ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRAWO AUTORSKIE SYSTEM PRAWA PRYWATNEGO TOM 13


BARTA J. RED.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2017, wydanie IV

cena netto: 478.80 Twoja cena  454,86 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Prawo autorskie

System Prawa Prywatnego Tom 13


Tom 13 z serii Systemu Prawa Prywatnego w sposób dokladny oraz kompleksowy omawia zagadnienia dotyczace prawa autorskiego i praw pokrewnych.

Nowe, 4 wydanie uwzglednia wszystkie zmiany w stanie prawnym, które ukazaly sie od poprzedniego wydania ksiazki

w szczególnosci zmiany wynikajace z:

tzw. dużej nowelizacji Prawa autorskiego wprowadzonej ustawą z 11.9.2015 r. o zmianie ustawy o prawie autorskim i prawa pokrewnych oraz ustawy o grach hazardowych (Dz.U. z 2015 r. poz. 1639). Do najważniejszych zmian wynikających z tej noweli należą m.in. zmiany dotyczące tzw. dozwolonego użytku publicznego (w szczególności regulacji: pozwalającej na korzystanie z przemówień publicznych, a także fragmentów wykładów publicznych oraz innych wystąpień o podobnym charakterze;   odnoszącej się do tzw. prawa cytatu; umożliwiającej na korzystanie z utworów w celu parodii, karykatury lub pastiszu – form ściśle powiązanych z prawem do wolności wypowiedzi oraz swobody artystycznej; umożliwiającej wykorzystanie rozpowszechnionych egzemplarzy utworów dla celów reklamy publicznej wystawy bądź publicznej sprzedaży) oraz uzupełniające katalog wynagrodzeń autorskich, które nie podlegają zrzeczeniu, zbyciu ani egzekucji;
ustawy z 25.9.2015 r. o zmianie ustawy – Prawo o stowarzyszeniach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2015 r. poz. 1923), które mają charakter dostosowawczy do treści zmian wprowadzonych ustawą zmieniającą do ustawy – Prawo o stowarzyszeniach;
ustawy z 19.7.2016 r. o zmianie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 1333), których celem jest dostosowanie ustawy z 4.2.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych do dyrektywy Rady Nr 93/83/EWG z 27.9.1993 r. w sprawie koordynacji niektórych zasad dotyczących prawa autorskiego oraz praw pokrewnych stosowanych w odniesieniu do przekazu satelitarnego oraz retransmisji drogą kablową (Dz.Urz. UE L Nr 248, s. 15 ze zm.) w zakresie zasad zawierania umów na reemisję kablową;
ustawy z 14.12.2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60), które mają charakter dostosowujący, w szczególności w zakresie dostosowania nazw typów szkół oraz poziomów wykształcenia do nowych rozwiązań zastosowanych w nowej ustawie z 14.12.2016 r. ­– Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59).
Bardzo istotne z praktycznego punktu widzenia jest także uzupełnienie tomu o najnowsze orzecznictwo. Autorzy dzięki temu, że prezentują różne poglądy zarówno doktryny, jak i judykatury, ułatwiają Czytelnikom znalezienie właściwych argumentów do obrony racji klienta.

W publikacji omówiono takie kwestie jak:

geneza i miejsce prawa autorskiego w systemie prawa;
przedmiot prawa autorskiego (m.in. ochrona róznych kategorii utworów, czesci utworu,  zbiorów danych, wylaczenia spod ochrony);
podmiot prawa autorskiego (m.in. twórca, współtwórcy, producenci, wydawcy);
autorskie prawa majatkowe (m.in. pojecie, ogólna charakterystyka, poszczególne uprawnienia majatkowe);
autorskie prawa osobiste (m.in. pojęcie, prawo do autorstwa utworu oraz do decydowania o jego oznaczeniu, prawo decydowania o pierwszym udostępnieniu utworu publiczności, prawo do integralności utworu, prawo twórcy do wykonania nadzoru autorskiego);
prawa pokrewne, takie jak prawa artystów wykonawców, prawa do fonogramów i wideogramów, prawo do nadan, prawa do pierwszych wydan oraz prawa do wydan naukowych lub krytycznych;
dozwolony użytek chronionych utworów (m.in. kształtowanie się instytucji dozwolonego użytku, poszczególne formy dozwolonego użytku utworów: osobistego i publicznego);
umowy z zakresu prawa autorskiego (m.in. umowy o przeniesienie autorskich praw majatkowych, szczególne zasady wykladni dotyczace umów autorskich, , umowy licencyjne o korzystanie z praw autorskich, wynagrodzenie);
prawo do wizerunku i prawa adresata korespondencji (m.in. przedmiot ochrony, tresc prawa do wizerunku i prawa adresata korespondencji, ograniczenia prawa do wizerunku,  prawo do wizerunku i prawo adresata korespondencji po smierci pierwotnie uprawnionych);
organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi (m.in. forma prawa, zadania w świetle prawa autorskiego, domniemania legitymacji i uprawnienia do zarządzania, wewnętrzne oraz zewnętrzne stosunki organizacji);
ochrona majątkowych praw autorskich na drodze cywilnej (m.in. legitymacja czynna i bierna, przedawnienie);
ochrona autorskich dóbr osobistych (m.in. srodki niemajatkowe ochrony dóbr osobistych, sankcje majatkowe, kumulacja roszczen, zagadnienia procesowe);
tymczasowe środki ochrony autorskich i pokrewnych praw majątkowych (m.in. zabezpieczenie dowodów, zabezpieczenie roszczeń, tymczasowe środki ochrony przy kontroli granicznej);
ochrona praw autorskich i praw pokrewnych na podstawie konwencji międzynarodowych, takich jak: Konwencja berneńska, Konwencja rzymska, Porozumienie TRIPS, Traktat WIPO o prawie autorskim, Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach, Traktat pekiński o artystycznych wykonaniach audiowizualnych;
prawo autorskie w społeczeństwie informacyjnym (m.in. programy komputerowe, bazy danych, utwory multimedialne, sieci komputerowe).

Komentarz, oprócz wydawców,  producentów i nadawców oraz samych twórców i artystów-wykonawców bedzie z pewnoscia przydatny dla sedziów, adwokatów i radców prawnych, a takze wszystkich zainteresowanych zagadnieniami z tematyki prawa autorskiego i praw pokrewnych.


Przedmowa
Wykaz skrótów

Rozdział I. Geneza i miejsce prawa autorskiego w systemie prawa

Rozdział II. Przedmiot prawa autorskiego
§ 1. Wprowadzenie. Pojęcie utworu
§ 2. Problem przyznania praw autorskich w świetle orzecznictwa
§ 3. Ochrona części utworu
§ 4. Specyficzne problemy dotyczące niektórych kategorii utworów
I. Utwór naukowy
II. Utwór kartograficzny
III. Utwór architektoniczny
IV. Utwór reklamowy
V. Wzór przemysłowy
VI. Znak towarowy
VII. Liternictwo i typografia
VIII. Fotografia
IX. Utwór audiowizualny i audialny
X. Utwór lutniczy
XI. Program komputerowy
XII. Polskie Normy
§ 5. Utwory zależne
I. Utwór zależny jako postać utworu niesamoistnego
II. Utwór zależny a utwór inspirowany
III. Cechy i postacie utworu zależnego
IV. Podstawowe założenia regulacji
V. Prawo autorskie do opracowania (prawo zależne)
VI. Prawo zezwalania na wykonywanie autorskich praw zależnych
VII. Charakter prawa zezwalania na wykonywanie autorskich praw zależnych
VIII. Ochrona praw osobistych twórcy utworu pierwotnego
§ 6. Zbiory
§ 7. Wyłączenia spod ochrony
I. Uwagi wstępne
II. Akty normatywne lub ich urzędowe projekty
III. Urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole
IV. Opublikowane opisy patentowe lub ochronne
V. Proste informacje prasowe

Rozdział III. Podmiot prawa autorskiego
§ 8. Uwagi wstępne
§ 9. Twórca
I. Twórca jako podmiot pierwotnie uprawniony
II. Domniemanie co do osoby twórcy
III. Wykonywanie praw autorskich do chwili ujawnienia autorstwa
§ 10. Utwory współautorskie
I. Współtwórczość
II. Wspólność prawa autorskiego
III. Wykonywanie wspólnego prawa autorskiego
§ 11. Utwory połączone
§ 12. Utwory zbiorowe
§ 13. Utwory pracownicze
I. Nabycie autorskich praw majątkowych przez pracodawcę na podstawie art. 12 PrAut
II. Uprawnienia instytucji naukowych
III. Pracodawca jako podmiot pierwotnie uprawniony z tytułu autorskich praw majątkowych do programu komputerowego
§ 14. Utwory audiowizualne

Rozdział IV. Autorskie prawa majątkowe
§ 15. Pojęcie i ogólna charakterystyka autorskich praw majątkowych
I. Monistyczna i dualistyczna konstrukcja majątkowych praw autorskich
II. Własnościowy model kształtowania treści majątkowych praw autorskich
III. Syntetyczna definicja treści majątkowych praw autorskich a uprawnienia cząstkowe
IV. Definicja treści autorskich praw majątkowych w polskiej ustawie
§ 16. Poszczególne uprawnienia majątkowe
I. Pojęcie odrębnego pola eksploatacji
II. Prawo zwielokrotniania
III. Prawo decydowania o obrocie egzemplarzem
IV. Prawo najmu i użyczania egzemplarzy
V. Prawo wystawiania oryginału lub kopii dzieła
VI. Droit de suite
VII. Prawo komunikowania dzieła publiczności bezpośrednio i za pomocą różnych środków technicznych
VIII. Wyłączne prawo zezwalania na wykonywanie zależnego prawa autorskiego
§ 17. Czas trwania majątkowych praw autorskich
I. Uwagi wstępne
II. Ogólne zasady dotyczące liczenia czasu ochrony
III. Odżycie ochrony a wcześniejsze rozporządzenia prawem lub udzielone licencje
IV. Odżycie ochrony utworów obcych na terenie Polski i utworów polskich za granicą
§ 18. Nadużywanie "monopolu autorskiego"

Rozdział V. Autorskie prawa osobiste
§ 19. Autorskie dobra osobiste w rozwoju historycznym
I. Uwagi wprowadzające
II. Początki kształtowania się pojęcia autorskich praw osobistych
III. Droit moral
§ 20. Pojęcie oraz konstrukcja autorskich dóbr osobistych i praw osobowości
I. Stosunek autorskich dóbr osobistych do dóbr osobistych powszechnego prawa cywilnego
II. Koncepcja zamkniętego katalogu autorskich praw osobowości
III. Kryteria oceny naruszenia autorskich dóbr osobistych
IV. Okoliczności wyłączające bezprawność naruszenia autorskich dóbr osobistych
V. Nadużycie autorskich praw osobistych
VI. Wnioski
§ 21. Prawo do autorstwa utworu oraz do decydowania o jego oznaczeniu
I. Uwagi wprowadzające
II. Przywłaszczenie sobie cudzego autorstwa a sytuacje pokrewne
III. Plagiat jako wynik przywłaszczenia autorstwa
IV. Plagiat jako zjawiskowa postać deliktu
V. Plagiat dzieł naukowych
VI. Autoplagiat
VII. Swoboda oznaczania dzieła nazwiskiem lub pseudonimem twórcy oraz zatajenia autorstwa
VIII. Ghostwriting
§ 22. Prawo decydowania o pierwszym udostępnieniu utworu publiczności
I. Uwagi wprowadzające
II. Natura prawa decydowania o pierwszym udostępnieniu utworu publiczności
III. Treść prawa decydowania o pierwszym udostępnieniu utworu publiczności
IV. Wykonywanie prawa oraz zakres jego ochrony
V. Sposób udostępnienia utworu
VI. Wpływ zobowiązań umownych twórcy na wyznaczenie granic swobody decydowania o udostępnieniu utworu publiczności
VII. Wpływ zobowiązań umownych zamawiającego na skuteczność decyzji twórcy o upublicznieniu utworu
VIII. Prawo decydowania o upublicznieniu utworu w stosunkach pracowniczych
IX. Ograniczenia swobody decydowania o udostępnieniu dzieła
§ 23. Prawo do integralności utworu
I. Konstrukcja ochrony nienaruszalności utworu w prawie obowiązującym
II. Prawo do integralności utworów wyrażonych słowem (literackich, publicystycznych, naukowych)
III. Prawo do integralności utworów plastycznych i fotograficznych
IV. Prawo do integralności utworów architektonicznych, architektoniczno-urbanistycznych i urbanistycznych
V. Prawo do integralności utworów muzycznych i słowno-muzycznych
VI. Prawo do integralności dzieł audiowizualnych
VII. Ochrona integralności utworów stanowiących podstawę twórczości zależnej
§ 24. Prawo odstąpienia od umowy lub jej wypowiedzenia z powodu istotnych interesów twórczych oraz prawo wprowadzania zmian w utworze (nadzór autorski)
I. Uwagi wprowadzające
II. Prawo odstąpienia od umowy lub jej wypowiedzenia
III. Prawo wprowadzania zmian w dziele
§ 25. Prawo żądania udostępnienia egzemplarza dzieła. Prawo decydowania o losach oryginału utworu plastycznego w przypadku podjęcia przez właściciela decyzji o jego zniszczeniu. Wpływ nabycia własności nośnika materialnego dzieła na decyzję twórcy dotyczącą udostępnienia publicznego dzieła. Sytuacja prawna właściciela dzieła
I. Uwagi wprowadzające
II. Prawo żądania udostępnienia egzemplarza dzieła (prawo dostępu do utworu)
III. Prawo decydowania o losach oryginału utworu plastycznego w przypadku podjęcia przez właściciela decyzji o jego zniszczeniu
IV. Wpływ nabycia własności nośnika materialnego dzieła na decyzję twórcy dotyczącą udostępnienia publicznego dzieła
V. Sytuacja prawna właściciela dzieła
VI. Szczególne środki ochrony twórcy
§ 26. Ochrona sfery osobowości twórcy po jego śmierci
I. Wprowadzenie
II. Koncepcje teoretyczne
III. Czy prawo polskie wyklucza dziedziczność autorskich praw osobistości?
§ 27. Dysponowanie autorskimi prawami osobistymi w drodze czynności prawnych
I. Uwagi wprowadzające
II. Znaczenie autorskich praw osobistych w procesie eksploatacji utworu
III. Instrumenty prawne właściwe dla dysponowania autorskimi prawami osobistymi
IV. Pogląd wykluczający możliwość dysponowania autorskimi prawami osobistymi
V. Pogląd dopuszczający możliwość dysponowania autorskimi prawami osobistymi w drodze czynności prawnych

Rozdział VI. Prawa pokrewne
§ 28. Wprowadzenie
I. Pojęcie praw pokrewnych - aspekty porównawcze i międzynarodowe
II. Geneza praw pokrewnych w Polsce
§ 29. Prawa artystów wykonawców
I. Przedmiot ochrony
II. Podmioty praw do artystycznych wykonań
III. Treść prawa artysty wykonawcy
IV. Pozostałe aspekty ochrony artystycznych wykonań
§ 30. Prawa do fonogramów i wideogramów
I. Przedmiot i podmiot prawa do fonogramu
II. Przedmiot i podmiot prawa do wideogramu
III. Prawo do fonogramu i wideogramu
IV. Pozostałe aspekty ochrony fonogramów i wideogramów
§ 31. Prawa do nadań
I. Przedmiot ochrony
II. Podmioty praw do nadań
III. Treść prawa do nadania
§ 32. Prawa do pierwszych wydań oraz prawa do wydań naukowych lub krytycznych
I. Uwagi wstępne
II. Prawa do pierwszych wydań
III. Prawa do wydań naukowych i krytycznych

Rozdział VII. Dozwolony użytek chronionych utworów
§ 33. Uwagi ogólne
§ 34. Kształtowanie się instytucji dozwolonego użytku
I. Regulacje okresu międzywojennego
II. Dozwolony użytek w okresie obowiązywania ustawy z 10.7.1952 r.
§ 35. Dozwolony użytek na gruncie obowiązującego prawa autorskiego
I. Ogólne zasady korzystania z utworu w ramach dozwolonego użytku
II. Pojęcie własnego użytku osobistego
III. Dozwolony użytek publiczny

Rozdział VIII. Umowy prawa autorskiego
§ 36. Wprowadzenie
§ 37. Stosunek przepisów prawa autorskiego o umowach do przepisów Kodeksu cywilnego i ogólna typologia umów
§ 38. Ogólne założenia umownego prawa autorskiego
§ 39. Umowy o przeniesienie autorskich praw majątkowych
I. Przejście praw a pola eksploatacji
II. Chwila przejścia praw autorskich
III. Forma umowy
§ 40. Szczególne zasady wykładni dotyczące pierwotnych umów autorskich
I. Utwory przyszłe
II. Domniemanie udzielenia licencji
III. Sposób korzystania z utworu
IV. Stosunki twórcy z nabywcą praw
V. Zezwolenie na wykonywanie zależnych praw autorskich
VI. Zbiorowa publikacja utworów
VII. Uprawnienie twórcy do odstąpienia od umowy przeniesienia praw
§ 41. Szczególne reguły wykonywania umów o nabycie praw autorskich
§ 42. Prawo twórcy do wykonywania nadzoru autorskiego
§ 43. Prawo własności egzemplarza utworu a przejście praw
§ 44. Umowy licencyjne o korzystanie z praw autorskich
I. Pojęcie umowy licencyjnej
II. Zakres terytorialny i czasowy umowy licencyjnej
III. Strony umowy licencyjnej
IV. Rodzaje licencji
V. Wypowiedzenie umowy licencyjnej
VI. Inne zagadnienia
§ 45. Wynagrodzenie za korzystanie z utworów

Rozdział IX. Prawo do wizerunku i prawo adresata korespondencji
§ 46. Wprowadzenie
I. Prawo do wizerunku
II. Prawo adresata korespondencji
III. Podstawy prawne ochrony
IV. Zakres działania art. 81-83 PrAut
§ 47. Przedmiot ochrony
I. Pojęcie wizerunku
II. Wizerunek a przedmiot ochrony praw osobistych
III. Rozpoznawalność przedstawionej osoby jako podstawowa cecha wizerunku
IV. Wizerunek a maska artystyczna
V. Pojęcie korespondencji a przedmiot ochrony praw osobistych
§ 48. Treść prawa do wizerunku i prawa adresata korespondencji
I. Wprowadzenie
II. Przesłanki ochrony wizerunku na podstawie Kodeksu cywilnego i art. 81 PrAut
III. Prawo do zakazywania utrwalania lub zniekształcania wizerunku
IV. Prawo do decydowania o rozpowszechnianiu wizerunku na podstawie art. 23 KC
V. Prawo do decydowania o rozpowszechnianiu wizerunku na podstawie art. 81 PrAut
VI. Inne możliwe ujęcia prawa do wizerunku z art. 81 PrAut
VII. Treść prawa adresata korespondencji
VIII. Prawo podmiotowe do wizerunku i korespondencji
IX. Pojęcie rozpowszechniania wizerunku lub korespondencji
§ 49. Zezwolenie na rozpowszechnianie wizerunku lub korespondencji
I. Charakter prawny zezwolenia
II. Umowa zezwalająca
III. Ciężar dowodu
IV. Domniemanie dotyczące odpłatnych modeli
§ 50. Ograniczenia prawa do wizerunku
I. Wprowadzenie
II. Wizerunki osób powszechnie znanych utrwalone w związku z pełnionymi funkcjami
III. Osoby stanowiące szczegół większej całości
IV. Cel rozpowszechnienia wizerunku osoby powszechnie znanej
§ 51. Prawo do wizerunku i prawo adresata korespondencji po śmierci pierwotnie uprawnionych
I. Prawo do wizerunku po śmierci pierwotnie uprawnionego
II. Prawo adresata korespondencji po śmierci pierwotnie uprawnionego
III. Ochrona wizerunku Fryderyka Chopina
§ 52. Roszczenia ochronne w przypadku naruszenia prawa do wizerunku lub prawa adresata korespondencji
I. Wprowadzenie
II. Roszczenia niemajątkowe w razie naruszenia prawa do wizerunku
lub prawa adresata korespondencji
III. Roszczenia majątkowe

Rozdział X. Organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi
§ 53. Wprowadzenie
§ 54. Forma prawna organizacji zbiorowego zarządzania
§ 55. Różnice organizacji zbiorowego zarządzania w porównaniu ze zwykłym stowarzyszeniem
I. Uwagi ogólne
II. Zagadnienia członkostwa
III. Cel działania organizacji
IV. Zezwolenie na podjęcie działalności określonej w ustawie
V. Nadzór nad dalszą działalnością organizacji zbiorowego zarządzania
VI. Rozdział środków
VII. Likwidacja stowarzyszenia
§ 56. Zadania organizacji zbiorowego zarządzania w świetle prawa autorskiego
§ 57. Domniemania legitymacji i uprawnienia do zarządzania
§ 58. Wewnętrzne stosunki organizacji
I. Zasady ogólne
II. Umowa powierzenia praw
III. Równe traktowanie reprezentowanych
§ 59. Stosunki zewnętrzne organizacji z korzystającymi z utworów
I. Obowiązek kontraktowania
II. Obowiązek opracowania tabel wynagrodzeń
III. Charakter prawny tabel
§ 60. Działalność organizacji zbiorowego zarządzania w świetle prawa konkurencji
§ 61. Organizacje zbiorowego zarządzania na Rynku Wewnętrznym

Rozdział XI. Ochrona majątkowych praw autorskich na drodze cywilnej
§ 62. Uwagi wstępne
§ 63. Legitymacja czynna i bierna
§ 64. Poszczególne roszczenia
I. Uwagi wprowadzające
II. Roszczenie o odszkodowanie
III. Roszczenie o wydanie uzyskanych korzyści
IV. Prawo do wynagrodzenia twórców utworów wkładowych w utworze audiowizualnym
V. Relacja prawa do wynagrodzenia z art. 70 ust. 21 PrAut do ujęcia treści prawa autorskiego w art. 17 i 18 ust. 3 PrAut
VI. Znaczenie przesłanki "stosowności" wynagrodzenia z art. 70 ust. 21 PrAut
VII. Roszczenie o podwyższenie wynagrodzenia
VIII. Roszczenie o zaniechanie naruszeń
IX. Roszczenie o usunięcie skutków naruszenia
X. Orzeczenie o wytworzonych przedmiotach, użytych środkach i materiałach
XI. Roszczenie z art. 189 KPC
XII. Żądanie udzielenia informacji
XIII. Roszczenia informacyjne z art. 105 ust. 2 PrAut
XIV. Skutki niedostarczenia informacji lub nieudostępnienia dokumentów
XV. Zbieg żądań z art. 80 ust. 1 pkt 2 i z art. 105 ust. 2 PrAut
XVI. Orzeczenie o bezprawnie sporządzonych egzemplarzach
XVII. Żądanie zasądzenia odpowiedniej kwoty na Fundusz Promocji Twórczości
§ 65. Przedawnienie

Rozdział XII. Ochrona autorskich dóbr osobistych
§ 66. Uwagi wstępne
§ 67. Środki niemajątkowe ochrony dóbr osobistych
I. Roszczenie o zaniechanie działań zagrażających naruszeniem lub naruszających dobra osobiste twórcy
II. Roszczenia o usunięcie skutków naruszenia
III. Powództwo o ustalenie naruszonego dobra
§ 68. Sankcje majątkowe
I. Roszczenie o zadośćuczynienie pieniężne za krzywdę
II. Roszczenie o zapłatę na wskazany cel społeczny
III. Problem jednoczesnego spełnienia obu roszczeń pieniężnych z art. 78 PrAut
IV. Roszczenie o naprawienie szkody majątkowej
V. Roszczenie z art. 79 ust. 4 PrAut
§ 69. Kumulacja roszczeń (sankcji)
§ 70. Zagadnienia procesowe
I. Legitymacja czynna w procesie
II. Legitymacja bierna w procesie
§ 71. Problematyka zbywalności, dziedziczności i przedawnienia roszczeń o ochronę autorskich praw osobistych

Rozdział XIII. Tymczasowe środki ochrony autorskich i pokrewnych praw majątkowych
§ 72. Wprowadzenie
§ 73. Wspólne zasady dotyczące postępowań pomocniczych
I. Sąd właściwy do wydania postanowienia tymczasowego
II. Rozpoznanie wniosku o zabezpieczenie na posiedzeniu niejawnym
III. Legitymacja czynna i bierna w postępowaniach pomocniczych
IV. Wartość przedmiotu sporu
V. Uprawdopodobnienie istnienia roszczenia majątkowego, z którym zarządzenie tymczasowe ma związek
§ 74. Zabezpieczenie dowodów
§ 75. Postanowienie o obowiązku udzielenia informacji i udostępnienia określonej przez sąd dokumentacji
§ 76. Zabezpieczenie roszczeń
§ 77. Tymczasowe środki ochrony przy kontroli granicznej

Rozdział XIV. Ochrona praw autorskich i pokrewnych na podstawie konwencji międzynarodowych
§ 78. Wprowadzenie
§ 79. Konwencja berneńska
I. Geneza. Charakterystyka ogólna
II. Przedmiotowy i podmiotowy zasięg stosowania konwencji, łączniki
III. Podstawowe zasady
IV. Autorskie prawa osobiste
V. Autorskie prawa majątkowe
VI. Ograniczenia praw majątkowych
§ 80. Konwencja rzymska
I. Charakterystyka ogólna
II. Zasięg ochrony konwencyjnej
III. Treść ochrony
§ 81. Porozumienie TRIPS
I. Geneza i istota porozumienia TRIPS
II. Charakterystyka ogólna
III. Treść ochrony - prawa minimalne
IV. Dochodzenie i egzekwowanie praw własności intelektualnej
V. Rozstrzyganie sporów
§ 82. Traktat WIPO o prawie autorskim
I. Geneza i charakter prawny Traktatu o prawie autorskim
II. Treść praw - minimum traktatowe
III. Pozostałe zagadnienia
§ 83. Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach
I. Geneza i założenia ogólne
II. Treść ochrony - prawa minimalne
III. Pozostałe zagadnienia
§ 84. Traktat pekiński o artystycznych wykonaniach audiowizualnych
I. Geneza
II. Zasady ogólne
III. Prawa osobiste
IV. Prawa majątkowe
V. Przeniesienie prawa do artystycznych wykonań audiowizualnych
VI. Inne postanowienia
§ 85. Traktat WIPO o ułatwieniu dostępu do opublikowanych utworów osobom niewidomym, słabowidzącym i osobom z niepełnosprawnościami uniemożliwiającymi im zapoznawanie się z drukiem
I. Geneza
II. Zasadnicze postanowienia traktatu
III. Perspektywy

Rozdział XV. Prawo autorskie w społeczeństwie informacyjnym
§ 86. Uwagi wstępne
§ 87. Programy komputerowe
I. Program komputerowy jako przedmiot prawa autorskiego
II. Podmiot autorskich praw majątkowych
III. Treść autorskich praw majątkowych
IV. Dozwolony użytek
V. Autorskie prawa osobiste
VI. Środki technicznego zabezpieczenia programu
VII. "Amnestia komputerowa"
§ 88. Bazy danych
I. Uwagi wprowadzające
II. Baza danych jako przedmiot prawa autorskiego
III. Podmiot autorskich praw majątkowych
IV. Tworzenie i eksploatacja baz danych
V. Treść prawa autorskiego i jego ograniczenia
VI. Nowy model ochrony baz danych
§ 89. Utwory multimedialne
I. Uwagi wprowadzające
II. Problemy dotyczące przedmiotu i podmiotu prawa autorskiego
III. Tworzenie i eksploatacja produktów multimedialnych
§ 90. Sieci komputerowe
I. Uwagi wprowadzające
II. Przedmiot i podmiot prawa autorskiego
III. Podstawowe pojęcia: rozpowszechnianie i publikacja
IV. Podstawowe sposoby eksploatacji
V. Dozwolony użytek
VI. Problem odpowiedzialności za naruszenie praw autorskich lub pokrewnych
VII. Środki techniczne chroniące przed naruszeniem prawa
VIII. Środki techniczne i informacje służące do zarządzania prawami wyłącznymi
§ 91. Nowe spojrzenie na prawo autorskie

Indeks rzeczowy


1356 stron, Format: 16.8x24.2, oprawa twarda z obwolutą

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022