ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WPŁYW EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ NA EFEKTYWNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW


BARŁOŻEWSKI K.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 104.40 Twoja cena  99,18 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wpływ ekspansji zagranicznej na efektywność przedsiębiorstw


Publikacja pokazuje efekt „iluzji internacjonalizacji”, prowadząc do wniosków sprzecznych z powszechnie obowiązującym poglądem, że wyjście firmy na rynki zagraniczne bezpośrednio prowadzi do lepszych wyników w stosunku do firm pozostających w kraju. Zawiera szereg praktycznych wskazówek dla menedżerów planujących lub prowadzących ekspansję zagraniczną w celu zwiększenia szansy na odniesienie sukcesu.

Celem pracy jest weryfikacja, czy istnieje, a jeżeli tak, to jaki ma kształt, zależność między stopniem internacjonalizacji a efektywnością finansową przedsiębiorstw. W odniesieniu do tego celu pojawił się też drugi, którym jest weryfikacja, czy na przebieg zidentyfikowanej relacji mają wpływ zmienne odzwierciedlające uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne ekspansji zagranicznej. W analizie szczególny nacisk położono na motywy oraz formy ekspansji zagranicznej, które do tej pory nie były szeroko omawiane w polskiej, a także, jak wskazuje dokonany przegląd badań empirycznych, w światowej literaturze poświęconej badaniom nad tego typu związkami.

Książka jest adresowana do pracowników naukowych i studentów zainteresowanych problematyką biznesu międzynarodowego oraz zarządzania strategicznego, a także do kadry kierowniczej polskich przedsiębiorstw, które prowadzą ekspansję zagraniczną lub rozważają jej podjęcie.

Praca dra Krystiana Barłożewskiego to bez wątpienia pozycja potrzebna na polskim rynku wydawniczym. Wyzwanie sprostania priorytetowi efektywności finansowej przez firmy jest z jednej strony powszechne w warunkach wolnej konkurencji na rynku, której natężenie wzmagają procesy internacjonalizacji, ale z drugiej strony jednocześnie kluczowe dla przedsiębiorstw. Rozpoznanie związków pomiędzy zachowaniami internacjonalizacyjnymi a wspomnianą efektywnością finansową, zidentyfikowanie czynników decydujących o kierunku i sile tej zależności, a także czynników „tłumaczących” ową zależność ma duże znaczenie praktyczne.

Dr hab. Barbara Jankowska, prof. nadzw. UEP Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Katedra Konkurencyjności Międzynarodowej


Wstęp

Rozdział 1. Teoria internacjonalizacji
1.1. Internacjonalizacja i globalizacja - kluczowe pojęcia biznesu międzynarodowego
1.1.1. Znaczenie terminu "internacjonalizacja"
1.1.2. "Biznes międzynarodowy" i jego definicje
1.1.3. Definicja terminu "globalizacja" i pojęć pokrewnych
1.2. Makroekonomiczne teorie wymiany międzynarodowej
1.3. Mikroekonomiczne teorie i modele internacjonalizacji
1.3.1. Klasyfikacja teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw
1.3.2. Korzyści i ograniczenia dla przedsiębiorstw w świetle mikroekonomicznych teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw
1.4. Podsumowanie

Rozdział 2. Internacjonalizacja przedsiębiorstw w świetle literatury przedmiotu
2.1. Motywy i bariery internacjonalizacji
2.1.1. Motywy internacjonalizacji - ujęcie, klasyfikacja i stosowane terminy
2.1.2. Bariery internacjonalizacji
2.1.3. Motywy dezinternacjonalizacji
2.2. Formy wejścia na rynki zagraniczne
2.2.1. Stosowane definicje i klasyfikacje
2.2.2. Czynniki determinujące wybór i zmianę formy ekspansji zagranicznej
2.2.3. Ogólna charakterystyka form internacjonalizacji
2.3. Pomiar stopnia internacjonalizacji przedsiębiorstwa
2.3.1. Wymiary internacjonalizacji i kluczowe aspekty ich pomiaru
2.3.2. Sposób konstruowania mierników internacjonalizacji
2.3.3. Klasyfikacja i przykłady mierników stopnia internacjonalizacji
2.3.4. Wady, zalety i ograniczenia mierników stopnia internacjonalizacji
2.4. Podsumowanie

Rozdział 3. Przegląd badań dotyczących relacji między internacjonalizacją a efektywnością przedsiębiorstw
3.1. Badania zagraniczne
3.1.1. Nurty badań i teorie stosowane w badaniach zagranicznych nad relacją stopień internacjonalizacji-efektywność firm
3.1.2. Miary internacjonalizacji w zagranicznych badaniach empirycznych
3.1.3. Miary efektywności w zagranicznych badaniach empirycznych
3.1.4. Kształt relacji stopień internacjonalizacji-efektywność
3.1.5. Przyczyny rozbieżności uzyskiwanych wyników
3.1.6. Kluczowe zmienne moderujące i kontrolne
3.2. Badania krajowe
3.2.1. Przesłanki do prowadzenia badań na temat związków między internacjonalizacją a efektywnością polskich firm
3.2.2. Nurty badań i wykorzystywane koncepcje teoretyczne
3.2.3. Czynniki determinujące efektywność internacjonalizacji przedsiębiorstw (polskie badania)
3.2.4. Przebieg relacji między internacjonalizacją a efektywnością przedsiębiorstw (polskie badania)
3.2.5. Badane firmy i operacjonalizacja zmiennych (polskie badania)
3.2.6. Wyniki badań dotyczących wpływu internacjonalizacji na efektywność polskich przedsiębiorstw
3.3. Podsumowanie

Rozdział 4. Wpływ stopnia, form i motywów internacjonalizacji na efektywność przedsiębiorstw w świetle badań własnych
4.1. Koncepcja i metodyka badań własnych
4.1.1. Model teoretyczny - pytania badawcze i cele badania
4.1.2. Model i hipotezy badawcze
4.1.3. Operacjonalizacja zmiennych
4.2. Sposób przeprowadzenia badania
4.2.1. Sposób weryfikacji hipotez badawczych
4.2.2. Grupa badanych przedsiębiorstw
4.2.3. Procedura gromadzenia danych i przeprowadzenia badania w terenie
4.2.4. Opis kwestionariusza wywiadu
4.3. Wyniki i dyskusja
4.3.1. Charakterystyka próby badawczej
4.3.2. Efektywność finansowa badanych przedsiębiorstw
4.3.3. Zakres umiędzynarodowienia badanych przedsiębiorstw
4.3.4. Formy prowadzenia działalności gospodarczej za granicą
4.3.5. Motywy internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw
4.3.6. Relacja między stopniem internacjonalizacji a efektywnością finansową badanych przedsiębiorstw
4.3.7. Relacja między motywami internacjonalizacji a efektywnością finansową badanych przedsiębiorstw
4.3.8. Relacja między formami internacjonalizacji a efektywnością finansową badanych przedsiębiorstw
4.4. Ograniczenia zastosowanej metody badawczej
4.5. Podsumowanie

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków

Aneks
Załącznik A.1. Motywy internacjonalizacji
Załącznik A.2. Korzyści i koszty wymiany międzynarodowej dla przedsiębiorstw w świetle wybranych mikroekonomicznych teorii internacjonalizacji
Załącznik A.3. Wykaz zagranicznych badań dotyczących relacji pomiędzy internacjonalizacją a efektywnością przedsiębiorstw, opublikowanych w latach 2008-2014
Załącznik A.4. Wykaz polskich badań empirycznych dotyczących relacji pomiędzy internacjonalizacją a efektywnością przedsiębiorstw, opublikowanych w okresie 2006-2014
Załącznik A.5a. Tabela współczynników korelacji liniowej r Pearsona (tabela statystyczna)
Załącznik A.5b. Wyniki analizy regresji dla zmiennej zależnej ROE (tabela statystyczna)
Załącznik A.5c. Wyniki analizy regresji dla zmiennej zależnej ROA (tabela statystyczna)
Załącznik A.5d. Wyniki analizy regresji dla zmiennej zależnej ROS (tabela statystyczna)
Załącznik A.5e. Wyniki analizy regresji dla zmiennej zależnej stopa zmiany przychodów ze sprzedaży (tabela statystyczna)

Indeks


312 stron, Format: 16.5x23.9, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022