ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TECHNOLOGIE INFORMACYJNE I KOMUNIKACYJNE NA RYNKU TURYSTYCZNYM


BERBEKA J. BORODAKO K.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 83.30 Twoja cena  79,14 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Technologie informacyjne i komunikacyjne na rynku turystycznym


Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne radykalnie zmieniają sposób funkcjonowania rynków, w szczególności rynku turystycznego. Dlatego konieczne jest śledzenie zmian i ich opis w literaturze. Stało się to główną przesłanką przygotowania niniejszej książki przez pracowników Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

W publikacji przedstawiono szeroki opis technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TIK) stosowanych przez podmioty rynku turystycznego na podstawie kwerendy literatury oraz wyników przeprowadzonych badań. Wskazano rolę TIK w funkcjonowaniu rynku turystycznego miasta Krakowa.

Rezultaty są ważne przede wszystkim dla środowiska akademickiego zajmującego się naukowo problematyką turystyki. Efektem praktycznym jest uzyskanie danych niezbędnych dla strony podażowej rynku turystycznego, której podmioty mogą przygotowywać ofertę dostosowaną do zidentyfikowanych zachowań turystów.

Wyniki badań mają walor aplikacyjny przede wszystkim dla branży turystycznej, dostarczając wiedzy formalnej w tym zakresie. Szeroki przegląd tematyki związanej z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w turystyce może stanowić również atrakcyjne opracowanie dla studentów na kierunkach związanych z turystyką. Monografia jest także wartościowym źródłem informacji dla władz administracyjnych i samorządowych nie tylko Krakowa, ale innych rejonów recepcji turystycznej w Polsce, a w szczególności dużych miast.


Wstęp (J. Berbeka)

Rozdział 1. Technologie informacyjne i komunikacyjne - wprowadzenie w problematykę (R. Seweryn)
1.1. Społeczeństwo informacyjne i jego technologiczny wymiar
1.2. Zakres pojęciowy terminu "technologie informacyjno-komunikacyjne"
1.3. Rozwój i zalety internetu jako katalizatora rozwiązań TIK
1.4. Zmiany na rynku turystycznym wywołane przez technologie informacyjno-komunikacyjne
1.5. Rynek zasobów i usług cloud computing

Rozdział 2. Rozwiązania informacyjno-komunikaeyjne w przedsiębiorstwach turystycznych (M. Rudnicki)
2.1. Ewolucja TIK na rynku turystycznym
2.2. Rozwiązania stosowane w branży lotniczej
2.3. Rozwiązania stosowane w branży hotelowej
2.4. Rozwiązania stosowane w branży gastronomicznej
2.5. Wybrane narzędzia wsparcia komunikacji w firmie turystycznej

Rozdział 3. Znaczenie mediów społecznościowych w turystyce (Z. Borek)
3.1. Istota i znaczenie mediów społecznościowych
3.2. Klasyfikacja i demografia mediów społecznościowych
3.3. Strategie działania firm w mediach społecznościowych

Rozdział 4. Rola technologii mobilnych na rynku turystycznym (A. Niemczyk)
4.1. Istota technologii mobilnych
4.2. Rynek usług mobilnych w Polsce i na świecie
4.3. Aplikacje mobilne wykorzystywane przed i podczas podróży

Rozdział 5. Znaczenie rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości w tworzeniu produktów turystycznych (J. Berbeka)
5.1. Istota wirtualnej rzeczywistości i jej rodzaje
5.2. Kategoria rzeczywistości rozszerzonej
5.3. Zastosowanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości na rynku turystycznym

Rozdział 6. Kraków jako wiodący ośrodek turystyki w Polsce (J. Sala)
6.1. Uwarunkowania rozwoju turystyki w Krakowie
6.2. Turystyczna baza noclegowa w Krakowie i tendencje jej rozwoju
6.3. Rozwój bazy żywieniowej
6.4. Zmiany w strukturze bazy transportowej Krakowa w latach 2010-2015
6.5. Rozwój infrastruktury paraturystycznej

Rozdział 7. Metodyka badań i charakterystyka badanej zbiorowości (K. Lipecki)
7.1. Cel oraz problem badawczy
7.2. Dobór próby do badań ankietowych i netograficznych
7.2.1. Badania ankietowe
7.2.2. Badania netograficzne
7.3. Charakterystyka badanej zbiorowości

Rozdział 8. Wielowymiarowa ewaluacja stron internetowych podmiotów krakowskiego rynku turystycznego (K. Borodako)
8.1. Ogólna ocena stron internetowych podmiotów na rynku turystycznym
8.2. Wykorzystanie TiK w zakresie treści, czytelności i dostępności witryn internetowych
8.3. Wykorzystanie TiK w zakresie mechanizmów nawigacji i jakości technicznej stron internetowych
8.4. Wykorzystanie TiK w zakresie reklamy, interaktywności oraz realizacji rezerwacji

Rozdział 9. Analiza wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych przez odwiedzających Kraków (J. Berbeka)
9.1. Stan posiadania przez badanych urządzeń i oprogramowania z zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych
9.2. Zachowania odwiedzających Kraków w zakresie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych na rynku
9.3. Ocena podmiotów krakowskiego rynku turystycznego w zakresie stosowanych technologii informacyjnych i komunikacyjnych

Zakończenie (K. Borodako)

Bibliografia
Spis rysunków i tabel
Indeks


202 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022