ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 72.79 69,15   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM MIĘDZYNARODOWYM INTEGRACJA RÓŻNORODNOŚCI


WIKTOR J. RED.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 72.79 Twoja cena  69,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym

Integracja różnorodności


Książka podejmuje pogłębioną, jednak syntetyczną refleksję nad koncepcją, strukturą i uwarunkowaniami zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym.

Stanowi próbę zaprezentowania podstawowych zagadnień problematyki internacjonalizacji firmy w postaci swoistej integracji różnorodności – integracji podstawowych i na wskroś autonomicznych funkcji przedsiębiorstwa: marketingu, zasobów ludzkich, finansów i rachunkowości, ale i też integracji odmienności, jaką stanowi współczesny świat – „globalna wioska” ze specyfiką i tożsamością poszczególnych rynków ekspansji międzynarodowej przedsiębiorstw. Takie podejście umożliwia holistyczne spojrzenie na zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym w złożonych i turbulentnych warunkach, jakie stwarzają rozległe i pogłębiające się procesy globalizacji.

W pracy dostrzegam następujące znaczące zalety:
Po pierwsze, książka zawiera kompletny lub „niemal kompletny” […] przegląd podstawowych problemów i wyzwań zarządzania międzynarodowego. Na szczególnie pozytywną ocenę zasługuje przełamanie coraz wyraźniejszych barier dzielących subdyscypliny zarządzania i uwzględnienie aspektów finansowych i rachunkowości przedsiębiorstw międzynarodowych.
Po drugie, opracowanie zawiera wiele przykładów (w formie tzw. „skanerów”), często zaczerpniętych z praktyki przedsiębiorstw polskich lub działających w Polsce. Dzięki temu możliwe jest bezpośrednie odniesienie teorii do praktyki i nierzadko rodzimej praktyki.
Po trzecie, w pracy znaleźć można kompetentne omówienie większości najważniejszych koncepcji, teorii i modeli spotykanych w światowej i polskiej literaturze dotyczącej zarządzania międzynarodowego. Zapewnia się w ten sposób Czytelnikowi dobry punkt wyjścia do dalszych studiów.

Autorom udało się z powodzeniem zrealizować ambitny zamiar, wychodzący naprzeciw potrzeb praktyki zarządzania, dydaktyki akademickiej, rozwoju kadr menedżerskich i dalszych badań w obszarze zarządzania międzynarodowego.

Prof. dr hab. Andrzej K. Koźmiński
Akademia Leona Koźmińskiego


O autorach

Wprowadzenie. Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym - morfologia problematyki (Jan W. Wiktor)

Rozdział 1. Globalizacja - przesłanki i wyzwania dla przedsiębiorstw funkcjonujących na rynkach międzynarodowych (Jolanta Walas-Trębacz)
1.1. Pojęcie i cechy globalizacji
1.2. Geneza i przesłanki rozwoju procesu globalizacji
1.3. Wymiary globalizacji
1.4. Czynniki wpływające na procesy globalizacji
1.5. Korzyści i zagrożenia procesu globalizacji
1.6. Wyzwania i szanse dla przedsiębiorstw w warunkach globalizacji

Rozdział 2. Kultura - uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym (Agnieszka Żbikowska)
2.1. Kultura a internacjonalizacja przedsiębiorstwa - obszary wpływu i zależności
2.2. Kultura i kultura narodowa
2.2.1. Teoretyczne ujęcie kultury
2.2.2. Kultura narodowa a globalizacja
2.3. Klasyfikacje kultur narodowych
2.3.1. Wymiary kultury G. Hofstede‘a
2.3.2. Wymiary kultury według F. Trompenaarsa
i Ch. Hampden-Turnera
2.3.3. Wymiary kultury w projekcie GLOBE
2.3.4. Wymiary kultury według R. Gestelanda
2.4. Znaczenie wybranych elementów kultury dla działalności przedsiębiorstw międzynarodowych
2.5. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa międzynarodowego

Rozdział 3. Przedsiębiorstwo międzynarodowe - rozwój, strategie i struktury (Czesław Mesjasz)
3.1. Umiędzynarodowienie jako forma rozwoju przedsiębiorstwa
3.1.1. Pojęcie i formy umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw
3.1.2. Motywy umiędzynarodowienia
3.1.3. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw międzynarodowych
3.1.4. Problemy i dziedziny teorii umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa
3.2. Strategie umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa
3.2.1. Uwarunkowania strategii umiędzynarodowienia
3.2.2. Model H. Perlmuttera
3.2.3. Model R. White‘a i T. Poyntera
3.2.4. Model koordynacji i konfiguracji M. Portera
3.2.5. Model C. Prahalada i Y. Doza
3.2.6. Model C. Bartletta i S. Ghoshala
3.3. Systemy zarządzania i struktury organizacyjne przedsiębiorstw międzynarodowych
3.3.1. Własność, nadzór korporacyjny i kontrola korporacyjna
3.3.2. Spółka europejska jako forma internacjonalizacji przedsiębiorstwa
3.3.3. Struktury organizacyjne przedsiębiorstw międzynarodowych
3.3.4. Relacje międzyorganizacyjne przedsiębiorstw międzynarodowych - konkurencja i kooperacja

Rozdział 4. Strategie marketingowe przedsiębiorstw międzynarodowych (Jan W. Wiktor)
4.1. Specyfika marketingu międzynarodowego
4.2. Obszary i uwarunkowania strategicznych decyzji marketingowych przedsiębiorstwa międzynarodowego
4.2.1. Obszary strategicznych rozstrzygnięć w marketingu międzynarodowym
4.2.2. Międzynarodowe badania marketingowe
4.2.3. Makro- i mikrosegmentacja rynku międzynarodowego
4.3. Wymiary strategii marketingu międzynarodowego
4.4. Strategie wejścia przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne
4.5. Strategie obecności przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych
4.5.1. Ogólna orientacja: standaryzacja versus adaptacja
4.5.2. Sposób podejścia do rynków międzynarodowych: formuła EPRG
4.5.3. Strategie konkurowania przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych
4.5.4. Strategie obsługi nabywców - elementy międzynarodowego łańcucha wartości

Rozdział 5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach międzynarodowych (Aleksy Pocztowski)
5.1. Geneza i kontekst międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi
5.2. Pojęcie i cechy zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach
międzynarodowych
5.3. Podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach międzynarodowych
5.4. Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi
5.5. Misje zagraniczne pracowników
5.6. Systemy wynagradzania w przedsiębiorstwach międzynarodowych
5.7. Rozwój zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach międzynarodowych
5.8. Zarządzanie różnorodnością
5.9. Wyzwania w obszarze międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi

Rozdział 6. Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwach międzynarodowych (Joanna Wyrobek)
6.1. Specyficzne problemy zarządzania finansami przedsiębiorstwach międzynarodowych
6.2. Zarządzanie kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwach międzynarodowych
6.2.1. Zarządzanie należnościami
6.2.2. Zarządzanie zapasami
6.2.3. Zarządzanie gotówką
6.2.4. Determinanty strategii finansowania kapitału obrotowego w przedsiębiorstwach międzynarodowych
6.2.5. Dostępne opcje finansowania kapitału obrotowego netto w przedsiębiorstwach międzynarodowych
6.3. Budżetowanie kapitałowe w przedsiębiorstwach międzynarodowych
6.3.1. Motywy inwestowania za granicą.
6.3.2. Estymacja przepływów pieniężnych
6.3.3. Estymacja kosztu kapitału dla projektów inwestycyjnych w przedsiębiorstwach międzynarodowych
6.4. Zarządzanie strukturą kapitału w przedsiębiorstwach międzynarodowych
6.4.1. Strategie zarządzania strukturą kapitałową
6.4.2. Pozyskiwanie kapitału własnego
6.4.3. Pozyskiwanie długu
6.5. Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwach międzynarodowych
6.6. Wpływ internacjonalizacji na efektywność i produktywność przedsiębiorstw międzynarodowych
6.7. Transfery wewnętrzne przedsiębiorstw międzynarodowych
6.8. Przedsiębiorstwa międzynarodowe a podatki

Rozdział 7. Rachunkowość przedsiębiorstw międzynarodowych (Paweł Bielawski)
7.1. Pojęcie rachunkowości międzynarodowej - specyfika i znaczenie dla przedsiębiorstw działających na rynkach zagranicznych
7.2. Struktura rachunkowości międzynarodowej
7.3. Rachunkowość międzynarodowa jako uniwersalny system zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym
7.4. Wymiar komparatywny rachunkowości międzynarodowej
7.5. Rachunkowość finansowa i zarządcza transakcji zagranicznych przedsiębiorstw międzynarodowych

Zakończenie. Integracja różnorodności w zarządzaniu przedsiębiorstwem międzynarodowym - próba syntezy (Jan W. Wiktor)

Bibliografia
Indeks rzeczowy


352 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022