
samozatrudnionych w zakresie wypłacania im minimalnej stawki godzinowej. Inspekcja może
wydać polecenie wypłaty wynagrodzenia w wymaganej wysokości. Przewidziano też sankcje
za naruszenie przepisów o minimalnej stawce godzinowej. Podmiot wypłacający należne
wygrodzenie w wysokości niższej od obowiązującej minimalnej stawki godzinowej będzie
podlegać karze grzywny od 1 tys. do 30 tys. zł.
Z publikacji Czytelnicy dowiedzą się m.in.:
•komu gwarantować minimalną stawkę godzinową,
•w jaki sposób potwierdzać godziny pracy zleceniobiorców,
•czy minimalna stawka godzinowa jest objęta ochroną przed potrąceniami,
•jakie sankcje grożą w przypadku niestosowania minimalnego wynagrodzenia dla
zleceniobiorców,
•na jakich zasadach inspektorzy pracy będą mogli kontrolować zatrudnienie na umowy
cywilnoprawne.
148 stron, Format: 19.0x29.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.