|
MARKETING USŁUG LOGISTYCZNYCH
CHRĄCHOL-BARCZYK U. JEDLIŃSKI M. ROSA G. wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 72.79 Twoja cena 69,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Marketing usług logistycznych
Celem naukowo-badawczym niniejszej monografii jest przybliżenie odbiorcom zagadnień
marketingu usług logistycznych, wskazanie jego istoty i specyfiki, uwarunkowań
kierunków jego rozwoju, wykorzystania instrumentów marketingowych w usługach
logistycznych.
Przedmiotem rozważań jest zbadanie, jak się przeobraża marketing w kontekście
współczesnych uwarunkowań na rynku TSL, jakie są klasyczne i nowoczesne działania i
instrumenty marketingowe stosowane w usługach logistycznych, jak się zachowują
współcześni nabywcy usług logistycznych oraz jakie są specyficzne, najważniejsze
płaszczyzny rozwoju marketingu tych usług.
W celu osiągnięcia przyjętych założeń:
zdefiniowano i przedstawiono istotę usług logistycznych w łańcuchu dostaw,
omówiono specyfikę marketingu usług logistycznych w kontekście przeobrażeń
zachodzących w marketingu i marketingu usług,
zrealizowano podstawowe problemy badawcze w ujęciu teoretycznym i empirycznym,
odnoszące się do prowadzenia działań i wykorzystania instrumentów marketingowych w
usługach logistycznych,
wskazano kierunki rozwoju marketingu usług logistycznych.
Książka jest adresowana do:
- studentów kierunków ekonomicznych – jako pomoc dydaktyczna do wykładów i ćwiczeń
z przedmiotu „Marketing usług logistycznych”, a także lektura uzupełniająca z
przedmiotów: „Zarządzanie marketingowe w logistyce”, „Zarządzanie relacjami w
łańcuchu dostaw”,
- nauczycieli akademickich poszukujących nowych narzędzi dydaktycznych,
- osób prowadzących szkolenia z zakresu nowoczesnego marketingu usług logistycznych.
Książka napisana przez zespół autorów pracujących w dwóch katedrach –
Logistyki i Marketingu Usług Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu
Szczecińskiego.
Wstęp
Część Pierwsza. Uwarunkowania rozwoju marketingu usług logistycznych
Rozdział 1. Usługi logistyczne w łańcuchu dostaw (Izabela Dembińska
(1.2, 1.3), Mariusz Jedliński (1.1, 1.3))
1.1. Pojęcie i cechy usługi logistycznej
1.2. Ewolucja zakresu i form świadczenia usług logistycznych
1.3. Rynek usług logistycznych - elementy i cechy
Pytania problemowe
Rozdział 2. Od marketingu do marketingu usług logistycznych (Grażyna
Rosa (2.1, 2.3), Izabela Ostrowska (2.2))
2.1. Wprowadzenie - definicje i objaśnienie pojęć
2.2. Marketing usług
2.3. Od marketingu usług do marketingu usług logistycznych
Pytania problemowe
Rozdział 3. Otoczenie przedsiębiorstwa logistycznego (Agnieszka Smalec)
3.1. Wprowadzenie
3.2. Mikrootoczenie przedsiębiorstwa logistycznego
3.3. Makrootoczenie przedsiębiorstwa logistycznego
Pytania problemowe
Rozdział 4. Segmentacja i pozycjonowanie usług logistycznych (Anna
Szwajlik)
4.1. Wprowadzenie - definicje i objaśnienie pojęć
4.2. Segmentacja klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych
4.3. Procedury segmentacji rynku
4.4. Wybór rynku docelowego
4.5. Pozycjonowanie produktów i usług
4.6. Segmentacja i pozycjonowanie usług logistycznych
Pytania problemowe
Rozdział 5. Badania marketingowe w przedsiębiorstwie logistycznym
(Monika Spychalska-Wojtkiewicz)
5.1. Wprowadzenie - definicje i objaśnienie pojęć
5.2. Zakres oraz proces badań marketingowych
5.3. Zastosowanie badań marketingowych w logistyce
Pytania problemowe
Rozdział 6. Nabywca usług logistycznych (Grażyna Rosa)
6.1. Wprowadzenie - orientacja na nabywcę usług logistycznych
6.2. Zachowania nabywców usług logistycznych
6.3. Czynniki wpływające na zachowania nabywców usług TSL
6.3.1. Usługa TSL jako produkt marketingowy
6.3.2. Cena jako instrument marketingu mix na rynku usług TSL
6.3.3. Dystrybucja jako instrument marketingu mix na rynku usług TSL
6.3.4. Promocja jako instrument marketingu mix na rynku usług transportowych
6.3.5. Personel przedsiębiorstw TSL
6.3.6. Proces świadczenia usług TSL
6.3.7. Świadectwo materialne usług TSL
Pytania problemowe
Część Druga. Instrumenty marketingowe w logistyce
Rozdział 7. Produkt w ujęciu marketingowym i logistycznym (Leszek
Gracz)
7.1. Wprowadzenie - produkt logistyczny jako instrument marketingu usług
7.2. Usługa logistyczna w koncepcji skali kontinuum - materialne elementy produktu
logistycznego
7.3. Struktura warstwowa produktu logistycznego
7.4. Marka na rynku usług logistycznych 7
7.5. Teoria cyklu życia produktu w kontekście usług logistycznych
7.6. Kształtowanie asortymentu usług logistycznych
Pytania problemowe
Rozdział 8. Cena w usługach logistycznych (Józef Perenc)
8.1. Wprowadzenie - specyfika ceny jako instrumentu marketingowego
8.2. Specyfika i funkcje cen w usługach
8.3. Główne determinanty cen w usługach logistycznych
8.4. Funkcje cen w marketingu
8.5. Możliwe strategie cenowe
8.5.1. Rodzaje strategii
8.5.2. Determinanty decyzji cenowych
8.5.3. Strategie cenowe
8.6. Sposoby kształtowania cen za usługi logistyczne
8.6.1. Kosztowe sposoby kalkulacji cen
8.6.2. Ceny pozwalające na osiąganie progu rentowności i zysku
8.6.3 Uzależnienie cen od cen konkurencji
8.6.4. Kształtowanie cen zorientowanych na popyt
8.7. Różnicowanie cen
Rozdział 9. Dystrybucja usług logistycznych (Urszula Chrąchol-Barczyk)
9.1. Definicja pojęcia dystrybucji
9.2. Kanały dystrybucji
9.3. Dystrybucja w marketingowo-logistycznej działalności przedsiębiorstw
Pytania problemowe
Rozdział 10. Komunikacja marketingowa w usługach logistycznych (Leszek
Gracz)
10.1. Wprowadzenie - promocja jako element marketingu mix
10.2. Instrumenty promocji
10.3. Reklama
10.4. Promocja osobista (sprzedaż osobista)
10.5. Promocja dodatkowa (promocja sprzedaży)
10.6. Public relations
10.7. Etapy procesu komunikacji i zintegrowane stosowanie instrumentów promocji
Pytania problemowe
Rozdział 11. Świadectwo materialne w ujęciu marketingowym i logistycznym
(Kamila Peszko (11.1, 11.3), Agnieszka Matuszczak (11.2))
11.1. Wprowadzenie - świadectwo materialne w ujęciu marketingowym
11.2. Świadectwo materialne w ujęciu logistycznym
11.3. Świadectwo materialne w ujęciu marketingowo-logistycznym
Pytania problemowe
Rozdział 12. Proces w ujęciu marketingowym i logistycznym (Monika
Spychalska-Wojtkiewicz)
12.1. Wprowadzenie - ujęcie procesowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem
12.2. Istota procesów logistycznych oraz procesów marketingowych
12.3. Ewolucja podejścia procesowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem
logistycznym
Pytania problemowe
Rozdział 13. Personel w usługach logistycznych (Blanka Tundys,
Agnieszka Matuszczak)
13.1. Wprowadzenie - zarządzanie zasobami ludzkimi w sektorze TSL
13.2. Kompetencje zasobów ludzkich w sektorze TSL
13.3. Kwalifikacje personelu logistycznego
Pytania problemowe
Część Trzecia. Kierunki rozwoju marketingu usług logistycznych
Rozdział 14. Logistyczna obsługa klienta (Urszula Chrąchol-Barczyk)
14.1. Definicja pojęcia
14.2. Elementy logistycznej obsługi klienta
Pytania problemowe
Rozdział 15. Relacje w łańcuchu dostaw (Urszula Chrąchol-Barczyk)
15.1. Definicja pojęcia
15.2. Ujęcie marketingowe relacji
15.3. Ujęcie logistyczne relacji
Pytania problemowe
Rozdział 16. Kształtowanie wizerunku i tożsamości przedsiębiorstw
logistycznych (Kamila Peszko)
16.1. Wprowadzenie - wizerunek i tożsamość firmy - idea i znaczenie
16.2. Wizerunek i tożsamość przedsiębiorstw logistycznych
Pytania problemowe
Rozdział 17. Strategie marketingowe przedsiębiorstw logistycznych
(Józef Perenc)
17.1. Wprowadzenie - istota strategii marketingowych
17.2. Zasady wyboru oraz rodzaje strategii marketingowych
17.3. Projektowanie strategii marketingowych
17.4. Odmiany strategii marketingowych oraz ryzyko przy ich wdrażaniu
Bibliografia
Indeks
310 stron, Format: 16.5x23.8cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|